Så er vi flyttet (langt)
Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-04-01 21:52

Sidste onsdag blev flyttedag.

Vi havde besluttet at Buller, som er ræd for at køre bil, og Pjevs som er
ræd for alt skulle i kasser, mens Boris fik lov til at sidde hos sin rette
ejer. Ha! Buller miavede hele vejen, Pjevs legede udbryderkonge (heldigvis
uden held) og Boris sad på min skulder det meste af vejen og Miavede
rædselsslagen - ikke nemt, når jeg var chauffør.

Straks derned kom de ud af kasserne og fluks ind under sengen. 3 katte, som
normalt ikke kan enes på 132 kvm, kunne godt enes om 1½ m. Utroligt hvad en
flytning kan gøre.
De lå der stadig 24 timer senere, men mad, vand og raslen med gruset i
kattebakken fik dem dog lokket ud på de første 28 kvm. Et par timer senere
havde Boris inspiceret hele herligheden (3 rum og 94 kvm) og ville ud NU.
Selv dåsemad hjalp ikke.

Næste morgen gav jeg op, og fik ham i sele og ud på en luftetur. "Det var
godt nok det mest sindssyge, min mor nogensinde har fundet på, gå tur i
sele!".

Søndag tog jeg Boris med i værkstedet. Det er godt nok 179 kvm, men der var
ingen udgange - troede jeg. Han kunne nemlig sagtens komme op på spærene og
sådan nogle 10 cm bredde pinde er lige så gode som en tosporet landevej er
for bilister. Det tog ca. 20 minutter før han fandt det sted, hvor muren
ikke helt når taget, og ude var han. Da jeg fandt ud af at der var blevet
lidt for stille, så måtte jeg jo ud og lede. Hvem sad lige så kæphøj med en
fuldvoksen solsort i munden? Boris. Og han ville gerne have madro, inden han
ville kæle.

Søndag aften gik vi så tur uden sele - hvem siger at mennesker ikke kan
opdrages? Og hvem siger at en kat ikke kan komme når man kalder? Så nu går
Boris og jeg morgentur og aftentur på ½-1 times tid, hvor vi kigger på
fuglelivet, og prøver de forskellige træer af for klatrevenlighed, dufte mv.

I mandags ville både Pjevs og Buller ud. Buller synes det er noget farligt
noget, det der udenfor - og koldt, så han gik hurtigt ind igen. Pjevs ved
ikke at katte godt kan komme, når man kalder, så det gør hun ikke. Det tog ½
times stille jagt at få hende lokket ind igen. I morges tog det en time.

Det er alt for tidligt at lukke dem ud, jeg ved det godt, men de er ikke
vilde med en kattebakke, og de miver og miaver for at komme ud og lege, så
under opsyn og med brug af en masse tid, som burde bruges på flytning og
indretning, så går det endda.

Mvh Maria - og Boris, Pjevs og Buller.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-04-01 22:14

puha jeg har også prøvet at have Melissa i en kasse mens vi var i en bil,
det gik ikke så godt...;(( da vi var kommet 50 m med trommehindetortur, kom
hun ud af kassen så op i bagruden og der var hun resten af vejen...
sjovt nok kan hun fint styre at køre bil (ikke ved rattet altså) når bare
hun ikke skal være i kassen, så sidder hun enten i bagruden eller på skødet
og kigger ud af vinduet...;))
underligt nok er der ikke nogen problemer når hun skal med bus og tog, så er
kassen en acceptabel indretning som til nød kan gå an..

Og selvfølgelig kan mennesker opdrages, bare spørg Melissa, hun har ikke
gjort meget andet i 12 år efterhånden, men hun mener at jeg skal trænes
hver dag så jeg ikke glemmer hvem der bestemmer i huset ;))

Ellers vil vi da ønske jer held og lykke med det nye sted i bor og sige tak
for en meget morsom beretning om flytning og misser...;)) man keder sig
aldrig med en/flere katte i huset

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 17-04-01 11:02

In article <9avt36$271b$1@news.cybercity.dk>, "Henrik Pedersen"
<misbams-miauu@edb.dk> wrote:

   Hejsa :)

> [...]
> er der ikke nogen problemer når hun skal med bus og tog, så er kassen en
> acceptabel indretning som til nød kan gå an..

   Puha, jeg kommer til at tænke på at når vi har fået vores killinger så
er der mindst 3 katte der skal til vaccination af gangen - og sikkert
osse 2 mere - for svigermors 2 skal nok osse med.....sikke et roderri det
ka blive til ...

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.