flytning og ny baby...
Fra : Zemma

Dato : 07-10-03 08:09

Hej Alle.

Vi står i den heldige situation, at vi har fået mulighed for at flytte ud af
byen og få os et lille hus med en have til, hvor Sisse rigtig kan boltre
sig.

Samtidig er der ikke lang tid til, at familien bliver forøget med vores
første barn.

Umiddelbart lyder dt jo altsammen meget dejligt, men jeg er kommet til at
tænke på, at det jo bliver to store omvæltninger for Sisse ( nu 10 mdr.
gammel).

Så erfaringer med både flytning og nyt barn efterlyses, så vi kan "hjælpe"
Sisse på bedst mulig måde med at tackle forandringerne.

Med venlig hilsen,
Zemma Luise Zimling Westh

Fra : mathilde

Dato : 07-10-03 10:59

"Zemma" skrev d. 07-10-03 08:09 dette indlæg :

Hej Zemma.

Vi flyttede i en uge, hvor vi passede mine forældres hund, da de var på
ferie. Samtidig havde vi 2 børn. Den ældste på 2½ og den yngste på 3
mdr. Og den ældste havde bestemt ikke lyst til at flytte, han er autist.

Hvis man bare kan tage det med ro, acceptere at alt ikke skal være på
plads den første uge. Stadig tage sig tid til sin hund, og give den tid
til at falde til.
Nu er babyen jo ikke kommet endnu. Og du kan være helt sikker på det
eneste der er vigtigt for den, er at du er der! Den er ligeglad med om
du pusler på spisebordet, gulvet etc.
Men den er ikke ligeglad med om du er stresset, og det er Sisse heller
ikke.

Hvis du kan tage tingene med ro, så syns jeg da klart at I skal flytte.
Haven er et kæmpe plus både for Sisse og for Babyen. Og for dig. Det er
rart at kunne ligge sit barn ud og sove i barnevognen i sin egen have.
Og så kan Sisse gå og snuse imens.

Held og lykke med det hele. Du har jo en mand der kan tage læsset:))))

Mange hilsner Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : BN

Dato : 08-10-03 08:54

"Zemma" <zemma_no_sp@m_jazzeonjava.com> skrev i en meddelelse
> Så erfaringer med både flytning og nyt barn efterlyses, så vi kan "hjælpe"
> Sisse på bedst mulig måde med at tackle forandringerne.

Hej

Da vi flyttede med vores hund, er sket et par gange, så var hun med i hele
processen. Hun så at vi pakkede alt ned, var med i flyttebilen og var så at
vi pakkede det hele ud. Det ville måske være nemmere, hvis vi havde fået
hende passet, men så ville hun jo ikke forstå hvorofr vi ikke skulle "hjem"
igen. Hun blev naturligvis ikke skældt ud hvis hun ik i vejen, da hun skulle
tage flytningen som en positiv oplevelse.

Hilsen BN