videre stilling af sms... eller 2 kort med~
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 05-10-03 21:43

Hejsa, jeg har en kammerat der gerne vil bruge en telefon til når han er på
arbejde da den nemt bliver grim af det og så en til pæn brug når han har
fri.
men han vil gerne have samme nummer til dem begge, kan man det ? teledanmark
siger at han ikke kan .... han har duet abb.
Det bedste ville vel være 2 kort der er ens som kan sidde i mobilerne altid
så han ikke skal gå og flytte kortet... eller kan man videre stille sine sms
'er lige som man kan med samtalerne ?

Håber der er en eller flere der ved hvordan andre gør..

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Jimmy

Dato : 05-10-03 21:54

"Lars Bisgaard" <lcb@NOSPAMprivat.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
altid
> så han ikke skal gå og flytte kortet... eller kan man videre stille sine

Brinck Elektronik sælger en SIM-kort-kloner der hedder Chippy.
Den kan lave en eksakt kopi af et SIM-kort, så han kan have to telefoner med
samme nummer.

Hvad der sker, hvis begge SIM-kort anvendes samtidig skal jeg ikke kunne
sige.

Mvh
JImmy

Fra : Per Jensen

Dato : 05-10-03 22:23

<SNIP>

Det kunne vi så godt tænke os at se noget dokumentation på Der er tale
om en dims der kan _læse_ og _skrive_ sms'er på kortet, samt rode rundt i
telefonbogen på kortet. et sim-kort kan ikke klones i den forstand, da det
er krypteret. kun user-området kan der pilles ved, med en chippy.

// Per

Fra : Jimmy

Dato : 05-10-03 22:57

"Per Jensen" <mail@FJERNDETTEzapro.dk> wrote in message
> [...]
> telefonbogen på kortet. et sim-kort kan ikke klones i den forstand, da det
> er krypteret. kun user-området kan der pilles ved, med en chippy.

Chippy 2000 kan kun læse selve SIM-kortets ukrypterede dele.
http://www.jhcom.dk/main.htm

Dog arbejdede jeg sammen med en gut, som havde købt en SIM-kort-kloner i
Brinck og derfor havde et SIM liggende på arbejdet i de tilfælde, han havde
glemt det derhjemme.

Jeg kan ikke finde den på Brincks hjemmeside, men prøver da at ringe til dem
i morgen.

Mvh
Jimmy

Fra : Fischer

Dato : 06-10-03 04:28

> Brinck Elektronik sælger en SIM-kort-kloner der hedder
> Chippy. Den kan lave en eksakt kopi af et SIM-kort, så
> han kan have to telefoner med samme nummer.

Det er absolut ikke Chipy der kan bruges til SIM-kort kloning.
Og det er en avanceret proces - ikke sådan bare lige .....
I øvrigt gætter jeg på at det er ulovligt.

*Fischer