Skærme
Fijala 3554
Hvilken 17" TFT skærm
Fra : Adnan A. Faqir

Dato : 07-10-03 14:23

Hej NG!

Det spørgsmål har I nok hørt masser af gange, men man bliver jo nødt til at
spørge når ens viden om TFT skærme er ret begrænset.

Jeg har checket diverse "Hardware review" hjemmesider, men er bare blevet
mere forvirret. S-IPS, IPS eller 16ms TN siger mig ikke en dyt, men har læst
mig frem til at det førstnævnte skulle være bedre i alle henseende og
selvfølgelig også dyrere.

Skærmen skal bruges til 3D spil, billed/video redigering og internet.

Jeg har fundet nogle skærme som jeg mener passer til mine krav, men hvad
siger I? Har nogen af Jer evt. en af nedenstående skærme? Jeg har læst
tidligere indlæg vedr. LG og Acer skærmene, men intet om Philips'en.

Philips 170B4BS

LG Flatron L1710B

Acer Prestige AL732

ps. skærmen må forresten ikke koste over 4.000kr.

mvh.

Adnan

Fra : JK

Dato : 07-10-03 14:58

On Tue, 7 Oct 2003 15:22:40 +0200, "Adnan A. Faqir" <adalfa@cool.dk>
wrote:

>Acer Prestige AL732
>

>ps. skærmen må forresten ikke koste over 4.000kr.

Det er en meget skarp og lækkert designet skærm med højttalere.
Den er bare ikke S-IPS.

Der findes ikke en 17" med S-IPS.

Men Acer er en moderne skærm med høj skarphed (kontrast), god
hurtighed. Desuden har den mange tilslutninger.

Den kan anbefales.

hilsen

John

Fra : claus jensen

Dato : 07-10-03 17:44

hej
jeg har også en acer al732
jeg kan kun anbefale den, jeg bruger den meget til spil og den afvikler alle
de spil jeg har fint, farverne er super skarpe og klare.
mvh claus jensen

Fra : ct

Dato : 07-10-03 23:04

Samme Acer skærm fåes som MAG og Proview også.

De tre skærme er 99.9% identiske, vær dog opmærksom på at nogle modeller
f.eks. MAG både kommer med kun analogt stik, og med både analogt og DVI
stik - til samme pris

Claus