Spam-mail
Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 04-10-03 21:42

Velvidende at dette indlæg ikke høre hjemme i denne konference.
Ofte får jeg en mail om at der er ændret mailadresse, i forbindelse med min
Brothers Keeper nyheds-mailliste, på grund af for meget urelevant mailpost
(SPAM). Hvilket jeg har forståelse for.
Dette uvæsen kan der nu hjælpes på vej med at undgå med et lille program som
hedder SpamFighter. Programmet er gratis og kan hentes på denne web-adresse:
http://www.brotherskeeper.dk/software/

Bedste hilsner fra
Chris Gade Oxholm Sørensen - support@brotherskeeper.dk
www.brotherskeeper.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 04-10-03 23:28

Chris Gade Oxholm Sørensen skrev:

>Velvidende at dette indlæg ikke høre hjemme i denne konference.

Som du selv skriver i overskriften.

Hvad er det, der efter din mening gør dig anderledes end alle andre
spammere?

www.aner.dk/

Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 05-10-03 00:34

Tjaaaa - hva' skal jeg skrive?

Det har under alle omstændigheder været en god ide !!!
Programmet SpamFigther er blevet hentet af 152 personer indtil nu.

Om dette indlæg er SPAM ved ikke
Men derimod et forsøg på at hjælpe dem der mener de gerne vil være foruden.

Bedste hilsner fra
Chris Gade Oxholm Sørensen - support@brotherskeeper.dk

Fra min side er denne tråd slut - i betragtning af hoved-emnet i denne
rubrik.
-

Fra : jensaxel

Dato : 05-10-03 19:52

Undskyld, at jeg ikke går så højt op i etiketter, men jeg er jo også bondet
født og kvajet opdraget. Jeg bruger også med glæde spamfigter, jeg får
dagligen ca 25 spam, hvoraf spamfigter sorterer de 23 fra på forhånd, og jeg
er en af dem der blokerer den ene eller to som slipper igennem hver dag, så
de ikke fremover skal genere mig og andre.
mvh
jensaxel

PS. Jeg håber ikke, at der nu udbryder krig i gruppen her.

"Chris Gade Oxholm Sørensen" <support@brotherskeeper.dk> skrev i en
meddelelse news:3f7f5926$0$97236$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Arne Feldborg

Dato : 06-10-03 07:52

"jensaxel" <jensaxel@oncable.dk> skrev Sun, 5 Oct 2003 20:52:20 +0200

>Undskyld, at jeg ikke går så højt op i etiketter, men jeg er jo også bondet
>født og kvajet opdraget.

Tjo. Men du køber vel dog ikke mælk hos farvehandleren, bensin hos
McDonnalds eller hotdogs hos tandlægen.?

Ligesom det er hensigtsmæssigt at vide hvad man købe forskellige steder
er det også hensigtmæssigt at vide hvad man kan finde i forskellige
Usenetgrupper - ellers kunne vi jo ligeså godt have det hele i een stor
pærevælling, istedet for at have ca. 50.000 forskellige grupper.?

Pointen er at Virus, Hoax og Spam dels ikke har det fjerneste med
slægtsforskning at gøre og dels ikke er spor mere generende for
slægtsforskere end det er for alle andre. Bla. derfor er der oprettet
specielle Usenetgrupper hvor netop disse ting diskuteres.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 05-10-03 01:56

"Kaj Svenningsen" <news@kajsvenningsen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det, der efter din mening gør dig anderledes end alle andre
> spammere?

Viljen til om muligt at undgå fænomenet!

Viljen fremgår nemlig tydeligt af Chris' henvendelse. At han ikke ønsker
at genere nogen, at han henviser til et af ham uafhængigt program og at
målgruppen antagelig er at finde blandt genealogigruppens læsere.

Fejlen både Chris og de fleste andre gør, når ellers relevant
information har en oplagt (men til formålet ubrugelig) emnegruppe, er at
de ikke sætter FUT på meddelelsen til den gruppe der ER oplagt. Eller
bedre, post i og med FUT til emnerelevant gruppe og XPOST en kopi til
OT-målgruppen. På den måde havner eventuelle svar altid i den rette
emnegruppe og man opnår at overholde reglerne for Usenet samtidigt med
at informationen alligevel når ud til målgruppen.

Perifert hørte det oprindelige budskab vel strengt taget ind under
slægtsprogramtekniske informationer (slægtforskningsprograms mailliste)
og er derfor ikke OT. Men diskussionen herom er OT og FUT til
dk.admin.netikette

Men ærligt talt - det var blot en (envejs-) information, der ikke
overhovedet krævede nogen yderligere diskussion, og som blot kunne være
taget til efterretning. Nu genererede reaktionen (der også manglede det
påkrævede FUT til en relevant emnegruppe) foreløbig 2 helt
unødige(=SPAM?) meddelelser
--
Poul Erik Jensen - www.genealog.dk - www.skolekammeraten.dk
Det svære ved XPOST og FUT er at huske at bruge funktionerne