dyndspringere
Fra : Lars Steen

Dato : 10-04-01 21:06

Hej !! Hva' med dyndspringere ?? er der nogle der ved noget eller har nogle
links ??
Mange tak. Hilsen Lars Steen

Fra : Terrarieforeningen A~

Dato : 10-04-01 23:04

Der er forskellige arter med ganske betydelige forskelle. Bl.a. i størrelse.

Der hara været en god artikel i AHS Nyt for et års tid siden om en af de
farverige småarter (6 cm), men det hjælper naturligvis ikke, hvis du ikke
kender et medlem (eller selv er medlem - forstås .

Fra : Allan Godsk Larsen

Dato : 10-04-01 23:54

> "Lars Steen" <l.steen@city.dk> skrev i en meddelelse
> nogle

Hej Lars

I en af de gode gamle akv. bøger er der et længere afsnit om hvordan man
laver et egnet akvarium/sandkasse til dem. Så vidt jeg husker hed bogen
"biotop akvariet"... Der var vidst også nogle sort-hvid billeder fra et
anlæg lavet til danmarks akvarium. Lige umiddelbart virkede det dog som et
større arbejde.
Man havde lavet en stor kasse 2 * 2 meter (ca.) 1/4 bassin med frit vand og
3/4 sand, så havde man en pumpe til hele tiden at pumpe vand op fra bassinet
og til fjerneste hjørne af "sandkassen" under sandet lå der sække med et
dræningsmateriale, så vandet hele tiden blev drænet tilbage til bassinet.
Vigtig var det i hverfald at der var en god gennemstrømning af frisk, iltet
vand overalt i "sandkassen" så der ikke kunne dannes iltfrie områder. (Lidt
p.g.a. stanken tror jeg *gg*).
Det lyder da spændende/nødvendigt at man kan få en art, som kun bliver 6 cm.
Da man nok lige skal overveje det der med at lave en 2 * 2 meter mudder
kasse hjemme i stuen en ekstra gang Men stadigvæk tror jeg at det er
svært.

Hvis det bliver til noget - Eller hvis andre allerede har "løst" problemet
kunne det da være fantastisk med et link her i gruppen til nogle
billeder!...?

Allan Godsk Larsen

Fra : Frede.K

Dato : 12-04-01 11:43

Hej
Jeg har for år tilbage haft dyndspringere ,jeg havde dem i et 150 l. akvarie
så det er altså ikke nødvendigt med et mega akva/terrarie.
Jeg har mulighed for at skaffe dig både af de lille arter og de større arter
i øjeblikket hvis det har interesse .
Mvh Frede
fams@@mail.dk remove@