Forbinde 3Com switch
Fra : Peter Jensen

Dato : 06-10-03 13:34

Jeg har en "3com Superstack II 3300 12 port" og "3com Superstack 3 4228G 24
port" - kan disse to forbindes så jeg får 36 porte til internet brug ?

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 06-10-03 13:42

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en "3com Superstack II 3300 12 port" og "3com Superstack 3 4228G
24
> port" - kan disse to forbindes så jeg får 36 porte til internet brug ?

Der skal et kabel mellem dem, så med mindre der er en dedikeret uplink på
dem (udover de 12 & 24) får du kun 34.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initaler.dk

Fra : Lars Godthaab

Dato : 11-10-03 11:11

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> skrev i en meddelelse

> 24
>
> Der skal et kabel mellem dem, så med mindre der er en dedikeret uplink på
> [...]

4228G switchen har også 2 x 10/100/1000 porte så den er faktisk født med 26
porte, dessuden kan man udvide med yderligere 2 Gbic moduler så man ialt har
28 porte på denne switch ( der fåes både fiber og kobber Gbic).

Hvis man vil have bedre performance mellem de 2 switche kan man lave manuel
Link Aggregation så man f.eks binder 2 x 100Mbit mellem de 2 switche.

/Lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-10-03 13:49

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> crashed Echelon writing

> Jeg har en "3com Superstack II 3300 12 port" og "3com Superstack 3
> 4228G 24 port" - kan disse to forbindes så jeg får 36 porte til
> internet brug ?

Fra min 3Com superstack tider, menes jeg at der stod udtrykkeligt i
manualen at SuperStack 2 og 3 serien ikke kunne forbindes sammen med
backplane kabel.

Så som Stig siger, du mister 2 porte for at lave "manuel" link imellem.

--
Bjarke Andersen