udskrift
Fra : Martin

Dato : 06-10-03 07:25

Hej NG

Jeg sidder og laver en html dokument som skal udskrives. Er der nogen som
kan give mig et nøgleord til hvad man skal bruge til det. Jeg vil gerne
styre topmargin samt hvad der udskrives autmatisk. Som det er nu udskrives
dato filnavn osv. Kan det undgås?

håber man har haft en produktiv weekend (hvad man så end ligger i det)

mvh Martin

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 06-10-03 09:27

Subject: Re: udskrift
From: Anders Thorsen Holm <zoolook@daimi.au.dkx>
Newsgroups: dk.edb.internet.webdesign.html

Martin wrote:

> Jeg sidder og laver en html dokument som skal udskrives. Er der
> nogen som kan give mig et nøgleord til hvad man skal bruge til
> det.

Det oplagte ville jo være at have et style sheet, specielt til
udprintning. Jeg benytter det f.eks. til min egen hjemmeside, hvor
jeg i header-delen af HTML-dokumentet har følgende:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="print.css"
media="print" />

Bl.a. har jeg i mit "print sheet" anført, at menuen på min hjemmeside
*ikke* skal udskrives, da den næppe kan have interesse på print,
ligesom skrifter, farver og dimensioner er lidt anderledes og papir-
venlige.

> Jeg vil gerne styre topmargin samt hvad der udskrives
> autmatisk.

Det kunne måske styres med margin-top-attributten til body, men i
sidste ende er det jo afhængig af brugerens printer-indstillinger.

> Som det er nu udskrives dato filnavn osv. Kan det
> undgås?

Det er en indstilling i brugerens browser, som man, mig bekendt, slet
ikke kan pille ved (heldigvis).

> håber man har haft en produktiv weekend (hvad man så end ligger i
> det)

Jow tak. Lagde ud med en god gang stand-up-show, som TÅGEKAMMERET
<http://www.TAAGEKAMMERET.au.dk> havde arrangeret i fredags.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Martin

Dato : 06-10-03 21:27

> Det oplagte ville jo være at have et style sheet, specielt til
> udprintning. Jeg benytter det f.eks. til min egen hjemmeside, hvor
> jeg i header-delen af HTML-dokumentet har følgende:

okay.. det vil lure om kan løse nogle af problemerne

> Det kunne måske styres med margin-top-attributten til body, men i
> sidste ende er det jo afhængig af brugerens printer-indstillinger.

Det syntes jeg at jeg har forsøgt mig. Men det kan være jeg har overset
noget.

> Det er en indstilling i brugerens browser, som man, mig bekendt, slet
> ikke kan pille ved (heldigvis).

piiis :) Men ok -det er der vel ikke noget at gøre ved

Tak for hjælpen