Spasser mus
Fra : Steen Ulrick Madsen

Dato : 06-10-03 18:46

Hej Ng
Efter jeg fik et trådløst netkort d-Link 650+ i min bærbare, opfører min mus
sig højst ejendommeligt - farer rundt langs kanten af skærmen - eller vil
næsten ikke bevæge sig.
Hvor ændrer jeg, så de ikke bruger af samme hukommelsesområde - hvad der nok
er problemet.

Mvh Steen

Fra : J.K.Arning

Dato : 06-10-03 20:13

In news:bls68s$b7o$1@news.cybercity.dk,
Steen Ulrick Madsen <denne@virkerikke.dk> typed:
> [...]
> - eller vil næsten ikke bevæge sig.
> Hvor ændrer jeg, så de ikke bruger af samme hukommelsesområde - hvad

vil du styre hvem der gætter på forskellige løsninger ?

Jeg kunne foreksempel komme med et gæt på en løsning til en Logitech mus
så kunne andre gætte på microsoft mus løsninger og andre igen på 3. & 4.
mærker ..

Oder ...

Jeg aner det ikke men som minimum må du oplyse om mærke og type ..
Er det en indbygget mus / touchpad ?

--
Regards
http://www.arning.dk

Fra : Nicolai Solling

Dato : 06-10-03 21:20

Hejsa Steen!

Det fænomen du beskriver er desværre ikke helt ukendt - De strålinger
(magnetiske felt) som dit trådløse kort udsender intefererer simpelthen med
elektronikken i din mus.
Og nej...det er ikke de strålinger som wireless kortet bruger til at
kommunikere med - Det er simpelthen komponenterne i kortet der udsender et
magnetisk felt.

Jeg har personligt oplevet det på Compaq PC'ere, men aldrig på min Dell...

Nic

Fra : Spangkuk

Dato : 06-10-03 23:03

> [...]
> næsten ikke bevæge sig.
> Hvor ændrer jeg, så de ikke bruger af samme hukommelsesområde - hvad der

Nej, problemet er velkendt, og det er ikke hukommelsen den er gal med. Det
er interferrens !

Radiobølgerne i det trådløse system vil sommetider skabe forstyrrelser i
ledninger/enheder der er tæt på dette. Din mus er udsat !

For at komme problemet til livs, skal da få fat i noget elektrikertape, og
tape ledningen til din mus over.

Har du en mousepad, skal du lægge noget kraftigt film over, evt. et par lag
husholdningsfilm, så forsvinder problemet.

Løsningen er primitiv, men effektiv. Deuthe Industri Normen (DIN) har
erkendt fejlen og vil snart komme med firmwareupdates til de eksisterende
produkter, og produkter produceret efter 1.8.2003 er allerede korrigerede.

Spang

Fra : Steen Ulrick Madsen

Dato : 07-10-03 19:55

"Steen Ulrick Madsen" <denne@virkerikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
<snip>
Virker virker ikke...
Lige nu er problemet blevet løst, ved at lægge et stykke mat, lidt farvet
papir under som musemåtte (optisk mus fra Logitech) - det virker lige nu -
meeeeen lad se.
Straks jeg fjerner papiret, og der er et hvidt bord, som musen kører på -
Spassermus igen.
Så måske er det mere enkelt, end jeg først troede.

For lige at kommentere et svar om en Compaq, hvor der var problemer med en
Logitech mus, så havde jeg samme problem, da jeg havde en bærbar Compaq
(denne her er en Dell) - der fik jeg at vide, at Logitech og Compaq ikke
svinger sammen - hos mig viste det sig ved, at curseren blot hoppede op i
højre hjørne og sad fast der - uanset om der var netkort i puteren eller ej.
En helt almindelig mus med to knapper virkede fint.

Tak for engagementet til alle.

Mvh Steen