Nu kender jeg jo min hund :0)
Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 05-10-03 14:03

.....og jeg ved hvordan han reagerer i forskellige situationer.
For at give et eks (har vist skrevet et indlæg før netop om dette): Jeg går
ned og handler og planter vuffen uden for butikken, godt tøjret.
Han begynder at gø/pive når jeg så går ind i butikken. Jeg kan høre på ham
det er fordi han vil med. Han holder så op efter et minuts tid.
MEN! Så begynder han igen. Denne gang mere vredt. Jeg så godt at der stod en
flok drenge ude foran, og da jeg så kommer ud efter at have handlet det jeg
skulle, hører jeg de står og brokker sig til en voksen de så kender. "Han
gør ad os og vi har slet ikke gjort den noget!" Yeah right!! Jeg kender de
drenge godt nok til at vide at de står og "gør" ad ham og tirrer ham lige så
snart jeg er væk og det kan virkelig bringe mit p.. i kog! Det er utroligt
at sådan nogle unger ikke tænker sig om. At de kan stå og tirre en hund
fatter jeg ikke!
Det tidligere eks jeg gav i et andet indlæg, sagde jeg til møgungerne at de
skulle lade være med at drille ham, for jeg kunne se igennem vinduet i
butikken at de lavede pludselige og voldsomme bevægelser bevidst mod ham
samtidig med de "gøede" af ham. Selvfølgelig benægter de alt og påstår at
min hund er syg i hovedet når han står og gør af dem. Hvem kan bebrejde
ham!?
Ydermere da jeg så siger at det er deres egen skyld hvis de bliver bidt, får
jeg den slynget i hovedet at så skal de nok sørge for at han bliver skudt.
Selvfølgelig skal han ikke bide, men det kan heller ikke være rigtigt at han
skal finde sig i at nogle møgunger driller ham på det groveste!

Er jeg forkert på den??

Hilsen Betina

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 05-10-03 15:49

"Betina von Ahnen Thygesen" <betina@deskstar.dk> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig skal han ikke bide, men det kan heller ikke være rigtigt at
han
> skal finde sig i at nogle møgunger driller ham på det groveste!
>
> Er jeg forkert på den??

Ja Hvis du ved, at det her sker igen og igen, ville jeg i hvert fald
ikke lade min hund stå bundet uden for en forretning! Selvfølgelig er det
ungerne, der opfører sig forkert, men det er dig og Bailey, det går ud over.

-Trine

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 05-10-03 16:52

> [...]
> ikke lade min hund stå bundet uden for en forretning! Selvfølgelig er det
> ungerne, der opfører sig forkert, men det er dig og Bailey, det går ud

Det er da bare for belastende at man ikke kan komme nogen steder med sin
hund fordi sådan nogle møgunger ikke kan finde ud af at gebærde sig....
Det er i forvejen en meget lille by jeg bor i og allerede nu går der rygter
om at han er skudt i hovedet fordi folk ikke kender hvad der egentlig er
sket... Jeg kan jo bare ryste på hovedet, men en eller anden dag står
politiet uden for min dør og vil have ham aflivet fordi der er nogen som
ikke kan lade ham være....

Hilsen Betina

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-10-03 17:33

On Sun, 5 Oct 2003 16:49:29 +0200, "Trine Dyrgaard"
<pipoSLET@kantorvaenget.dk> wrotd:

> [...]
>ungerne, der opfører sig forkert, men det er dig og Bailey, det går ud over.

,enig hvis man lader sin hund stå uden for en foretning har man ikke
styr over den! det siger jo sig selv at man ikke har det når man ikke
kan se den, og burde alle ikke have styr over deres hunde ?

Tilbyd aldrig en kat mad.....BRUG den som mad til din hund
http://home13.inet.tele.dk/kattehad/forhtml.htm

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 05-10-03 18:21

> ,enig hvis man lader sin hund stå uden for en foretning har man ikke
> styr over den! det siger jo sig selv at man ikke har det når man ikke
> kan se den, og burde alle ikke have styr over deres hunde ?

Så kan man jo ikke have sin hund med nogen steder!

Betina

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-10-03 18:49

On Sun, 5 Oct 2003 19:21:04 +0200, "Betina von Ahnen Thygesen"
<betina@deskstar.dk> wrotd:

>Så kan man jo ikke have sin hund med nogen steder!
>
>Betina

Sagtens man lader bare være med at parkere den et sted hvor man ikke
kan se den ! jeg syntes at det er meget rimmeligt at folk har styr
over deres hunde, og jeg tror at der kommer mange hundebid når folk
stiller deres hund foran et supermarked, man må regne med at der
findes møgunger overalt plus der kan ske så meget andet end at den
bidder børn når man har parkeret den et sted hvor man ikke kan se den.

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 06-10-03 09:13

> [...]
> findes møgunger overalt plus der kan ske så meget andet end at den
> bidder børn når man har parkeret den et sted hvor man ikke kan se den.

Uanset hvad burde børn, voksne, whatever have så meget respekt overfor dyr
og i det hele taget andre levende væsener at de holder sig fra den/dem!
Specielt når de kan se hunden bliver ophidset over deres opførsel.

Hilsen Betina

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-10-03 10:34

On Mon, 6 Oct 2003 10:13:27 +0200, "Betina von Ahnen Thygesen"
<betina@deskstar.dk> wrotd:

> [...]
>og i det hele taget andre levende væsener at de holder sig fra den/dem!
>Specielt når de kan se hunden bliver ophidset over deres opførsel.

,Ja vi er enige, men sådan er virkligheden bare ikke altid desværre.
Jeg tænker på de unger der har smidt sten efter rotweileren her i
kvarteret ? hvis sådan noget kan ske så kan alt ske, tænk hvis den
havde fået revet sig løs "gyyys"

Fra : Buffy

Dato : 05-10-03 18:57

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> ,enig hvis man lader sin hund stå uden for en foretning har man ikke
> styr over den! det siger jo sig selv at man ikke har det når man ikke
> kan se den, og burde alle ikke have styr over deres hunde ?

Vi lærte Buffy allerede som hvalp og stå foran forretninger. Det var både
for, at lære hende det, men også for, at vi kunne tage hende med. Som regel,
så lægger hun sig bare ned og slapper af. Kender hende også godt nok til, at
vide, at hun ikke vil gøre en flue fortræd, hvis der skulle være f.eks små
børn, der gik hen og klappede hende, eller andre hunde til stede.
I starten var hun foran bageren, hvor jeg hele tiden kunne se hende. Nu bor
vi langt fra butikkerne, så det er ikke så tit, hun står foran mere.

Det kommer også meget an på, hvad hund man har. Jeg ville f.eks. aldrig lade
Daffy (vores GD), stå foran en butik. Nu er han også 2 år og ikke glad for
andre hunde. Hvis jeg havde haft ham fra hvalp og han kunne sammen, med
andre hunde, så måske....

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-10-03 20:52

On Sun, 5 Oct 2003 19:56:45 +0200, "Buffy" <sander@tjekmig.dk> wrotd:

> [...]
>I starten var hun foran bageren, hvor jeg hele tiden kunne se hende. Nu bor
>vi langt fra butikkerne, så det er ikke så tit, hun står foran mere.

,tjae jeg tror nu at alle syntes at deres egen hund er verdens sødeste
"ikke for at fornærme nogen" men det er jo nogens hunde der bidder
børn, der er jo nok ikke nogen der stiller deres hund foran brugsen og
tænker i dag bidder den nok nogen, alle mener at deres hund er
fredelig , men der skal nok bare nogle frække nok børn til så vil de
fleste hunde sikkert bide kunne man forestille sig.

> [...]
>andre hunde. Hvis jeg havde haft ham fra hvalp og han kunne sammen, med

,,,,,,,ja der kunne hurtigt blive kaos hvis den kom op at slås og du
kiggede på brød imens , så det er da rart at nogen tænker over sådan
noget ! Jeg har aldrig brudt mig om at folk stiller deres hunde uden
foran butikker, men det er nok et holdningsspørgsmål, og et spørgsmål
om dovenskab for hvis man ville kunne man jo bare gå hjem med hunden
inden man skulle handle. Og man kan jo ikke komme uden om at man ikke
har styr over hunden når man ikke kan se den.

Fra : Karina og Christian

Dato : 05-10-03 21:01

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> wrote in message
[klip]
> [...]
> inden man skulle handle. Og man kan jo ikke komme uden om at man ikke
> har styr over hunden når man ikke kan se den.

Personligt har jeg det sådan, at jeg /aldrig/ stiller Vaks uden for en butik
(i hvert fald ikke, hvis jeg ikke kan se ham). Grunden til det er, at jeg
ganske enkelt er bange for, at nogen vil snuppe ham - altså tage ham med
sig. Han er ikke nogen racehund, der er en masse penge værd eller sådan
noget, men jeg synes bare, man har hørt så meget - og tja, så er jeg altså
blevet paranoid, må jeg tilstå.

Jeg synes heller ikke, det er særlig spændende, såfremt kvarterets børn
skulle rende rundt og drille ham

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-03 22:09

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget, men jeg synes bare, man har hørt så meget - og tja, så er jeg altså

Det er skam ikke, at være paranoid.
Den tanke / bekymring har vi også haft. Vi har heller aldrig "parkeret"
Buffy, foran store butikker / indkøbscentre.
Her laaangt ude på landet, tror jeg dog ikke chancen for dognaping er så
stor.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-10-03 08:11

On Sun, 5 Oct 2003 23:09:06 +0200, "Buffy"
<sander(snabel-a)tjekmig.dk> wrotd:

> [...]
>Buffy, foran store butikker / indkøbscentre.
>Her laaangt ude på landet, tror jeg dog ikke chancen for dognaping er så

,,nej det er nemlig ikke paranoia "desværre" en lille historie herfra,
der hvor jeg købte min første hund, fik jeg at vide at det forige
hvalpekuld de havde haft havde der været en fyr og købe en hvalp han
kom 3 timer efter tilbage med tårer i øjene , han havde stillet den
uden for en føtex "derovre i jylland et sted" han skulle bare lige
købe noget hurtigt, da han kom ud var den væk, han tog tilbage til
opdrætteren for at høre om den var løbet hjem igen, men de fandt den
først 3 dage senere død flået af et eller andet ude på en mark i
nærheden af den by han havde stillet den ved føtexen ! hvad der var
sket med den fandt de ikke ud af , men han havde mistet 8000kr og sin
nye hvalp han havde glædet sig helt vildt til i meget lang tid ! og
hvad kan man så lære af det ? aldrig stille sin hund nogen steder !

det var så en beretning fra et par år tilbage, men jeg husker også da
jeg var lille i 70erne at vi ikke stillede vores st bernhard nogen
steder da tyrkerne havde stjålet et par hunde i gågaden og ædt dem !
og det var skam også i aviserne, ved ikke om det sker mere men, man
ved aldrig ! så det har intet med paranoia at gøre, men noget med at
forholde sig til virkligheden at gøre "desværre"

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-10-03 08:11

On Sun, 5 Oct 2003 22:01:13 +0200, "Karina og Christian"
<vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrotd:

> [...]
>noget, men jeg synes bare, man har hørt så meget - og tja, så er jeg altså

,jeg har det på samme måde , da jeg har hørt om mange og læst om mange
der er blevet stjålet, og hvis der kommer en der skyller de forkerte
penge og er på stoffer med et stykke flæskesteg i hånden, så ved jeg
jo ikke om min hund ville følge med, og han er jo en racehund og han
skal helst ikke ende i et kælderrum ovre i voldsmosen hvor perkerne
bruger dem til at angribe folk med efter de har gjordt dem sindsyge
med tæv og levende kaniner fra den lokale børnehave som mad, plus de
indespærer dem i op til 23timer i døgnet ! alt sammen taget fra
politiraporterne ! så det er ikke noget jeg finder på

Men hvis sådan noget skete for min hund så ville jeg have svært ved at
tilgive mig selv at have stillet den et sted hvor jeg ikke kunne se
den, og så ville voldsmosen også få besøg af en mand der ser rødt, jeg
skulle sku nok finde dem med hjælp at privatdetektiv og venner som
backup, men man har stadig et problem hvis der går for lang tid inden
man finder sin hund for hvis der er gået mere end et par måneder kan
du ikke være sikker på at den vil huske dig, og hvis den er blevet
tævet så vil den måske angribe dig hvis dens nye "ejere" vil have det,
men jeg ville helt klart komme i avisen hvis jeg skulle hente min hund
derovre, og det værste er at den slags sker, sidste sommer blev der
stjålet fra gårde i jylland, både schæfere, rotweilere , Amstaffs, og
Engelsk Staffs, hvordan de har båret sig ad med at stjæle de to første
racer fatter jeg ikke, men når det kan lade sig gøre kan de sku stjæle
alle racer Så jeg kunne aldrig i min vildeste fantasi finde på at
stille min hund noget sted hvor jeg ikke kunne se ham !

>Jeg synes heller ikke, det er særlig spændende, såfremt kvarterets børn
>skulle rende rundt og drille ham

,,,,ja man ved aldrig hvad børn kan finde på, her i området er der
nogle børn der har kastet sten efter en rotweiler der stod bundet, ?
ja jeg må tage mig til hovedet jeg fatter slet ikke at de kan
finde på det eller tør, men når den slags kan ske så kan alt sku ske,
desværre.

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 06-10-03 09:23

> [...]
> du ikke være sikker på at den vil huske dig, og hvis den er blevet
> tævet så vil den måske angribe dig hvis dens nye "ejere" vil have det,

Tror nu nok at hunden vil kunne huske sin ejer. Uanset om den er blevet
tævet eller ej.
Den vil kunne huske personen både hvis den har haft det godt og omvendt. Ved
sidstnævnte er der nok større chance for at den flejner ud på ejeren, men
ellers vil den genkende ham/hende og tage imod med åbne poter ;0)

Min far havde engang en schæfer som kom til min moster og onkel fordi han
ikke kunne have den mere. Der gik 5-6 år før han så den igen og jo, den
kunne godt genkende ham!
Charlie, som hunden hed, blev som en lille hvalp igen overfor min far.
Normalt var han den farlige store hund som var mistænksom over for fremmede.
Bare et eks på at det godt kan lade sig gøre for en hund at huske ;0)

Hilsen Betina

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-10-03 10:34

On Mon, 6 Oct 2003 10:22:49 +0200, "Betina von Ahnen Thygesen"
<betina@deskstar.dk> wrotd:

> [...]
>Bare et eks på at det godt kan lade sig gøre for en hund at huske ;0)

,,,,jeg har bare hørt at deres hukomelse ikke strækker så vidt ? men
jeg vil da også håbe at det er på den måde du beskriver ! men man
siger jo at hvis hunde skal kunne huske hinanden skal de møde hinanden
hver anden måned ca hvis der går længere tid vil de ikke kunne huske
hinanden, men vil sikkert kunne sammen og lege fint, da de engang har
indrettet sig efter hinanden på et eller andet plan, og så er det at
jeg tænker gad vide om det samme er tilfældet med mennesker og hunde,
altså hvis din far nu havde en special måde at være over for hunden på
som den godt kunne lide så vil hunden måske altid bedst kunne sammen
med mennesker der er på samme måde som han var på ? og måske ikke
nødvendigt huske dem som personer men "vide" at den opførsel
kropssprog osv er = noget godt ? det er bare hvad jeg tænker ved jo
selvfølgelig ikke om det er rigtigt?

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-03 21:16

> [...]

> fredelig , men der skal nok bare nogle frække nok børn til så vil de
> fleste hunde sikkert bide kunne man forestille sig.

Vi har frække børn.
Vi forbyder dog vores børn, at snakke med hunde, foran butikker, netop fordi
de ikke kender dem. Det er jo, som sagt tidligere også forældres opgave, at
sørge for ens børn behandler dyr med respekt.
Jeg tror heller ikke, at det er i situationen foran butikker, at der bliver
bidt flest mennesker.
Vi ville ikke stille Buffy der, hvis vi mente, at hun ville skade nogen.
Folk er også meget ærlige, omkring deres hunde i dag.
Jeg har mødt flere hundeejere, som har sagt, at Buffy ikke måtte lege med
deres hund, for den kunne ikke lide hvalpe, eller vores datter måtte ikke ae
deres hund, for den kunne ikke lide børn osv.

> [...]
> inden man skulle handle. Og man kan jo ikke komme uden om at man ikke
> har styr over hunden når man ikke kan se den.

Det er hyggeligt, at have hunden med, hvis man lige skal i kiosken,
købmanden osv., ikke nødvendigvis et spørgsmål om dovenskab, så nok nærmere
et holdningsspørgsmål.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-10-03 08:11

> [...]
>deres hund, for den kunne ikke lide hvalpe, eller vores datter måtte ikke ae
>deres hund, for den kunne ikke lide børn osv.

,ja der er heldigvis nogen eller mange der er ærlige men ikke alle
desværre !

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 06-10-03 09:31

> [...]
at
> sørge for ens børn behandler dyr med respekt.

Tak! Lige det jeg ledte efter :0)
Jer, som forældre, kan jeg kun tage hatten af for!

> [...]
ae
> deres hund, for den kunne ikke lide børn osv.

Jeg er heller ikke bleg for at sige at enten folk eller deres hunde skal
holde sig væk hvis jeg kan se på Bailey at han er utryg ved situationen. De
fleste respekterer det ogs, i og med at jeg så også respekterer når andre
siger til mig at de ikke er trygge ved Bailey.

> Det er hyggeligt, at have hunden med, hvis man lige skal i kiosken,
> købmanden osv., ikke nødvendigvis et spørgsmål om dovenskab, så nok
nærmere
> et holdningsspørgsmål.

Synes også det er hygsomt at kunne tage Bailey med op at handle. Han synes
det er ligeså sjovt at komme ud, så jeg kan ikke rigtig se problemet i det,
andet end at han er i "fare" for at blive drillet...

Hilsen Betina

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 06-10-03 09:11

> [...]
> fredelig , men der skal nok bare nogle frække nok børn til så vil de
> fleste hunde sikkert bide kunne man forestille sig.

Selvfølgelig er min hund verdens sødeste! ;0)
Ej spøg til side.

Jeg ved jo så udmærket godt at hvis han bliver tirret nok så en eller anden
dag bider han, altså hvis ikke han kan komme væk! Det er bestemt ikke en rar
tanke, men det er fakta!
Og så burde jeg nok ikke stille ham foran Brugsen for TÆNK HVIS NU at han
bider.
Jeg tænker netop ikke på at han bider nok en i dag, fordi jeg meget naivt
forventer at andre mennesker kan finde ud af at holde sig væk fra en fremmed
hund!!
Men det er åbenbart forkert at tro det...desværre.

Hilsen Betina

Fra : Raptor

Dato : 05-10-03 15:35

Jeg så godt at der stod en
> [...]
> drenge godt nok til at vide at de står og "gør" ad ham og tirrer ham lige

sikke nogle møghvalpe øhh. unger
men der er desværre nogle der er langt uden pædagogisk rækkevidde

her hvor jeg bor er det til gengæld naboens unger der hele tiden ringer på
døren,
da det åbenbart er enormt sjovt at få ham til at gø, nu har min hund da
heldigvis lært
at ignorer de snothvalpe, og kun give besked når der er andre ved døren

> [...]
> samtidig med de "gøede" af ham. Selvfølgelig benægter de alt og påstår at
> min hund er syg i hovedet når han står og gør af dem. Hvem kan bebrejde

nej selvfølgelig vil han da blive ophidset af det.

har du nogen muligheder for at lægge en lille fælde for dem, eks. en hjælper
og et videokamera
også evt konfrontere forældre med filmen, den må egentlig også være god at
ha' hvis en af drengene
skulle gå hen og blive bidt

> [...]
han
> skal finde sig i at nogle møgunger driller ham på det groveste!

jeg har sagt det før og siger det igen... snotunger

> Er jeg forkert på den??

NEJ... men det er de, og de skulle sq ha' en regulær R......

mvh.

Brian C.

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 05-10-03 16:54

> [...]
> og et videokamera
> også evt konfrontere forældre med filmen, den må egentlig også være god at

Det ville nok være en god ide :0)
Vil jeg prøve at finde ud af om jeg kan få en til at hjælpe med.

Hilsen Betina

Fra : Nina El Falaki

Dato : 05-10-03 16:24

Hej Betina

Da jeg havde min 1. rottweiler boede jeg mellem 3 værtshuse, og de
"mandfolk", der kom der, skulle selvfølgelig vise, at de ikke var bange for
en skide rottie.

Efter jeg adskillige gange havde stået med den ene hånd mod brystet af en
mand og hunden i snor i strakt arm til modsatte side, ringede jeg til
politiet for at høre, hvordan jeg skulle forholde mig.

Jeg fik så at vide, at hvis jeg havde advaret, var mændene ikke sagesløse,
men det ville selvfølgelig være bedst at have vidner, på advarslen.

Næste gang jeg så mødte en mand, der ikke var bange for en skide rottweiler,
var jeg fræk, og meddelte ham at hunden fik lov at bide, for det havde jeg
fået lov til af politiet (jeg ved det var en "lettere" omskrivning).
Resultatet udeblev ikke, rygtet bredte sig, og jeg fik herefter lov at gå i
fred med min hund.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 05-10-03 16:57

> [...]
>
> Jeg fik så at vide, at hvis jeg havde advaret, var mændene ikke sagesløse,
> men det ville selvfølgelig være bedst at have vidner, på advarslen.

Giver lige et ring for at høre hvad de siger til denne situation. Kunne jeg
egentlig godt lide at vide...
Ellers må jeg vel have et skilt med mig hvor der står "dril ikke hunden, den
bider hvis i gør det" ;0)

Hilsen Betina

Fra : Buffy

Dato : 05-10-03 17:24

> Ellers må jeg vel have et skilt med mig hvor der står "dril ikke hunden,
den
> bider hvis i gør det" ;0)

Kan du ikke få fat i forældrene, til drengene og fremlægge det for dem ?
Det er selvfølgelig ikke sikkert, at de gider og høre på dig, men det er da
deres ansvar og sørge for, at lære deres børn, at behandle hunde og andre
dyr med respekt og behandle dem ordenligt.
På den anden side, er det jo ikke sikkert, at forældrene ved, at deres børn
opfører sig, som de gør og de vil måske blive taknemmelige for, at få det af
vide...

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 05-10-03 18:20

> [...]
børn
> opfører sig, som de gør og de vil måske blive taknemmelige for, at få det

Aner ikke hvor de bor! Har bare set dem en del gange nede ved Brugsen..

Betina

Fra : bjergskoven

Dato : 05-10-03 21:07

Hej Betina

Jeg går
> ned og handler og planter vuffen uden for butikken, godt tøjret.

Jeg ville slet ikke turde sætte min hund udenfor en butik eller noget andet
sted hvor jeg ikke kunne se den hele tiden. Der stjæles faktisk hunde på
sådanne steder.Fornylig var der en sag fremme i medierne om hunde der var
blevet stjålet og hvor man forlangte løsesum for dem.

Dette vil givetvis blive en form for kriminalitet som vi vil se meget mere
til i fremtiden.

Hilsen

Merete

Fra : Raptor

Dato : 05-10-03 21:40

> [...]
> blevet stjålet og hvor man forlangte løsesum for dem.
>
> Dette vil givetvis blive en form for kriminalitet som vi vil se meget

Nu skal vi heller ikke gå hen og helt paranoide, ok der stjæles hunde
men er der nogle fakta om hvor mange hunde der stjæles hver år, set i
forhold til hvor mange hunde der er i DK.

men nu lød spørgsmålet jo om hvorvidt Betina var helt galt på når hun
stiller hunden udenfor brugsen, og reagerer som hun gør, når nogle unger
tirrer den, det mener jeg absolut ikke hun er. for selvfølgelig er det ok at
tage sin hund med et smut ud og handle

der har været nogle argumenter om at man ikke burde stille sin hund udenfor
foretninger etc. da man ikke har kontrol over hunden, når man ikke kan se
den. hvad så med bilejere, skal de tage bilen med ind, den kunne jo blive
stjålet og blivet indblandet i en ulykke med tab af menneskeliv, eller for
at blive i hundeverdenen, skal jeg tage min hund med på arbejde for at undgå
at den bliver provokeret.... ?
det kan dog ikke lade sig gøre da jeg arbejder i forretning .

så er det jeg spørger, og undskyld at jeg råber, HVORNÅR ER DET BLEVET
FORBUDT AT TÆNKE SIG OM?
dette er ikke en hentydning til nogen af jer herinde, men til de personer
der ikke kan lade hunde stå i fred, men absolut skal provokere den. det kan
ikke være meningen vi andre skal indordne os under diverse tåber, som ikke
kan finde ud af hvordan man skal opføre sig.

så Betina, du har min opbakning

/Brian C.

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 05-10-03 23:27

"Raptor" <Bcon_8@hotmail.dkslet> skrev i en meddelelse

> Nu skal vi heller ikke gå hen og helt paranoide, ok der stjæles hunde
> men er der nogle fakta om hvor mange hunde der stjæles hver år, set i
> forhold til hvor mange hunde der er i DK.

For mig er det nok at vide _at_ der stjæles hunde i DK.... Om det så kun er
en, synes jeg det er en for meget, hvis det kan undgåes. Jeg har en hund,
der sandsynligvis ville gå glad og frejdig med alle mennesker, der kom og
ville tage ham med, så jeg tør simpelthen ikke stille ham, hvor jeg ikke kan
se ham.

> [...]
> tirrer den, det mener jeg absolut ikke hun er. for selvfølgelig er det ok

Ja, selvfølgelig er det ok, og selvfølgelig er de forbandede møgunger
(undskyld sproget....) forkert på den. Men det er altså hunden det går ud
over i den her kamp om rigtigt og forkert. Og Punish har ret, når han
skriver, at Betina ikke har styr på, hvad der sker med hunden, mens hun er
væk. _Hvis_ en af ungerne en dag pirrer Bailey tilstrækkelig meget, kan det
ske, at han bider og så får de nok desværre ret i deres trusler....

Desværre tror jeg ikke, det virker at tale med dem, højst sandsynligt vil de
bare synes det er endnu sjovere at drille Bailey.... Havde selv en lidt
lignende oplevelse engang, hvor nogle drenge syntes det var sjovt at skyde
fyrværkeri af, når nogle af pigerne fra rideskolen red forbi. Hestene blev
selvfølgelig bange og stak af, hvilket udgjorde en fare for både piger og
heste - hylemorsomt åbenbart. Her virkede det heldigvis at tage affære, for
jeg red en tur rundt, hvor de plejede at stå, på min "bombesikre" hest. De
fyrede fyrværkeriet af, Mirabelle steppede lidt og så galoperede jeg lige
hen mod dem.... sjældent har jeg set så små drenge løbe så stærkt Og der
var ikke flere problemer det år... Men nu er der heller ikke love, der
kræver heste aflivet, hvis de skader mennesker, såeh....

> [...]
> den. hvad så med bilejere, skal de tage bilen med ind, den kunne jo blive
> stjålet og blivet indblandet i en ulykke med tab af menneskeliv,

Nu betyder biler ikke ligeså meget for mig, som min hund gør, men hvis det
forholder sig sådan for dig, så fint Jeg sigter ikke så meget til, at
det er synd for drengene, hvis Bailey bider dem, men mere til at det er synd
for Betina, hvis Bailey skal aflives, fordi han har bidt drengene - eller
andre uskyldige børn, fordi han en dag, bliver så træt og utryg i
situationen, at han ikke kan se andre udveje.

eller for
> at blive i hundeverdenen, skal jeg tage min hund med på arbejde for at
undgå
> at den bliver provokeret.... ?

Ja, det er da en fin løsning Nej, jeg går ud fra, at din hund befinder
sig forsvarligt lukket inde i dit hus eller en velegnet hundegård, hvor folk
ikke direkte kan komme til at genere den - så er der ikke meget mere, man
kan gøre som hundeejer.

> [...]
> ikke være meningen vi andre skal indordne os under diverse tåber, som ikke
> kan finde ud af hvordan man skal opføre sig.

Enig, men sådan er det bare en gang i mellem. Jeg er ung og af hunkøn og bor
desværre i Århus - jeg må også leve med, at mine forældre og min kæreste
ikke vil lade mig gå alene hjem fra byen om natten f.eks. Trist og vildt
overdrevet, synes jeg, men her er det jo heller ikke min hund, der kan komme
til skade

> så Betina, du har min opbakning

Også min, men lov mig, at du gør alt, hvad du kan for at beskytte Bailey.
Hvis du vil prøve noget, så måske prøv at lade dem hilse på ham - vis dem et
eller andet sjovt Bailey kan, så de måske får et andet forhold til ham.

-Trine

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-10-03 08:11

> [...]
>tirrer den, det mener jeg absolut ikke hun er. for selvfølgelig er det ok at

,,,,,,,,,,,,,,,tjae hun kan blive nok så sur, men det er hende og
hendes hund der kommer til at betale prisen hvis den en dag skulle
bide et barn, ligegyldigt om barnet selv har været ude om det !

> [...]
>den. hvad så med bilejere, skal de tage bilen med ind, den kunne jo blive
>stjålet og blivet indblandet i en ulykke med tab af menneskeliv,

,,,,,,,,,,,en bil bidder altså ikke nogen hvis de går hen og ridser
den eller ligende vel lidt dårlig sammenligning mener jeg

> [...]
>det kan dog ikke lade sig gøre da jeg arbejder i forretning .
>
>så er det jeg spørger, og undskyld at jeg råber, HVORNÅR ER DET BLEVET

,,det er stadig lovligt ! OG HVIS MAN KAN TÆNKE SIG OM så vil man
vide at nogle børn altid vil være møgunger der ikke har respekt for
hunde eller forstand på dem ! og de sikkert vil blive bidt hvis man er
uheldig at de driller ens hund, når man ikke har styr over den ! og at
man så vil få aflivet sin hund pga det ! det vil man vide hvis man kan
TÆNKE SIG OM !

og så er det jo ligemeget med at råbe hvis ens hund er aflivet ikke .

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 06-10-03 08:57

> ,,,,,,,,,,,,,,,tjae hun kan blive nok så sur, men det er hende og
> hendes hund der kommer til at betale prisen hvis den en dag skulle
> bide et barn, ligegyldigt om barnet selv har været ude om det !

Jeg bliver skam ikke sur over jeres forskellige meninger Punish! :0)
Ved ikke helt hvor du har det fra, men okay *ss*

Det eneste jeg var ude efter var at få luft for min vrede lige den dag,
fordi jeg ikke kunne se formålet med ungernes opførsel.
Det var såmænd bare det. Men kald mig bare sur hvis du vil :0)

Hilsen Betina

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-10-03 10:34

On Mon, 6 Oct 2003 09:57:02 +0200, "Betina von Ahnen Thygesen"
<betina@deskstar.dk> wrotd:

> [...]
>fordi jeg ikke kunne se formålet med ungernes opførsel.
>Det var såmænd bare det. Men kald mig bare sur hvis du vil :0)

,,nejnej jeg mente at du ville blive sur på ungerne ! hvad jeg
også godt kan forstå, men at det nok desværre ikke altid hjælper.

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 06-10-03 21:04

> ,,nejnej jeg mente at du ville blive sur på ungerne ! hvad jeg
> også godt kan forstå, men at det nok desværre ikke altid hjælper.

Nå okay :0)
Så kan jeg bedre forstå det *gg*

Hilsen Betina

Fra : Raptor

Dato : 06-10-03 15:45

> [...]
> TÆNKE SIG OM !
>
> og så er det jo ligemeget med at råbe hvis ens hund er aflivet ikke .

Jeg kan til dels give dig ret, men hvorfor pokker skal det altid være de
"normale" mennesker der skal
indordne sig under uopdragne unger, bøller, kriminelle og det det er er
værre?

ok selvfølgelig det er samfundets skyld, de har haft en hård barndom

/ Brian C.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-10-03 16:48

On Mon, 6 Oct 2003 16:45:25 +0200, "Raptor" <Bcon_8@hotmail.dkslet>
wrotd:

> [...]
>værre?
>
>ok selvfølgelig det er samfundets skyld, de har haft en hård barndom

,,,,,,,,Ja det bliver ikke bedre vores samfund desværre det er
ikke altid retfærdigheden der sejrer desværre, og tænk hvis det bliver
normalt at folk får deres hunde stjålet og opkræves løssumme for dem,
så er der snart ingen grænser for hvad der kan ske herhjemme mere, det
er sørgeligt men samfundet bliver kun værre.

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 06-10-03 09:01

> Nu skal vi heller ikke gå hen og helt paranoide, ok der stjæles hunde
> men er der nogle fakta om hvor mange hunde der stjæles hver år, set i
> forhold til hvor mange hunde der er i DK.

Det skulle godt nok være noget ekstremt lækkert de skulle have at tilbyde
hvis de skulle have Bailey med sig, for han går ikke med hvem som helst,
medmindre han virkelig kender dem.

> så Betina, du har min opbakning

Er da glad for at se at det ikke kun er mig der har det på den måde :0)

Hilsen Betina

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-10-03 10:34

On Mon, 6 Oct 2003 10:01:24 +0200, "Betina von Ahnen Thygesen"
<betina@deskstar.dk> wrotd:

>Det skulle godt nok være noget ekstremt lækkert de skulle have at tilbyde
>hvis de skulle have Bailey med sig, for han går ikke med hvem som helst,
>medmindre han virkelig kender dem.

,,Men jeg undrer mig stadig bare over at det er lykkes nogen at stjæle
rotweilere og schæfere i jylland ? hvordan har de så gjort det ? måske
de har været på stoffer så hunden ikke kunne mærke deres frygt, og
samtidig haft flæskesteg med ? jeg ved det ikke , men når det kan lade
sig gøre at stjæle den type hunde som jo er kendt som vagthunde så kan
alt jo lade sig gøre ? ok måske stjæler de ikke lige Bo s Fila hvis
han får sådan en en dag :)

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-10-03 08:11

On Sun, 5 Oct 2003 22:07:23 +0200, "bjergskoven" <info@bjergskoven.dk>
wrotd:

> [...]
>blevet stjålet og hvor man forlangte løsesum for dem.
>
> Dette vil givetvis blive en form for kriminalitet som vi vil se meget mere

,,,,ja hvor er det sindsygt, det lyder stadig i mine ører som noget
fra en hollywood-film men du har nok ret at der kommer mere af det i
fremtiden

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-10-03 18:39

Hej Betina

Jeg vil foreslå dig, den tidligere nævnte løsning, med en hjælper med et
video kamera, som optager optrinet, fra ca 2 minutter før du placerer din
hund, til 2 minutter efter du er gået med din hund. Problemet med
identifikation af drengene, skal du slet ikke tænke på. Når du selv har set
båndet, laver du et tilsvarende antal kopier, plus et par stykker, et som du
afleverer hos den lokale landbetjent, og samme antal som der var drenge til,
afleverer du til ejeren af forretningen, som din hund var tøjret udenfor, så
lad ham aflevere båndene til drengenes forældre. Du kan jo eventuelt også
aflevere en kopi til forretningsindehaveren. Det ville så være på sin
plads, at spørge indehaveren, om ikke krogene kan anbringes et sted, hvor
hundene kan stå i fred, sådan bare for at undgå uheld. Det hjælper ikke
meget at få erstatning for højre hånd, det får man jo ikke hånden tilbage
ved, og det er jo som bekendt bedre at forebygge, end at helbrede. Det
ville jeg gøre, så har du på en pæn måde, fortalt drengenes forældre, at
deres børn leger med sygekassens penge, og du ved stadig ikke hvem de er,
men jeg er sikker på, at indehaveren ved godt hvor børnene kommer fra.

Når man ser Punish's footer, så kan man næsten ikke sige andet end dette.

Folk som ikke kan lide katte, må have været mus i et tidligere liv.

M.V.H.....Benny..