Kat fra Tyskland
Fra : Ida

Dato : 06-10-03 16:33

Hej alle *s*
Jeg har nyligt efterspurgt hvordan og hvad jeg skulle forholde mig til ved
export til Tyskland og nu er jeg her så igen - denne gang gælder det import
af kat fra Tyskland.
Vaccinationer, papirer osv er det styr på, men mangler transporten : jeg vil
gerne undersøge muligheden for at få katten sendt med fly til Kastrup, men
kan intet finde på google.. har nogle af jer benyttet denne model og i så
fald med hvilket selskab og til hvilken pris ?

Ida

--
CorkyCoon
www.maine-coons.dk - killinger til salg

Fra : Battlefield´s

Dato : 06-10-03 18:06

"Ida" <mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan intet finde på google.. har nogle af jer benyttet denne model og i så
> fald med hvilket selskab og til hvilken pris ?

Hej
Hvis du skal have en kat fra Tyskland, er det så ikke lettere selv at hente
den? Eller at alliere sig med nogle, der skal til en udstilling i nærheden?
Det er meget dyrt og besværligt at sende en kat med fly. På hundelisten er
der netop en tråd om hund med fly. Her er der en der fortæller om sine
erfaringer med en hund fra Finland, ikke rar læsning!
Mine 3 finske katte har jeg fået nogle rejsende til at tage med til Danmark.
Hilsen Vibeke

---

Fra : maz

Dato : 06-10-03 21:09

Ida wrote:
> [...]
> Kastrup, men kan intet finde på google.. har nogle af jer benyttet
> denne model og i så fald med hvilket selskab og til hvilken pris ?

Hej Ida
Som Vibeke anbefaler, ville jeg hente den selv med tog eller bil. jeg
undersøgte for nylig flytransport til Tyskland for at hente kat, og det er
mere end normalt besværligt. Med mindre opdrætteren bor i nærheden af en af
de få direkte ruter, så skal killingen ud på en transfer i Frankfurt
f.eks....
Det er langt dyrere end at hente selv og mere besværligt og stressende for
killingen.....

Maria (som selv skal til Tyskland næste år og hente killing i bil)

Fra : Ida

Dato : 06-10-03 21:44

--
"maz" <mackMOVE@THISmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> killingen.....
>
> Maria (som selv skal til Tyskland næste år og hente killing i bil)

Hej Vibeke og Maria *s*

Katten kommer i første række og jeg har både hørt rædselshistorier om dyr i
iskolde lastrum, hvor deres transportkasse ikke har været spændt fast, hvor
de er blevet glemt i lufthavne og det der er værre, men også gode historier,
hvor katten har fået 'eget' flypersonale og alt er gået godt - derfor jeg
gerne ville høre til de, der havde forsøgt sig, for at kunne sortere de gode
og dårlige selskaber for sig - det er under ingen omstændigheder noget jeg
tør bare kaste mig ud i og så håbe det bedste *S*

Bil har jeg desværre ikke, men tanken om en hel dag i tog alene med en god
bog den ene vej og en skøn killing den anden vej, er nu slet slet ikke så
slem - tror faktisk jeg vil tillade mig at nyde at have en hel dag for mig
selv ;-P

Ida - der alligevel synes alt det halløj er ret spændende

Fra : mm

Dato : 06-10-03 21:53

Ida wrote:
> [...]
> en god bog den ene vej og en skøn killing den anden vej, er nu slet
> slet ikke så slem - tror faktisk jeg vil tillade mig at nyde at have

Togtransport vil jeg faktisk anbefale dig så. Kender een, der tog nattoget
derned, spiste morgenmad med opdrætteren og rejste hjem med killingen om
formiddagen. Uden problemer
Fordelen med tog er, at man bedre kan slappe af - en lang biltur kan godt
være lidt anstrengende (overvejer faktisk selv om det måske er lettere med
tog for mig...)

maria

Fra : Ida

Dato : 06-10-03 22:05

--
"mm" <mackMOVE@THISmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> være lidt anstrengende (overvejer faktisk selv om det måske er lettere med

Den der med nattog havde jeg da slet ikke overvejet - det er en rigtig god
løsning
Tak for den idé *s*

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 06-10-03 23:10

> Den der med nattog havde jeg da slet ikke overvejet - det er en rigtig god
> løsning
> Tak for den idé *s*

Hej Ida

Du skal bare sørge for kun at rejse om natten uden kat, ellers er du
tvangsindlagt, iflg, DSB, til at have sovekupé....ikke noget med at sidde op
og sove!Hvorfor anes ikke!!!!!!!
Vi undersøgte det da vi hentede Mille, rejsen med toget (Stuttgart) blev
pga. det, næsten lige så dyr som flybilletten. Så enden på det blev at
gemalen fløj derned og hentede hende (jeg skal ikke have noget af at baske
rundt deroppe i de højere luftlag), vi fandt ud af at hvis man rejser i
weekenden, med en overnatning, er der en pæn rabat på rejsen, næsten halv
pris. Mon ikke de fleste opdrættere har en seng i overskud for en nat!!!
Gemalen sov i al fald dejligt med bamsetapet og andet tingeltangel!!!!

Hilsen
Pia BJ

Fra : Ida

Dato : 07-10-03 20:27

--
"Pia J/Kurt K" <pbkk@tcdadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> pris. Mon ikke de fleste opdrættere har en seng i overskud for en nat!!!
> Gemalen sov i al fald dejligt med bamsetapet og andet tingeltangel!!!!

Hej Pia *s*

Det var en nyttig oplysning at få og jeg vil se at komme igang med at
undersøge priser forskellige steder - det gør jo ikke noget at kunne spare
en smule der.. katten alene er dyr nok *G*