Oliefilter til Kia Rio 1.5 2001
Fra : Brian Andersen

Dato : 06-10-03 11:31

Hejsa,

jeg har set at man kan erhverve sig billige oliefiltre i Bilka. De hedder
Uni Clean, men jeg kan ikke se nogen der passer til min bil!

Sidst jeg fik lavet et olieskift sad der et Hyndai oliefilter på. Herlev
Autoværksted vil ikke oplyse mig hvilket oliefilter de i sin tid satte på -
sikke en service. Kender nogen til hvilken Hyndai model mit oliefilter skal
erhverves fra?!

Jeg har snakket med Bilka, som ikke vil oplyse mig importørens
telefonnummer. De var dog flinke nok til at ringe til importøren for mig,
men de siger at de ikke har nogen filtre til min bil...

Er her nogen der kan kaste lidt lys over sagen?

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 06-10-03 11:41

Brian Andersen wrote:
:: Hejsa,
::
[...]

Hvis importøren siger at de ikke har filtre til din bil, hvorfor så arbejde
mere i det? Kør forbi en Kia-forhandler/værksted og køb et oliefilter dér.
Hvad sparer du ved at købe i Bilka? 5-10 kr.

M.v.h.

Fra : Brian Andersen

Dato : 06-10-03 12:24

Hej Henrik,

tak for dit svar.

Du har nok ret i at det nemmeste er at købe et originalt oliefilter (o:
Sådan eet koster 100 kr. hos Andersern og Martini og et uoriginalt
oliefilter koster 50 kr.

Det spøjse er bare, at jeg ikke kan finde nogen, som kan fortælle mig,
hvilken Hyndai model der bruger et oliefilter, der passer til min bil.

Holder stadigvæk håbet oppe (o:

/Brian

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 06-10-03 12:41

On Mon, 6 Oct 2003 13:24:27 +0200, "Brian Andersen" <X@X.X> wrote:

>Du har nok ret i at det nemmeste er at købe et originalt oliefilter (o:
>Sådan eet koster 100 kr. hos Andersern og Martini og et uoriginalt
>oliefilter koster 50 kr.

Jep - spar et andet sted end oliefilteret.

>Det spøjse er bare, at jeg ikke kan finde nogen, som kan fortælle mig,
>hvilken Hyndai model der bruger et oliefilter, der passer til min bil.

Jeg kan ikke umiddelbart forstå problemet....

Men på dette link kan man se oliefilternummerering på tværs af
bilfabrikater: www.dot-e.dk/dot-e.dk/katalog/knkatalog/autoKNnum

Find eksempelvis en Kia 1.5 og derefter Hyundai 1.5 og se, om
lagernummeret er ens...

/Mogens

Fra : Brian Andersen

Dato : 06-10-03 13:05

Hej Mogens,

tak for linket. Det lykkedes (o: Hyndai Atos har et oliefilter med de samme
specifikationer, som et oliefilter til min Kia Rio 1.5 har.

/Brian