scanner til mikrokort
Fra : Anders B. Christophe~

Dato : 05-10-03 10:05

Da jeg snart skal til at købe en scanner, ønsker jeg at vide om om en
CanoScan 5000 til kr 1359 ekskl. moms kan anvendes til at scanne mikrokort.
Hvilken scanner er på nuværende tidspunkt den billigste til dette formål?
Med venlig hilsen
Anders B. Christophersen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 05-10-03 17:08

"Anders B. Christophersen" <abc@frederiksberg.mail.telia.com> skrev Sun,
5 Oct 2003 11:05:02 +0200

>Da jeg snart skal til at købe en scanner, ønsker jeg at vide om om en
>CanoScan 5000 til kr 1359 ekskl. moms kan anvendes til at scanne mikrokort.

Det burde den kunne. Om det så er i en tilstrækkelig høj kvalitet vil
der nok være delte meninger om.

Jeg tror ikke der er meget nyt at tilføje til dette emne. Se:
http://groups.google.com/groups?q=+%22scanning+af+mikrokort%22+group:dk.videnskab.historie.genealogi&hl=da&lr=&ie=UTF-8&scoring=d

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Anders B. Christophe~

Dato : 05-10-03 17:11

Mange tak til Arne Feldborg for svaret og linket.
Med venlig hilsen
Anders B. Christophersen

Fra : Hugh Watkins

Dato : 05-10-03 20:49

"Anders B. Christophersen" <abc@frederiksberg.mail.telia.com> wrote in message news:3f801185$0$23295$d40e179e@nntp03.dk.telia.net...
> [...]
> Hvilken scanner er på nuværende tidspunkt den billigste til dette formål?

du skal brug et special verktøj

http://www.microfilm-scanners.com/Low_Cost_PC_Scanner.htm

9650430 Microfilm ScanPro 100 model includes: fiche carrier, all scanning software, scanner-to-PC cable, and choice of one non
image rotation lens (specify when ordering, 19x, 24x, 32x, 36x, 42x, 48x, or 54x).
$2,495

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=microfilm+scanning+system+for+fiche

http://www.screenscan.com/mPC_upgrade.html

Hugh W

--
http://hughw36.blogspot.com GENEALOGE
http://jorvik.blogspot.com Viking

Fra : Arne Feldborg

Dato : 06-10-03 07:52

"Hugh Watkins" <hugh_watkins@msn.com> skrev Sun, 5 Oct 2003 19:49:27
-0000

>du skal brug et special verktøj
>
>http://www.microfilm-scanners.com/Low_Cost_PC_Scanner.htm

Der er overhovedet ingen tvivl om at løsningen med en
lavopløsningsscanner og en optisk forstørrelse er en teknisk set bedre
løsning.

Men selvom der står LowCost, så er det er altså en rimelig høj pris for
en scanner der kun kan tage eet billede ad gangen (udaf de 60 der nu
engang er på et mikrokort) og på 35mm-film endda kun et halvt billede.

Det kan et billigt digitalkamera og en almindelig kortlæser faktisk gøre
lige så godt.