valg af ports 100Mbit Switch - hvad vil i~
Fra : Petersen_Michael

Dato : 04-10-03 16:49

Hej, jeg p.t.. en TrendNet switch, som kører 24/7 men jeg tror den er
ved at dø..

lysdioderne der viser aktivitet, lyser ved alle porte selv om
der kun er tilsluttet 4 PCer, port 7 viser 10Mb aktivitet
resten viser 100Mbit aktivitet (de 4 tilsluttede PCer kører alle med
100Mbit netkort) det er ikke umiddelbart et varmeproblem,men en
kraftig periodisk fejl, den eksterne strømforsyning, er en enkelt
gang blevet så varm, at den lukkede ned..

så det er nok ved at være game over..

hvad skal jeg købe? hvad kan holde til at blive brugt 24/7?

jeg vil foretrække noget solidt i et stål kabinet, med lysdioder på
fronten, og RJ45 stik på bagsiden..

Net Gear ser lækkert ud, bortset fra at stik og lysdioder er på
samme side..

D-Link, har jeg ikke noget tilovers for..

hvad med en 3com OfficeConnect, den ser lidt plastik agtig ud
men, der står at der er livsvarig garanti, det kan for mit
vedkommende betyde 60 år endnu

andre forslag?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 04-10-03 17:28

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk>
wrote:

>hvad skal jeg købe? hvad kan holde til at blive brugt 24/7?

I det segment er det stort set lige gyldigt, de er lige gode (ringe).
Køb den der er billigst, pænest eller what-ever kriterie du måtte
have.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Petersen_Michael

Dato : 04-10-03 18:15

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> I det segment er det stort set lige gyldigt, de er lige gode (ringe).
> Køb den der er billigst, pænest eller what-ever kriterie du måtte
> have.

ok, jeg finder nok på noget

har du en ide om hvorfor min TrendNet er ved at dø?
jeg har prøvet at pile svøbet af den, prøvet at køle den med
4-44 det hjælper ikke, aktivitets lysdioderne lyser oftest
for alle porte :-/

den er sammen med min server self. tændt 24 timer 7 dage om ugen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-10-03 17:31

wrote in message news:blmq67$i0a$1@sunsite.dk...

> jeg vil foretrække noget solidt i et stål kabinet, med
lysdioder på
> fronten, og RJ45 stik på bagsiden..

Solidt kabinet=allied telesyn, denne her:
http://www.alliedtelesyn.co.uk/allied/products/viewproduct.asp?category=28&id=232&country=264&lang=en
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1684777892

8 porte, indbygget strømforsygning. men dioder og kabler sidder
begge i front.

Ellers er denne her nye Linksys (nu cisco systems) da også
rimelig sej:

http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=34&scid=31&prid=547
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1684957901

Fra : Jens

Dato : 04-10-03 21:04

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en

> [...]
> begge i front.
>
> Ellers er denne her nye Linksys (nu cisco systems) da også

Med ekstern strømforsyning er www.bj-trading.dk noget billigere

Mvh Jens

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 06-10-03 15:13

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

>Ellers er denne her nye Linksys (nu cisco systems) da også
>rimelig sej:

Linksys kan være lige så godt som så meget andet - men man skal nok
passe på med at lægge for meget vægt i at de er købt af Cisco.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Lasse B. Jensen

Dato : 06-10-03 06:31

Køb en lille cisco switch. Priserne er der ikke så stor forskel på. Og husk
der er livstidsgaranti

/Lasse

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:blmq67$i0a$1@sunsite.dk...