Problem med mit bundkort
Fra : RuneR

Dato : 07-10-03 12:55

Hejsa

Jeg har et ASUS A7V266-E som har lidt problemer. Jeg troede i første omgang
det var min system HDD som var ved at stå af, men efter jeg har testet den
igennem med flere programmer uden at finde fejl, faldt mine øjne på min
bundkort. Prøvede at skifte IDE port. Og siden har der ikke været problemer.
Så nu går jeg og overvejrer at skifte mit alderne bundkort ud med noget nyt,
og samtidig give mig selv en ny CPU

Jeg har en idé om at skifte helt over i "fjendens" lejr og købe noget
Pentium 4. Men hvad skal jeg kigge efter ?

PT ser mit system sådan ud: NoiseControl XL kabinet, ASUS A7V266-E (med
passiv NB køleprofil), AMD XP 1700+, 2x256mb DDR2100 KingstonRAM, 40gb
Seagate Barracuda HDD, 80gb Seagate Barracuda HDD, GForce 3 Ti200 (med
Zalmankøleprofil) DVD drev, CDrom brænder. XP1700+ køleren er en Alpha 8045T
med en Papst 19dba på.

Det skal være noget støjsvagt(uden northbridge blæser). Og jeg skal helst
kunne genbruge min RAM. Jeg regner med at kunne holde mig omkring 2500,- Har
i forslag ?

--

MVH Rune Rohleder
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Rune_Rohleder

Fra : JK

Dato : 07-10-03 12:10

On Tue, 7 Oct 2003 12:55:09 +0100, "RuneR" <rune@REMrohleder.nu>
wrote:

> [...]
>kunne genbruge min RAM. Jeg regner med at kunne holde mig omkring 2500,- Har

Hej

Jeg ville bare købe et nforce 2 bundkort som asus a7n8x eller a7n8x de
luxe til henholdsvist 779 og 924 kr.

Desuden 2 stk. 256 Mbyte Coarsair Value pc3200 DDR ram á 459 kr.
(du skal have 2 ram klodser for at køre dual ram band, - det giver en
lille smule).
Du kan også tage a7n8x-x hvis single band ram er godt nok.

Så har vi brugt 1832 kr.

Desuden en cpu køler: zalman 7000A-Al-Cu til 319 kr.

Evt. en pabst 80 mm kabinetblæser til ca. 150 kr.

Din udmærkede 1700+ cpu sætter du så til at køre 10.5x200 eller
11x200.

Det giver rigtig meget at komme op at køre 200 MHz på ram.

Evt. en thermaltake silent boost køler istedetfor til 285 kr.

Det var ialt 2300 kr.

mvh

John

Fra : JK

Dato : 07-10-03 12:57

som dokumentation på min påstand om 1700+:

http://www.amdforums.com/showthread.php?s=&threadid=261314

rummer info om 1700+, 11x200 ved 1.7 volt. Jeg kører selv en 1700+ ved
10.5x200 ved 1.55 volt.

Der findes 2 udgaver af 1700+. Een til 1.5 volt og een til 1.6 volt.
Min er den med den laveste spænding (JIUHB stepping).

God fornøjelse !

Multiplier er frit indstillelig med nforce2 chipset (og med kt600).
Desuden kan du frit indstille cpu spænding og fsb, samt en masse andre
detaljer.

mvh

John

Fra : RuneR

Dato : 08-10-03 15:17

RuneR wrote:
> [...]
>
> Det skal være noget støjsvagt(uden northbridge blæser). Og jeg skal
> helst kunne genbruge min RAM. Jeg regner med at kunne holde mig

Hvordan ville et Asus P4P800 sammen med en P-IV Northwood 2.4 gå sammen med
mine 2x256 DDR2100 Kingston RAM ? Klar over der er en bagdel ved det, men
hvor stor vil den mærkes ?

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 08-10-03 14:27

RuneR wrote:
> Har i forslag ?

Jeg ville nappe et Abit NF7 evt. NF7-S. Det koster vidst 750 kr. for den
billigste udgave. Og den kører bare super. Har selv eet. Så kan du genbruge
alt andet fra dit system..

--
Martin K