SMS-SPAM? Hjælp mig!
Fra : JE

Dato : 05-10-03 09:01

I de sidste 3 uger har jeg jævnligt modtaget en stribe SMS'er indeholdende
jokes (typisk afsendes der 7 sms'er i en "klump"). Afsender-tlf-nummeret
kender jeg ikke.

Hvorfor fan modtager jeg lige pludselig disse jokes ?

Kan det tænkes at jeg kommer til at betale for dem, hvis jeg læser dem
(jokene) ?

Hvad kan jeg gøre for at stoppe denne "spam" ?

Fra : Søren Blom

Dato : 05-10-03 09:21

"JE" <janelne@@mail.tele.dk> skrev
> [...]
> (jokene) ?
>
> Hvad kan jeg gøre for at stoppe denne "spam" ?

Har du prøvet at ringe det nummere op de bliver sendt fra?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Hans Paulin

Dato : 05-10-03 09:38

JE wrote:

> Kan det tænkes at jeg kommer til at betale for dem, hvis jeg læser dem
> (jokene) ?

....hvem skulle kunne kontrolere om du læser dem?
Hans

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 05-10-03 10:01

"JE" <janelne@@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor fan modtager jeg lige pludselig disse jokes ?

En "ven" kunne have lånt din phone og SMS'et en eller anden kode til en
service som så sender dig Jokes hver dag.

> Kan det tænkes at jeg kommer til at betale for dem, hvis jeg læser dem
> (jokene) ?

Det er uanset om du læser dem eller ej - hvis det er en service der er
bestilt, så betaler du stensikkert for ale beskederne, og det værste er at
man kan overtaksere op til 15 kroner på de der SMS'er... Typisk ligger jokes
på 4-6 kr. pr besked.

> Hvad kan jeg gøre for at stoppe denne "spam" ?

Ja, du skal i hvert fald finde ud af hvilket selvskab der sender dem, og der
skal så sendes en kode til dem som stopper det hele igen

Ovenstående er med udgangspunkt i at du er blevet tilmeldt en jokeservice...

/ Jonas

Fra : Jimmy

Dato : 05-10-03 11:47

"Jonas M. Nielsen" <dream@on.com> wrote in message
> [...]
> bestilt, så betaler du stensikkert for ale beskederne, og det værste er at
> man kan overtaksere op til 15 kroner på de der SMS'er... Typisk ligger

Rolig nu basse.
Hvor står der det er et 4-cifret afsendernummer?

/Jimmy

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 05-10-03 17:13

"Jimmy" <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> skrev i en meddelelse

> Rolig nu basse.
> Hvor står der det er et 4-cifret afsendernummer?

Ved ikke om du så min sætning:

Fra : Jimmy

Dato : 05-10-03 17:17

> [...]
>
> Ved ikke om du så min sætning:
> Ovenstående er med udgangspunkt i at du er blevet tilmeldt en

Ved ikke om du kan fortælle mig om man kan overtaksere på alm. otte-cifrede
mobilnumre?

Mvh
Jimmy

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 05-10-03 13:35

> Det er uanset om du læser dem eller ej - hvis det er en service der er
> bestilt, så betaler du stensikkert for ale beskederne, og det værste er at
> man kan overtaksere op til 15 kroner på de der SMS'er...

Rent faktisk helt op til 30 kr. pr. besked... Det er dog sjældet jokes takseres
over 10 kr...

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 05-10-03 13:34

> Hvorfor fan modtager jeg lige pludselig disse jokes ?

Tjae... du eller en anden må jo have tilmeldt dit telefonnummer til en
joke-service...

> Kan det tænkes at jeg kommer til at betale for dem, hvis jeg læser dem
> (jokene) ?

*Hvis* du betaler for dem gør du det allerede ved modtagelsen, og altså uanset
om du læser dem eller ej. Om du betaler kommer an på servicen, er
afsendernummeret et 4-cifret nummer som f.eks. 1231 gør du næsten helt
sikkert.
I givet fald kan du finde firmaet bag på
http://www.tdcmobil.dk/portal/erhverv/produkter_services/sms/indholdstjenester/indholdsudbydere/index.jsp

> Hvad kan jeg gøre for at stoppe denne "spam" ?

Kontakte afsenderen.

--
Michael
http://www.vindenand.dk