D-Link DI-604
Fra : Hansen

Dato : 05-10-03 20:21

Jeg har et problem.
Er det routeren eller mit kabelmoden der er problemet????

Jeg har 2 maskiner der kører win XP.
Internetudbyderen er Dansk Kabel TV.

Efter 1½ år kan man lige pludselig kun komme på nettet en maskine ad gangen.
IP adresserne er forkerte får 169 numre istedet for 192.

En dag havde den ene maskine IP adressen som modemet skulle have altså et 89
nummer.

Har ringet til D-link der siger routeren er i orden efter diverse tests.
Har ligeledes ringet til Dansk Kabel TV, der siger vi slet ikke må slukke
for vores modem overhovedet, det har vi ellers gjort i 1½ år hver nat, hvor
nu lige pludselig alle de problemer.
Er der nogen der kan give en fornuftig forklaring herpå????????

Med venlig hilsen

Hansen

Fra : Jens

Dato : 05-10-03 21:18

"Hansen" <someone@elsewhere.com> skrev i en meddelelse

> Efter 1½ år kan man lige pludselig kun komme på nettet en maskine ad
gangen.
> IP adresserne er forkerte får 169 numre istedet for 192.

Det betyder at dhcpserveren ikke findes.

> En dag havde den ene maskine IP adressen som modemet skulle have altså et
89
> nummer.

Det betyder at routeren virker som en switch.

> [...]
hvor
> nu lige pludselig alle de problemer.
> Er der nogen der kan give en fornuftig forklaring herpå????????

Routeren er enten faldet af på den, eller brændt sammen.
Du skal ind i den og have den sat op igen, eller simpelthen resettet.
(Jeg tror ikke den kommer til live lige umiddelbart.)

At den ene maskine kan komme på, men ikke den anden skyædes at DKtv kun
leverer èn ip pr abonnement, dermed kan kun en komme på nettet ad gangen
gennem en switch.

Det er netop det DI routeren skal tage sig af, men den fungerer
tilsyneladende ikke mere, heldigt at der overhovedet er jul igennem den.

Mvh Jens

Fra : Hansen

Dato : 06-10-03 07:16

Hej Jens

Mange tak for dit hurtige svar.

Nu fik jeg bekræftet min mistanke, da routeren har været resettet op til
flere gange.
Så nu vil jeg tage kampen op med D-Link da der stadig er garanti på
routeren.
MVH
Hansen

Fra : Dan Michael Christen~

Dato : 07-10-03 19:34

Jeg har selv en 604 stående, og jeg syntes at kunne huske at man kan hente ny
firmware fra D-Links hjemmeside, har du prøvet at opdatere routeren?

--
Hilsen
Michael.

N.B. Fjern "DONTSPAM" fra mail adressen ved svar!

Fra : Jens

Dato : 07-10-03 22:00

> [...]

> flere gange.
> Så nu vil jeg tage kampen op med D-Link da der stadig er garanti på

Der er så vidt jeg kan se 2 mulige årsager til den opførsel, enten har du
netkablet fra modemet i en lan port, eller også er DI604eren defekt.

Mvh Jens

Fra : Hansen

Dato : 08-10-03 20:05

Tak for jeres svar

Denne gang var det ikke engang routeren der var årsagen, men mit kabelmodem
som sendte forkerte oplysninger til routeren,
løsning: Ny Modem.