Vinterdæk igen!
Fra : Thomas Forsberg

Dato : 05-10-03 10:48

Hej

Jeg har nu tæsket gennem diverse dæktest på nettet men kan ikke beslutte mig
om det skal være Goodyear Eagle Ultra Grip GW3 - eller Michelin Pilot alpin
PA2 størrelsen på mine sutter skal være 205/55 R16 for mig og se er det hip
som hap er der nogle som har nogle konstruktive input???

MVH
Thomas Forsberg

Fra : Peter C.

Dato : 05-10-03 12:01

for mig og se er det hip
> som hap er der nogle som har nogle konstruktive input???

Netop GoodYear UG og Michelin Alpin har skiftedes til at vinde alle mulige
forskellige vinterdæktests igennem de sidste par år, så
din første indskydelse er rigtig IMO. Det er hip som hap.
Vælg dem du kan få billigst eller bedst kan lide mønsteret på eller
whatever....

MVH Peter C:\

Fra : Mogens K

Dato : 05-10-03 12:06

On Sun, 5 Oct 2003 13:00:52 +0200, "Peter C." <pede_71@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>din første indskydelse er rigtig IMO. Det er hip som hap.
>Vælg dem du kan få billigst eller bedst kan lide mønsteret på eller

Måske det er firmavogn? - men GoodYear er 100 kr billigere stykket end
Michelin. Henholdsvis 1244 og 1323 kr, leveret.
Michelin vinder brugertesten i www.reifentest.com - mens GoodYear
scorer i bladenes tests.

GY for mig

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-10-03 12:34

Thomas Forsberg wrote:

> [...]
> Michelin Pilot alpin PA2 størrelsen på mine sutter skal være 205/55
> R16 for mig og se er det hip som hap er der nogle som har nogle

Hej Thomas.. og I andre..

I skal lige være opmærksom på, at Goodyear Eagle UltraGrip GW3 og Goodyear
Ultragrip 6 ikke er det samme dæk. GW3´eren er et højhastighedsdæk, og i
sagens natur strider selve dette mod gode vinter-egenskaber. GW3´eren har i
sne alvorlige problemer med vejgreb under side-påvirkning og det er direkte
elendigt på våd vej - det kan ikke lede vandet væk.

UG6´erne er (næsten) uden svagheder og matches jvf de seriøse internationale
tests kun af Alpin 2 fra Michelin.

Jeg ville vælge et UG6 og så nøjes med hastighedsgodkendelse til (ægte) 190
km/t. Dette er vel også nok for de fleste om vinteren - i modsatte fald kan
dækket sagtens tåle højere fart over korte tidsrum... (Hvis man lige skal
omkring en mormor... )

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens K

Dato : 05-10-03 12:41

On Sun, 5 Oct 2003 13:33:32 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>I skal lige være opmærksom på, at Goodyear Eagle UltraGrip GW3 og Goodyear
>Ultragrip 6 ikke er det samme dæk. GW3´eren er et højhastighedsdæk,

"Manden" ejer jo en ny Octavia turbo!

> [...]
>dækket sagtens tåle højere fart over korte tidsrum... (Hvis man lige skal

Så må han jo holde sig fra de tyske autobaner, hvor man som regel
sendes retur med forkerte dæk. Jeg ved ikke om en mærkat ved
førerpladsen er nok...

/Mogens

Fra : Hans Paulin

Dato : 05-10-03 12:51

"Mogens K" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke om en mærkat ved
> førerpladsen er nok...

....dét har det da som udgangspunkt været...
Hans

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-10-03 13:12

Mogens K wrote:

> Så må han jo holde sig fra de tyske autobaner, hvor man som regel
> sendes retur med forkerte dæk. Jeg ved ikke om en mærkat ved
> førerpladsen er nok...

Er det ikke sådan, at netop vinter dæk om vinteren er de eneste dæk, der må
være godkendt til mindre end bilens egentlige tophastighed..?

--
Jan W Nielsen

Fra : Møller

Dato : 05-10-03 14:08

"Mogens K" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
> On Sun, 5 Oct 2003 13:33:32 +0200, "Jan W Nielsen"
> <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

Klip

> Så må han jo holde sig fra de tyske autobaner, hvor man som regel
> sendes retur med forkerte dæk. Jeg ved ikke om en mærkat ved
> førerpladsen er nok...

Jo se bl.a. MOTOR nr. 10/2003, side 77 nederst:

I Tyskland skal der være en mærkat ved speedometeret, der oplyser dækkets
maksimale hastighed, hvis den værdi ligger under bilens tophastighed.

--
Møller

Fra : Thomas Forsberg

Dato : 05-10-03 16:18

Kanon!! jeg tror jeg springer ombord i et par Goodyear GW3

Endnu engang tak for hjælpen

MVH
T.F.

Fra : Thomas Forsberg

Dato : 05-10-03 20:03

Har ombestemt mig - ryger på denne her tror jeg

Michelin Pilot alpin PA2 (H).