Q:Volvo 240/Knastakel/Tætningsbrik
Fra : René Rattenborg \(30~

Dato : 05-10-03 18:04

Hejsa
Har en Volvo 240 fra 86 hvor jeg forleden dag hørte et lille knald fra
motorrummet da jeg kørte og derefter havde jeg en røgsky efter mig, da jeg
kom hjem viste dert sig der dryppede olie direkte ned på udstødningen,
troede derfor at toppakningen var gået, og har derfor hevet helle toppen af,
hvorefter jeg finder ud af, at der mangler en pakdåse, eller prop for enden
af knasten, og det er der olien kommer ud, spørgsmålet er så, kan jeg
montere pakdåsen udefra, efter at toppen en skruet fast, eller skal jeg
vente, til jeg har pakdåsen.
MVH René

Fra : phg1

Dato : 05-10-03 18:27

"René Rattenborg \(3000\)" skrev d. 05-10-03 18:04 dette indlæg :
> [...]
> af knasten, og det er der olien kommer ud, spørgsmålet er så, kan jeg
> montere pakdåsen udefra, efter at toppen en skruet fast, eller skal

hvis det er den lille gummiprop sidder den oven på topstykket derfor kan
du godt sætte topstykket på men du skal have proppen på plads inden du
sætter topdækslet på der er en krave på indersiden så du kan ikke sætte
den på fra ydersiden,siden den er sprunget ud syntes jeg lige du skal
tjekke om ikke ventilations slangen er stoppet det lyder som om der har
været overtryk i topdækslet.
mvh poul

http://www.kandu.dk/

Fra : René Rattenborg \(30~