Hjæælp jeg kan ikke spille med mine venner
Fra : Lone Aage

Dato : 05-10-03 19:48

Hej jeg sad en dag og fandt et lidt gammelt spil som hedder Tiberian Sun. så
prøvede vi på at spille det med to cdromme over lan men når vi trykker på
lan forsvinder bogstaverne i et sekunt og så kommer de igen med det samme
hvor jeg skal trykke på lan. hvorfor kan vi ikke komme ind i lan game vi kan
godt spille Campaign men ikke lan. Hvorfor? jeg har opgraderet spillet og
for et par år siden kunne vi godt spille mod hinanden. Så prøvede vi over
internet men vi kan bare ikke spille fordi vi begge ikke har nogen
forbindelse. den siger i Tiberian sun at vi har unknown eller 0 til 2 ping.
det siger den for eksempel også i spillet Evil islands og alle spil vi har.
Hvorfor kan vi kun joine og ikke hoste på internettet? håber der er en der
kan hjælpe

Venlig hilsen Lars.

Fra : Brian Lund

Dato : 06-10-03 00:32

> [...]

kan
> godt spille Campaign men ikke lan. Hvorfor?

Du kører sikkert Windows XP ikke? - Eller ihvertfald et andet system på NT
kerne kan jeg forestille mig?
Har du husket at installere IPX-driverne under netværk, ellers virker det
vidst ikke, sådan er det ihvertfald med rigtigt mange af de ældre spil!

Brian

Fra : Ding-Dong

Dato : 06-10-03 09:39

Brian Lund skrev i en meddelelse
> [...]
> Har du husket at installere IPX-driverne under netværk, ellers virker det
> vidst ikke, sådan er det ihvertfald med rigtigt mange af de ældre spil!

Det kunne jeg da godt tænke mig at vide lidt mere om, altså IPX...

Med hygsom hilsen

Ding-Dong

Fra : Brian Lund

Dato : 07-10-03 21:01

> Det kunne jeg da godt tænke mig at vide lidt mere om, altså IPX...
>
> Med hygsom hilsen

Vide mere om? - Hvordan man installerer det, eller bare vide mere om? - Jeg
ved ikke så satans meget om IPX andet end at der en gammel LAN protokol, og
at de fleste gamle spil kører på det.

For at installere det skal du ind i egenskaberne for din LAN forbindelse,
tryk "installer", vælg "protokol" tryk tilføj, vælg "IPX/SPX/NetBIOS" og
tryk OK...

I windows 2000 er det, jeg er ikke ven med XP, men det er nok noget af det
samme...

Brian