Gøre grafik'baggrunde' transparente?
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 06-10-03 06:48

Jeg spurgte i går i dk.edb.internet.webdesign.html om flg.:

"Kan man få ét baggrundsbillede til at 'dække' flere/alle rammer?

Prøv at kigge på www.oyfss.dk/x_index.htm

Jeg ville gerne have billedet af svæveflyveren til at danne èn fælles
baggrund for begge rammer.

[Jeg er godt klar over, at der er mange 'skønhedsfejl' i koden (som vil
blive søgt rettet!) samt at selve baggrundsbilledet sikkert skal
komprimeres en del for at loade inden for en acceptabel tid]"

*****.

Ovennævnte 'problem' er nu delvis løst, som det kan ses på test-siden -
men jeg ville gerne af med den blå baggrundsfarve under logoet i øverste
venstre hjørne, og jeg er blevet foreslået at spørge her i gruppen; til
grafikarbejde - som jeg ikke har specielt godt kendskab til - bruger jeg
p.t. ACDSee eller 'Gimp' (Linux).
Kan nogen hjælpe?

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : emj

Dato : 06-10-03 07:48

On Mon, 6 Oct 2003 07:48:20 +0200, sleth2vh@webspeed.dk (Hans Henrik
Hansen) wrote:

>Jeg spurgte i går i dk.edb.internet.webdesign.html om flg.:

Så fortsæt i dk.edb.internet.webdesign
Denneher gruppe handler om grafik ikke om HTML

Hilsen emj

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-10-03 15:09

emj <SpamStofanet@stofanet.dk> skrev :

>Så fortsæt i dk.edb.internet.webdesign
>Denneher gruppe handler om grafik

Det er også det spørgsmålet går på, Hans formulerer sig bare
dårligt.

Spørgsmålet går på at den blå baggrund lavet gennemsigtigt på
logoet og er dermed et grafikspørgsmål.
--
Knud

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 06-10-03 17:24

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:
> ..Hans formulerer sig bare
> dårligt.

Det må jeg jo så tage til efterretning! :))

> Spørgsmålet går på at den blå baggrund lavet gennemsigtigt på
> logoet og er dermed et grafikspørgsmål.

Tja, og det mente jeg da også at have klarlagt med ordene

"....den blå baggrundsfarve under logoet..."

Men skidt nu med det - problemet er som omtalt løst ved Knuds venlige
bistand, da jeg desværre ikke kunne finde ud af at få mine egne
værktøjer til det.

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 06-10-03 17:30

Hans Henrik Hansen <sleth2vh@webspeed.dk> wrote:
> Men skidt nu med det - problemet er som omtalt løst ved Knuds venlige
> bistand, da jeg desværre ikke kunne finde ud af at få mine egne
> værktøjer til det.

Jeg roder rundt i navnene - det var Kim Ludvigsen, der leverede den
grydeklare løsning! :)

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-10-03 18:39

sleth2vh@webspeed.dk (Hans Henrik Hansen) skrev :

>Det må jeg jo så tage til efterretning! :))

Det jeg mener, er at du ikke behøvede at nævne alt det med
hjemmesiden.

Det enkle spørgsmål, som heller ikke havde medført tvivl om
spørgsmålet havde været noget i retning af »Hvordan gør jeg
baggrunden gennemsigtig i logoet på http: xxx?«
--
Knud

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 06-10-03 19:47

> [...]
> Det enkle spørgsmål, som heller ikke havde medført tvivl om
> spørgsmålet havde været noget i retning af »Hvordan gør jeg

I rest my case! :)

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-10-03 08:08

Hans Henrik Hansen wrote:

> [...]
> venstre hjørne, og jeg er blevet foreslået at spørge her i gruppen; til
> grafikarbejde - som jeg ikke har specielt godt kendskab til - bruger jeg

Du skal bruge et program, der kan gøre en af farverne i giffen
gennemsigtig - mon ikke begge ovenstående kan? Søg evt. i
hjælpeteksterne efter transparent. Alternativt kan du hente dit logo,
hvor den blå farve er gennemsigtig, her:

http://kimludvigsen.dk/fsslogo1.gif

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 06-10-03 08:54

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:
> [...]
> hjælpeteksterne efter transparent. Alternativt kan du hente dit logo,
> hvor den blå farve er gennemsigtig, her:

Lyder godt - tak for hjælpen! :)

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 06-10-03 17:13

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:
> ... Alternativt kan du hente dit logo,
> hvor den blå farve er gennemsigtig, her:
>
> http://kimludvigsen.dk/fsslogo1.gif

OK - efter flere forgæves forsøg måtte jeg omsider krybe til korset og
hente den, Tusind tak for hjælpen! :)

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen