hastighedsoverskridelse
Fra : H.O

Dato : 05-10-03 19:41

er det sandt at fartloven er lavet om, så man nu kun må overskride aktuelle
hastighed med 33% før man mister kørekortet, når man har erhvervet det inden
for 3 år?
eller er der andre nyindførte love, som minder om det?

.. på forhånd tak

Henrik

Fra : Møller

Dato : 05-10-03 20:12

"H.O" <hollydag@mail.dk> wrote in message
> [...]
inden
> for 3 år?
> eller er der andre nyindførte love, som minder om det?

Se evt. her:

http://makeashorterlink.com/?K59324C16

Hvilke forseelser kan jeg få kørselsforbud for?
Svar: Du får kørselsforbud, hvis du inden for tre år efter du har
taget dit første kørekort f.eks:
- overskrider den tilladte hastighed med over 70 % i personbil,
varebil mv.
- overskrider den tilladte hastighed med over 40 % i lastbil, bus,
personbil med trailer mv.
- kører spiritus eller promillekørsel med over 0,8 promille
- kører uforsvarligt eller hensynsløst f.eks. ved at overhale
hasarderet, ikke overholder vigepligt eller chikanere andre
trafikanter.

Tidligere ville du som nævnt "nøjes med" at få en betinget
frakendelse af kørekortet for disse forseelser.

Hvis du laver endnu grovere overtrædelser eller der er skærpende
omstændigheder ved din forseelse, kan du risikere en strengere
straf. Men sådan har det hele tiden været.

--
Møller

Fra : H.O

Dato : 05-10-03 20:33

jaja. det var viden jeg havde i forvejen..
så jeg kan gladeligt overtræde hastighedsbrændelserne med 68% uden at
risikere kortet... <--- ikke et oplæg til diskussion, for så stærkt kører
jeg sjældent!
ville mene at 33% ville være en ændring som blev offentliggjort i stride
mængder..!

-Henrik

-P.S tak for svaret! - Hurtigt og præcist!