billeder i html
Fra : Martin

Dato : 04-10-03 19:21

hey all

lige en tanke... jeg skal have sendt et html doc over email. Men jeg må kun
sende en fil. imidlertid vil jeg meget gerne have et billede i mit html doc.
Er der noget der har et forslag? Kan man indkode billedet på en eller anden
måde?

mvh Martin

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 04-10-03 20:08

Martin wrote:
> [...]
> Er der noget der har et forslag? Kan man indkode billedet på en eller anden

Kort og kontant... nej.

Men du kunne evt. se om du kunne gemme dokumentet som PDF i stedet? Det
er lidt efter hvorledes det ser ud?

Men HTML dokumenter kan ikke indeholde billeder... kun referere til dem.

mvh
Johan

Fra : Martin

Dato : 04-10-03 21:08

>Men du kunne evt. se om du kunne gemme dokumentet som PDF i stedet? Det
>er lidt efter hvorledes det ser ud?

Hmmm ja de var måske en mulighed... Det vil jeg lige se på om kan
arbejdes ind i resten af mit projekt.

tak, -det var godt lige at få en anden vinkel på det

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-10-03 20:46

Martin <borglum@FJERNDETHERmail.dk> skrev:

> jeg skal have sendt et html doc over email. Men jeg
> må kun sende en fil.

Læg dit html-dokument og billedet ud på din serverplads
og send et link til dokumentet i din mail. Det kan se sådan
ud:

http://www.dinserver.dk/tilkurt/index.htm

.... så kan Kurt bare klikke på linket og efterfølgende gemme
siden - smart, ik'?

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Martin

Dato : 04-10-03 21:13

> [...]
>ud:
>
>http://www.dinserver.dk/tilkurt/index.htm
>
>... så kan Kurt bare klikke på linket og efterfølgende gemme

sorry -my bad. Jeg glemte at sige ikke er muligt i henhold til de krav
der er til projektet. Man skal sende hele dokumentet.. Der er ikke en
server til rådighed.

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-10-03 22:47

Martin <storestyggeulv@hotmail.com> skrev:

> sorry -my bad. Jeg glemte at sige ikke er muligt i
> henhold til de krav der er til projektet.

Projektet? Du kaldte det:

.... og nu er det pludselig et projekt med en masse krav

> Man skal sende hele dokumentet.. Der er ikke en server
> til rådighed.

Når du har e-mail til din rådighed, så har du også nettet til
rådighed - og dermed mulighed for at lægge dokumentet
ud på en server - hvad er problemet?

Løsningen er nær - det drejer sig bare om at du kan
kommunikere dit budskab ud så alle kan forstå det - og
vi kan komme med den rigtige løsning hvis den findes.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 04-10-03 20:51

> [...]
> Er der noget der har et forslag? Kan man indkode billedet på en eller anden

Hvis du ved at brugeren benytter IE, så kunne du jo lave siden, som den skal være og så vælge "gem som" i IE, hvor du vælger at
gemme som *.mht.
Ellers kunne du lave en html-fil, hvor billederne hentes fra internettet.

--
Ryan