USB-header
Fra : Jens Olsen

Dato : 06-10-03 23:48

Jeg overvejer at købe en kortlæser og fandt en på Multimedias
hjemmeside. Der står bl.a: "Tilsluttes USB-headeren på bundkort".

Ved du hvad det er for en fyr? – altså den USB-header. Jeg kunne ikke
umiddelbart finde noget der hedder sådan i min
ALI-GA-5AX-bundkortmanual.

Jens

Fra : Jakob M

Dato : 07-10-03 08:22

> Ved du hvad det er for en fyr? - altså den USB-header. Jeg kunne ikke
> umiddelbart finde noget der hedder sådan i min
> ALI-GA-5AX-bundkortmanual.

Så er det nok fordi dit bundkort ikke har den. Det 8 eller 10 pins der
stikker op af bundkortet, hvor man så kan tilslutte USB portene.

Mvh
Jakob

Fra : Jens Petersen

Dato : 07-10-03 09:04

On Mon, 06 Oct 2003 22:48:24 GMT, ingen@spam.invalid (Jens Olsen)
wrote:

>Jeg overvejer at købe en kortlæser og fandt en på Multimedias
>hjemmeside. Der står bl.a: "Tilsluttes USB-headeren på bundkort".

Det ligner dette:
http://www.desknote.com.tw/card%20reader/ucr-61s2b.html

Den tilsluttes fire små pinde på bundkortet, kaldet USB-header.

>Ved du hvad det er for en fyr? – altså den USB-header. Jeg kunne ikke
>umiddelbart finde noget der hedder sådan i min
>ALI-GA-5AX-bundkortmanual.

Du har et af de få bundkort hvor der ikke er ekstra USB-port på
kortet, men kun portene på bagsiden.

Løsningen er nok at finde en kortlæser med USB-stik og føre en ledning
ud på bagsiden, hvis det skal være en intern læser.

--
Jens callto://jensep

Have a nice day - unless you've made other plans

Fra : Jens Olsen

Dato : 07-10-03 09:42

On Tue, 07 Oct 2003 10:03:45 +0200, Jens Petersen <jp@c.dk> wrote:

> [...]
>
>Løsningen er nok at finde en kortlæser med USB-stik og føre en ledning
>ud på bagsiden, hvis det skal være en intern læser.

Jeg takker Jacob og Jens for svarene.

Måske er det på tide at se at få opgraderet min efterhånden lidt
aldrende maskine på 300 Mh.

Jens

Fra : Jens Petersen

Dato : 07-10-03 12:53

On Tue, 07 Oct 2003 08:42:27 GMT, ingen@spam.invalid (Jens Olsen)
wrote:

>Jeg takker Jacob og Jens for svarene.
>
>Måske er det på tide at se at få opgraderet min efterhånden lidt
>aldrende maskine på 300 Mh.

Ja, det er snart en gammel svend.

I øvrigt kan den dims Multimediaworld skal have 99 kroner for, fås til
6 euro i tyskland, det er halv pris.

--
Jens callto://jensep

We must be doing something right.

Fra : Jens Petersen

Dato : 07-10-03 14:03

On Tue, 07 Oct 2003 13:52:36 +0200, Jens Petersen <jp@c.dk> wrote:

>Ja, det er snart en gammel svend.
>
>I øvrigt kan den dims Multimediaworld skal have 99 kroner for, fås til
>6 euro i tyskland, det er halv pris.

RettelseXXXXXXXXXXXXXXXX

4,90 euro.

http://www.csv-direct.de/netforge/netengine?tmpl=out_index&artikel=A1710929

--
Jens callto://jensep

A proud member of PETA - People Eating Tasty Animals.

Fra : Jens Olsen

Dato : 07-10-03 14:35

On Tue, 07 Oct 2003 13:52:36 +0200, Jens Petersen <jp@c.dk> wrote:

>I øvrigt kan den dims Multimediaworld skal have 99 kroner for, fås til
>6 euro i tyskland, det er halv pris.

Jo tak men jeg har nu ikke noget internationalt betalingskort, så her
vinder Multimediaworld nok.

Jens