Hvad er problemet med DLSK2?
Fra : Lars Krasuski

Dato : 06-10-03 06:57

Jeg ser at nogen ikke synes om DetLavende Søkort 2?

Had er problemet med det, og hvor ligger forskellene der forringer det i
forhold til DLSK1?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-10-03 07:22

"Lars Krasuski" <lars@fjerndette.krasuski.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ser at nogen ikke synes om DetLavende Søkort 2?
> Had er problemet med det, og hvor ligger forskellene der forringer det i
> forhold til DLSK1?

Hvis man ellers ser bort fra, at man ikke har ændret det ubrugelige
brugerinterface, så er der nok kun en forskel, nemlig at man ikke kan
piratkopierer cd-rommen, og at den skal sidde i maskinen, der skal køre
programmet.

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 06-10-03 09:01

Det svar synes jeg ikke er helt objektivt. Han spurgte jo også om
*forskellene*.

Forskellene er (i det væsentlige):
- Nye opdaterede søkort og havnebeskrivelser
- Ny kopibeskyttelse der er sværere at knække end den gamle (som var meget
nem), herunder en "feature" der gør at PC'eren skal "smage" på CD-ROM'en
hver 8ende dag.

Hvis man har rent mel i posen, så må man nok sige at det er forbedringer;
borset fra det er irriterende, at programmet skal se CD'en hver 8ende dag.

Hertil kommer at DLSK2 er dyrere end DLSK1 var. Om ovenstående kan berettige
dette er en vurderingsag. Som du kan læse her i gruppen er der mange der
mener at DLSK2 er blevet for dyr ift de (få) forbedringer der er.

Bjarke

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 06-10-03 09:02

Du glemte at prisen er øget med flere hundrede kroner.

og jow,der er en fordel: kortene er nyere end de gamle. Men til os mange der
ikke har den med i båden, men bare derhjemme, betyder det intet om der er
ændret en bøje hist og her.

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse

Fra : Henning

Dato : 06-10-03 11:53

>piratkopierer cd-rommen, og at den skal sidde i maskinen, der skal køre

Skal vi ikke slette ordet "pirat" og nøjes med, at det ikke er muligt
at tage en backup i stedet for den dyre original, med ud på båden?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 06-10-03 12:12

Er det ikke teori ?? Foreløbig har alle dem jeg har hørt om der har sendt en
defekt org.CD'erne ind til KMS fået en ny retur. Så man kan sige at den
risiko er dækket ind ....

/Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-03 13:09

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:blrilk$2fia$1@news.cybercity.dk...
> [...]
sendt en
> defekt org.CD'erne ind til KMS fået en ny retur. Så man kan sige at

Hvis KMS erstatter en defekt CD-ROM prompte, har du ret. Den "risiko"
kunne jeg godt leve med.

De 8 dages køren uden at smage på CD´en, finder jeg er ulideligt/dårligt
og bør ændres.

Kopibeskyttelsen, finder jeg, er hel o.k.

Prisen er o.k. når man giver den gamle i bytte, men KMS "snyder" så
køber med de 8 dages begrænsning.

Hr. Bjørn

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 06-10-03 13:45

Jeg har haft CD'eren sidden i PC'eren hele sæsonen. Den er som ny og har
overhovedet ikke lidt overlast. Måske sidder den mere sikkert fast i drevet,
end hvis den lå og rodede rundt på skrivebordet ?? Jeg tror 99,9% af alle CD
fejl stammer fra fedtede fingre og uforsigtig omgang med skiven ....

Man skal ikke opfinde problemer, der ikke er der ...

/Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-03 15:32

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:blro5d$2o9v$1@news.cybercity.dk...
> [...]
alle CD
> fejl stammer fra fedtede fingre og uforsigtig omgang med skiven ....

Nu ligger mine CD´er ikke og roder.

De er forsvarligt opbevaret i CD-plastic-bokse og sidder i en dertil
indrette reol..

> Man skal ikke opfinde problemer, der ikke er der ...

Enig.

Jeg ville dog være svært ked af det at skulle rende rundt med med hele
min suite af MS-CD´ere samt diverse andre applikations-CD´ere, blot
fordi producenten fandt det "morsomt" at det installerede program skulle
"smage" på CD´en hver 8. dag.

Det ville næsten være fast CD-jockey-arbejde...

KMS giver *igen* forvarsel på de 8 dages restriktion og enhver normal
forbruger tror således at DLSK 2 svarer 100% til DLSK 1 i anvendelse
incl. kopisikringen.

Det gør DLSK 2 *ikke*.

Det er efter min ydmyge mening at føre forbrugeren bag lyset.

PS: Endvidere "underviser" man stadig DLSK 1 brugere på KMS´s website i
at installere CD-ROM´n på en PC, men undlader *behændigt* at gøre
opmærksom på at DLSK 2 *ikke* kan anvedes på lignende vis.

En USB-dongle kunne også være en løsning. Den kan man da fjerninstallere
og samtlige PC-modeller har en eller flere USB-porte.

Hr. Bjørn

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 06-10-03 15:41

Misforstå mig ikke. Jeg finder heller ikke de 8 dage praktisk og ser meget
gerne at de ændrer det. Jeg kan bare ikke hidse mig op over det i samme grad
som andre her i NG'en kan.

I øvrigt finder der jo en workaround med Alcohol120 og en CD emulator. Den
kan man jo kaste sig ud i ....

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-03 15:47

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:blruuc$1bg$1@news.cybercity.dk...

KLIP

> I øvrigt finder der jo en workaround med Alcohol120 og en CD emulator.
Den
> kan man jo kaste sig ud i ....

Det afhænger af, hvilken version af CD COPS din CD er genereret efter.

Min kører version 1.51 og her er der blokeret for virtuelle drev.

Hullet er så at sige stoppet.

Om dette gælder allerede fra CD COPS version 1.12, ved jeg ikke, min CD
kan allenfalds ikke omgåes ved hjælp af et virtuelt drev....det er
naturligvis forsøgt..

Hr. Bjørn

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 06-10-03 17:42

???

Siger du at ikke alle DLSK2'er er lavet med samme version af CD-COPS, nemlig
version 1.21 ??

Det ville være meget interessant, da netop version 1.21 er kendt for at være
svær at knække. Versioner før og senere er nemmere .... (ifølge nu nedlagte
CloneCD ...)

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-03 18:02

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:bls60i$aul$1@news.cybercity.dk...

KLIP

> Siger du at ikke alle DLSK2'er er lavet med samme version af CD-COPS,
nemlig
> version 1.21 ??

Min kalder helt nøjagtigt på version: 1.52

> [...]
at være
> svær at knække. Versioner før og senere er nemmere .... (ifølge nu

Det lyder spændende at nyere versioner af CD-Cops skulle være *nemmere*
at knække.

Jeg kan altså ikke køre med et virtuelt drev. Har prøvet med Daemon
ifbm. med min licencerede version af Nero Burning ROM version: 6.0.0.15
med Nero Image Drive.

Det virke bare ikke, da CD-Cops version 1.52 ikke vil anerkende det
virtuelle drev.

Hvis du kan knække nødden, ville jeg blive glad.

Hr. Bjørn

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 06-10-03 20:14

Pointen er, at man ikke bare skal kopiere filerne til et virtuelt CD drev,
men at man skal bruge en emulator der emulerer ud fra et helt CD image.

/Bjarke

"Bjørn Jørvad" <hrbjoern AT post.tele.dk> wrote in message

klip

> Jeg kan altså ikke køre med et virtuelt drev. Har prøvet med Daemon
> ifbm. med min licencerede version af Nero Burning ROM version: 6.0.0.15
> med Nero Image Drive.

klip

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-03 20:37

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:blsesu$nso$1@news.cybercity.dk...
> Pointen er, at man ikke bare skal kopiere filerne til et virtuelt CD
drev,
> men at man skal bruge en emulator der emulerer ud fra et helt CD
image.

Det er jo det, der sker med daemon.

Brænderprogrammet laver et image, imageprogrammet sætter det virtuelle
drev op og efterfølgende emulerer Daemon.

Virkemåden er den samme med Alcohol ... og det virker heller ikke med
Daemon.... har prøvet alle nævnte forslag givet her.

Nyt forslag ønskes..

Hr. Bjørn

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-10-03 01:15

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Skal vi ikke slette ordet "pirat" og nøjes med, at det ikke er muligt
> at tage en backup i stedet for den dyre original, med ud på båden?

Næh, jeg tror faktisk, at det er meget passende!

Desuden har jeg aldrig haft problemer med at få byttet en original cd. Efter
tyve års arbejde med edb har jeg fire gange haft brug for at få byttet
disketter een gang og cd-rommer fire gange, og jeg har aldrig haft eller hørt
om problemer med at få disse ombyttet.

Derfor forstå jeg ikke det argument om, at man ikke vil risikere at have den
"dyre" cd-rom med ud på båden. Hvad med den dyre bærbar, det dyre stereoanlæg,
den dyre båd osv osv...

Prøv dog at se tilbage i gruppen, hvor meget energi folk lægger for dagen
angående DLSK og så det at omgå kopisikringen.

Hvis man har et miljø på båden, der gør, at man er bange for at ødelægge en
simpel cd-rom, så ville jeg sgu da være mere bange for at ødelægge computeren
og cdrom drevet, der jo er langt mere følsomt ???

Er sejlere virkeligt så bekymrede, eller er de bare dummere end andre folk og
ødelægger cd-rommer på stribe?

Hvordan med de dyre kortkasetter til f.eks. C-map osv, hvordan tør de
overhovedet tage dem ud af indpakningen?

Claus

Fra : Lotte

Dato : 06-10-03 14:19

Med en stationær computer på arbejdet. En stationær computer herhjemme
og en bærbar i båden, er jeg godt træt af DLSK2. Programmet er fint,
men...Jeg skal altid rende rundt med cd-rommen i tasken for 8 dage går
utroligt hurtigt. Jeg er helt med på, at man ikke skal piratkopier og
også villig til at betale prisen for programmet, men for pokker kunne
de ikke have givet os lidt mere tid, så man f.eks. skulle tjekke cd'en
hver 3. uge.

Øv og så er det i øvrigt ved at være efterår og båden skal op. Surt.

mvh

Min båd kan du se på http://www.geocities.com/lotte/

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 06-10-03 15:10

Ops.. tabte lige min CD i vandet... Hmm.. hvor ville en kopi have været
belejligt....
mon jeg får en ny!!!!
Jan Rasmussen

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 06-10-03 15:21

Hvis den sad i CD-ROM drevet, så er DLSK dit mindste problem ... <smile>

Jeg er kommet rundt om problemet ved at køre DLSK2 i båden (hvor det er
meget rart, at bøjer og dybden er opdaterede) og den gamle DLSK1 herhjemme

/Bjarke

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 06-10-03 15:36

Jamen, I har jo en Maxi ?? Maxi'er kan godt lide vind, Du kan godt lide vand
og frisk luft, Solen giver energi (uanset hvad årstid den satammer fra).
Hvorfor tager I båden op allerede nu ??

Den bedste sæson jeg nogensinde har haft, var et efterår, hvor jobbet ikke
tillod mig tid til at tage båden op på det sædvanlige tidspunkt. Der fik vi
den *fedeste* indian summer i oktober/november måned med temperaturer langt
over 10 grader og sol næsten hver anden dag. Jeg tog båden op den
10.december efter *utallige* lækre ture, hvor jeg bare sad og nød at min
stadig var i vandet. Siden da her jeg altid trukket det lidt med at tage den
op og det har givet mange dejlige ture. Der er også vidunderligt stille i en
havn om efteråret.

Anskaf 2 sweatre, 2 jollebukser, 2 gode sejlerjakker, en termokande og
efterlad vanetænkningen derhjemme. Vupti, så er sejlsæsonen forlænget med 2
måneder.

/Bjarke

PS: og nu er der så nok en der foreslår slet ikke at tage båden op; men jeg
er altså endnu ikke nået dertil, hvor jeg kan se mig selv skrabe sne spilene
inden jeg sejler ..... trods alt ....

Fra : Lester

Dato : 06-10-03 17:54

Okay, du har en point, det med DLSK1 i det bærbare drev i båden. Jeg -
store klovn - fik bare aldrig købt DLSK1, jeg lyttede til
markedsføringen og vendtede på to'eren.

I øvrigt piver jeg ikke over vejret. Jeg stortuder bare over, at sæsonen
med de gode weekend ture er ved at være forbi og der er mange måneder
til, at de kommer igen Men det er da godt at der stadig er "Tarzan'er"
derude. Enig - en efterårsdag kan være utrolig smuk.

mvh

Lotte

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Krasuski

Dato : 07-10-03 12:29

Ok...tak for de gode indlæg, og det med kopieringen suger hvis det er
CDCops...har selv prøvet det, men gad vide om det ikke kan lade sig gøre
alligevel...der findes "værktøjer" til at løse den slags ... når jeg køber
DLSK2 i næste uge skal jeg nok svare på om man kan gøre noget for at lave et
image på sin HD eller en backup....

Imponerende egentlig at så meget andet kan kopieres, når man tænker på at
CDCOPS er dansk!!? Flot gjort af dem, og respekt...Men irriterende for os
der rent faktisk betaler penge for vores programmer...

Fra : Lars Krasuski

Dato : 07-10-03 12:42

prøv evt dette, men jeg aner ikke om den virker...

http://62.112.141.137/gcworld/games/pc_cd-cops_decrypter.shtml

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-03 13:40

> prøv evt dette, men jeg aner ikke om den virker...

Virker ikke.

Hr. Bjørn

Fra : Lars Krasuski

Dato : 07-10-03 12:49

Jeg snakker lidt med mig selv og er nok lidt OT her, men da nu så mange har
diskuteret det, vil jeg lige komme med et par forslag (som jeg ikke ved om I
har prøvet)

Der findes en CD-COPS emulator - set omtalt på
http://club.cdfreaks.com/showthread/t-51970.html

fundet på http://www.andr.net/

Har set den på nogen fildelings netværk og

og så skal man have fat i Daemons Tools. Resten må I vist selv finde ud
af....jeg vil ikke beskyldes for at opildne til piratkopiering....
Skriv tilbage hvis du kan få det til at køre!

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-03 13:41

"Lars Krasuski" <lars@fjerndette.krasuski.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Skriv tilbage hvis du kan få det til at køre!

Jeg har ikke kunnet få noget til at virke med min version.

Det er irriterende at KMS ikke selv kommer ud af busken.

Hr. Bjørn

Fra : Lars Kristensen

Dato : 07-10-03 15:40

Bjørn Jørvad wrote:
> [...]
>

> Jeg har ikke kunnet få noget til at virke med min version.
>
> Det er irriterende at KMS ikke selv kommer ud af busken.

Og hvad? Fortælle dig hvordan du hacker kopisikringen på deres software?

- Lars

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-03 16:12

"Lars Kristensen" <kom@acdc.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og hvad?

...og meddeler en opdatering kan hentes fra deres webside (via DLSK 2
opdateringssystem), så denne *tåbelige* 8 dages begrænsning enten
ophæves eller udvides.

> Fortælle dig hvordan du hacker kopisikringen på deres software?

Du har ikke læst andre et dette indlæg..hvá..?

Hr. Bjørn

Fra : Henrik Thorup

Dato : 07-10-03 19:57

Hej i gamle teknikbrokkere

For ca. 14 dage siden købte jeg DLS2 i havnebutikken i Råå, (Sverige) og den
kostede kun 550 svenske kroner, eller ca 440 dkr. Så kan det vist ikke blive
billigere. De har stadig programmet på dansk, men må sætte prisen op til
nytår.

Bare et lille tip herfra.

Ohøj, fra
Henrik Thorup

Fra : Lars Krasuski

Dato : 08-10-03 09:25

Jeg har selv investeret i kortet nu, og synes at det er alle pengene værd.
Jeg agter ikke at forsøge og kopiere det, da jeg ikke ser det som et kæmpe
problem at cd'en skal tjekkes... Har det også kun installeret på en pc.

Synes det var en god investering