Fejlmelding xhtml
Fra : Jimmy Snedker

Dato : 06-10-03 11:57

Hej NG,

Jeg får denne fejl når validerer mit xhtml dokument ved w3.org:

Below are the results of attempting to parse this document with
an SGML parser.

Line 46, column 89: required attribute "cols" not specified
(explain...).

Linie 46:
<textarea name="Tekst" rows="6" class="tekstinput" id="Tekst"
style="width:243px;" ></textarea>

Hvad er der galt?

Med venlig hilsen

Jimmy S

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 06-10-03 12:03

Jimmy Snedker wrote:

> Jeg får denne fejl når validerer mit xhtml dokument ved w3.org:
> Line 46, column 89: required attribute "cols" not specified
> (explain...).
> Hvad er der galt?

Som der står, så mangler du at angive attributten "cols" for at få det
til at validere. Cols angiver antal tegn pr. række, og dermed bredden
af dit textarea:

<textarea name="Tekst" rows="6" cols="30" class="tekstinput"
id="Tekst" style="width:243px;" ></textarea>

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Jimmy Snedker

Dato : 06-10-03 13:53

Hej,

Mange tak for svarende - dokumenter er validerer nu!

Med venlig hilsen

Jimmy Snedker

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-10-03 12:06

Jimmy Snedker skrev:

> Line 46, column 89: required attribute "cols" not specified
> (explain...).

Direkte oversat:

Den obligatoriske parameter "cols" er ikke specificeret.

> Hvad er der galt?

Se ovenfor. Indsæt fx cols="10".
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lobais

Dato : 07-10-03 06:17

> Hvad er der galt?

Du mangler attributen cols, den bestemmer hvormange tegn, der må
stå. <textarea cols="500" ...