Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Com 1-Com 2
Fra : Helle

Dato : 10-04-01 22:04

Jeg har stadig problemer med at få mit camera tilsluttet computeren.
er der nogen der ved hvordan man laver Com 1 om til Com 2, det er så det
sidste, så har jeg prøvet alt ?
P.S. Jeg kører Windows me.
Hilsen Helle.

Fra : Rune Baess

Dato : 11-04-01 01:06

"Helle" <Helles@privat.dk> wrote in message news:9avseh$had$1@sunsite.dk...
> Jeg har stadig problemer med at få mit camera tilsluttet computeren.
> er der nogen der ved hvordan man laver Com 1 om til Com 2, det er så det
> sidste, så har jeg prøvet alt ?

Det kan du kun gøre ved at ændre I/O adresserne på BIOS niveau, spørg evt. i
en mere relavant gruppe ... ( news:dk.edb.hardware )

Rune

Fra : Anders Frederiksen

Dato : 11-04-01 01:48

> Det kan du kun gøre ved at ændre I/O adresserne på BIOS niveau, spørg evt.
> en mere relavant gruppe ... ( news:dk.edb.hardware )

Hvis det er porte på mainboardet: Ja så vil du normalt kunne ændre dem i
bios'en ved at taste del, F1 eller F2 (afh af bios) under opstart...
Hvis du skal videre må du nok poste nogle fejlmeldinger om muligt...

/Anders

Fra : Flemming Reintoft

Dato : 11-04-01 12:52

Jeg har for nylig tilsluttet mit Sony DSC-P1 til windows milenium. Jeg havde
dog problemer, idet den software, der var med ikke duede til windows me. Jeg
fik en ny software på en diskette hos fotohandleren, og nu kører det
perfekt.
Der medfulgte en lille ledning, der passer i USB-port og den anden ende i
camerea. Jeg har oprettet en genvej på mit skrivebord til: Ikke permanent
disk. Når jeg tilslutter, virker 'memory stick som en ekstra harddisk,
hvorfra jeg kan kopiere billeder til en mappe på computeren.
Måske skulle du checke, at din software også er til windows ME.

Venlig hilsen
Flemming Reintoft

http://home2.inet.tele.dk/flre/

Fra : P.C.

Dato : 11-04-01 14:26

Hi.
Du kan uden videre "oprette" endnu en Com port i :
Start ---indstillinger --- kontrolpanel --tilføj ny hardware ---
næste --næste --vælg fra en liste : lpt og Com porte. hvad navn Windows vil give
den er dog ikke til at vide.
Men først må du checke dit modem i
Start --indstillinger--kontrolpanel--- system , --- se under recurser.

Når du har fået oprettet en ny Com port ,bør du nok tilslutte kameraet og tænde
for det og så slukke og tænde maskinen.

Du kan altid slette den nye Com port igen ,i
start-indstillinger-kontrolpanel-system.

Have a nice day
P.C.