Kat der roder i potteplanterne
Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 06-10-03 12:21

Hej.

Hvad gør jeg, min kat bliver ved med at rode i potteplanterne og gnave i
dem, og grave alt jorden op og smide den på gulvet.
Vil det hjælpe, hvis den får noget kattegræs?
Hvordan skal man så det der kattegræs, er det ligesom karse?

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Majer

Dato : 06-10-03 12:56

Camilla W. Pedersen wrote:
> Hej.
>
> Hvad gør jeg, min kat bliver ved med at rode i potteplanterne og
> gnave i dem, og grave alt jorden op og smide den på gulvet.

Hej Camilla!!

Min ene kat graver også i potteplanterne, hvis hun har mulighed for det. Det
har hun ikke mere, for vi har dækket jorden til med nogle dekorations-sten,
som man bl.a. kan købe i Bilka's Havecenter.

Du kan se et billede her:

Venlig hilsen
--
Majer
www.majer.dk

Fra : Kate

Dato : 06-10-03 19:33

"Majer" <a@a.invalid> wrote in

> [...]
> for det. Det har hun ikke mere, for vi har dækket jorden til med
> nogle dekorations-sten, som man bl.a. kan købe i Bilka's

Det var også den løsning jeg ville foreslå. Jeg ved min mor stoppede
sin første kats dårlige vane med at grave jorden ud for derefter at
skide i det. Ikke lækkert i en lejlighed med gulvtæpper. Derefter
brugte han kun sin bakke.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 06-10-03 21:14

Majer skrev i en meddelelse...

> [...]
> har hun ikke mere, for vi har dækket jorden til med nogle
dekorations-sten,
> som man bl.a. kan købe i Bilka's Havecenter.

Det trick - i lighed med mange andre - virker overhovedet ikke her i huset.
Da Devi flyttede ind gik det hurtigt op for mig at hun var en gravko af den
slemme slags - hun roder og regerer ligeså snart der er en smule jord synlig
i mine potteplanter. Nu er jeg så heldig at de fleste af planterne dækker
for jorden, men jeg har et stort problem med en palme jeg har til at stå på
gulvet.

Først forsøgte jeg tricket med pyntesten på jorden - akkurat mage til dem du
har et billede af. Der gik ikke fem minutter før Devi begyndte at hælde dem
ud over kanten af potten og lystigt rode videre.

Så prøvede jeg det næste fif jeg havde læst om herinde - at dække jorden med
sølvpapir fordi det skulle katte have meget imod at røre ved/træde på. Der
gik ikke fem minutter så sad Devi og pillede sølvpapir af i små strimler
og åd dem!!

Nu har der siddet en stor plastikpose omkring potten de sidste fire måneder
og hun sidder stadigvæk og piller jord op af de minutiøse åbninger der er
omkring stammerne på palmen (jeg er da for søren nødt til at have et hul at
vande planten igennem).

Så jeg vil gerne have lov at sige - hjææææælp *GG* - hvad pokker finder jeg
nu på - for den pose den holder altså ikke i længden.

Mvh Tina - og gravkoen Devi - der lige har foretaget gravearbejde i den ene
kattebakke og lavet et par rullemanøvrer i den anden (adr)
www.gizzemissen.dk

Fra : Ann K

Dato : 06-10-03 21:33

Hejsa.
Selv om min svigermors kat har verdens mest misvisende navn - Bølle - så
lever han op til det på ét punkt... graven i potteplanter
Hun prøvede også i starten med de der pæne og nyyydelige pyntesten - med
det eneste resultat at stenene blev rodet med rundt på gulvet, når Bølle
endnu engang havde gravet en hel plante ud - for at bruge det udgravede til
kattebakke *yrk*
Hun forsøgte også med både staniol og plastposer... og "gå-væk-kat"... og
vandpistol, når hun så det... ingen virkning!!!
Indtil hun en dag så "vild"kattene i baggården _undgå_ at træde på de
skærver (granit og flint) man netop havde strøet ud på grusstierne....
Fluks gik hun ned og hentede en stor pose af disse kærver... og Bøllle har
lige siden pænt nøjedes med at bruge sin bakke
Indrømmet - det bliver lidt mere "rustikt" at se på med disse store sten...
men man sparer en hulens bunke arbejde og ærgrelser
Det samlede sten(skærvelag) i hendes store potteplanter er vel ca 5 - 10 cm
tykt... i de små kan hun nu nøjes med at lægge sten nok til at de lige
dækker jorden...

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Fra : Kate

Dato : 06-10-03 21:56

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> wrote in

> Så jeg vil gerne have lov at sige - hjææææælp *GG* - hvad pokker
> finder jeg nu på - for den pose den holder altså ikke i længden.

Okay, de sten min mor brugte var ikke små pyntesten, men simpelthen
store ret tunge strandsten. Dem kunne Pusser ikke flytte såvidt jeg
mindes. Faktisk har hun da vidst stadig sten i, for Skovbissen kan alle
mulige og (mest) umulige tricks.

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-03 22:14

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:3f81ccef$0$97161

> Så jeg vil gerne have lov at sige - hjææææælp *GG* - hvad pokker finder
jeg
> nu på - for den pose den holder altså ikke i længden.

Gips er løsningen

Har dog kun tjekket det på kunstige planter. Men hvis man efterlader et
lille hul til vanding, så måske....
Jeg ved selvfølgelig ikke, om en plante kan overleve dette, da jeg
overhovedet ikke, er udstyret med grønne fingre.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ragna

Dato : 07-10-03 11:49

Tina skrev:
>Så jeg vil gerne have lov at sige - hjææææælp *GG* - hvad pokker finder jeg
>nu på - for den pose den holder altså ikke i længden.

Vi løste problemet med en palme, der blev gravet lidt for ivrigt i, ved at
lægge kyllingetråd rundt om planten.
Det klarede vores "gravkats" tilbøjeligheder, men er måske ikke nok til dit
"damp-barn"!

--
Venlig hilsen, Ragna.

Fra : Lene

Dato : 07-10-03 16:29

Tina Susanne Johansson wrote:

Hej Tina.

>Så jeg vil gerne have lov at sige - hjææææælp *GG* - hvad pokker finder jeg
>nu på - for den pose den holder altså ikke i længden.

Måske du kunne prøve at trække en nylonstrømpe rundt om potten og blinde
den fast rundt om blomstens stamme? Strømpen burde du også kunne vande
igennem. Jeg har ikke selv prøvet det, så jeg aner ikke, om det virker.
Med mindre Devi altså flænser strømpen, så burde det da forhindre hende
i at grave jorden op. Det bliver nok ikke noget specielt kønt syn, men
når nu pæne pyntesten ikke virker.... Måske du kunne gøre
strømperne ekstra afskyelige for Devi ved at sprøjte noget citronsaft
på, som de fleste katte ikke bryder sig om. Strømpe-tricket kan
naturligvis ikke bruges til kæmpe planter.

Håber det måske er noget du kan bruge. Det er vel et forsøg værd

>Mvh Tina - og gravkoen Devi - der lige har foretaget gravearbejde i den ene
>kattebakke og lavet et par rullemanøvrer i den anden (adr)

Mange venlige hilsner fra Lene
www.tantus.dk

Fra : Dianna

Dato : 07-10-03 20:57

> Så jeg vil gerne have lov at sige - hjææææælp *GG* - hvad pokker finder
jeg
> nu på - for den pose den holder altså ikke i længden.

Hvad med en plade med et hul i der bliver skåret til så den passer til
potten? så kan man bare fjerne den når man skal vande...

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-03 21:05

Dianna skrev i <news:3f831a9a$0$32485$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,>:

> Hvad med en plade med et hul i der bliver skåret til så den passer til
> potten? så kan man bare fjerne den når man skal vande...´

Jeg var i Calles Dyrerige (Aalborg) forleden og der så jeg
nogle plastic spiral-dimser, en slags skørter, beregnet til at
forhindre gravelystne katte i at komme til jorden i urtepotter.
--
Mange hilsner
Lotte M

Fra : Line

Dato : 08-10-03 08:34

"Lotte M" <lotte_m(at)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogle plastic spiral-dimser, en slags skørter, beregnet til at
> forhindre gravelystne katte i at komme til jorden i urtepotter.

Jep dem har jeg også lige set i et blad, man køber 2 meter og klipper dem
selv til så de passer til potteplanten 2 meter koster ca.79 kr og hvis du
ringer til montagebureauret på tlf. 33912776 så kan de oplyse nærmeste
forhandler

Mvh Line