Kan det virkelig passe???
Fra : KickAssCowboy

Dato : 04-10-03 14:28

Kan det virkelig passe at det skal koste 5100kr. hos Ford at få skiftet 2
bremsekalibre på baghjul + olie- og filterskift på automatgearkasse +
udskiftning af vandrør under motoren + stort service (kampagne tilbud til
1000,-kr) på Mondeo fra 94´?
Jeg synes fanme det er dyrt...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-10-03 14:33

Hej!

KickAssCowboy wrote:

> Jeg synes fanme det er dyrt...

Tja, hvad koster kalibrene alene da? Jeg gav 1100,- for to stk. _renoverede_ til
min Escort '96 (Hos T-tansen var det vist) og olie+filter koster vel 400,- hos
Ford...

Alt i alt bliver der jo nok ikke så meget tilbage til værkstedet. Ellers må du
jo finde en lokal "pusher" som vil lave arbejdet med de stumper du medbringer!

Og nej, jeg vil ikke rode med din bil

Fra : SNiP

Dato : 05-10-03 09:19

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
må du
> jo finde en lokal "pusher" som vil lave arbejdet med de stumper du

Jeg vil godt ;)

/J

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-10-03 12:27

Hej!

SNiP wrote:

> "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote in message

> Jeg vil godt ;)

Med min eller hans?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-10-03 14:37

Hej!

KickAssCowboy wrote:

> Jeg synes fanme det er dyrt...

Nå ja, jeg glemte lige et citat, jeg fik fra een her i gruppen engang:

"If it's got tits og wheels it'll break your heart"

Det citat kommer jeg tilbage til når bilen laver et eller andet - som regel en
ny "lyd"

(Sådan er det med biler sagde knægten, som skal over og fikse horn, håndbremse,
skifte olie på gearkasse m.v. på mandag......)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-10-03 14:55

KickAssCowboy wrote:
> [...]
> automatgearkasse + udskiftning af vandrør under motoren + stort
> service (kampagne tilbud til 1000,-kr) på Mondeo fra 94´?

Jeg synes da ikke det lyder dyrt.
Caliperne koster nok i omegnen af 1000,- kr. pr. stk, filter + olie til
gearkassen løber vel op i ca. 700,- kr og vandrørene koster måske 300,-, så
er der ca. 1100,- kr. tilbage til arbejdsløn (2 timer).
Det synes jeg ikke er dyrt.

Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2 GB video online
Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere

Fra : peter

Dato : 04-10-03 15:13

"KickAssCowboy" <lzk@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bremsekalibre på baghjul + olie- og filterskift på automatgearkasse +
> udskiftning af vandrør under motoren + stort service (kampagne tilbud til

synes ikke det lyder helt galt
prøv at sætte pris på de enkelte ting
her nogle ca priser på det mærke jeg som mekaniker til daglig arbejder med
og det er ikke ford

caliber bag ca 1200 skift ca 45 min
udluftning ca 15 min
filter + olie gearkasse ca 500 skift ca 30 min
vandrør 250 skift ca 1 time
eftersyn ca 1,5 time + dele filter olie osv ca 1000

ialt dele ca 3000 kr
og 4 timers arbejde time løn ca 350-550 alt efter hvor i landet du bor
så det løber hurtigt op

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-10-03 16:11

"peter" <aaa@dk> skrev :

>filter + olie gearkasse ca 500 skift ca 30 min

Du fik vist ikke bidt mærke i at det er en automatkasse ;)

--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : peter

Dato : 04-10-03 17:18

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Du fik vist ikke bidt mærke i at det er en automatkasse ;)

Tænker du på tiden eller de 500??

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-10-03 19:21

"peter" <aaa@dk> skrev :

>Tænker du på tiden eller de 500??

Begge dele

Automatkassen rummer rimeligt meget temmeligt dyr olie, og at adskille
den for skifte oliesi'en tager væsentligt mere end den halve time

Fra : peter

Dato : 04-10-03 22:23

> Begge dele
>
> Automatkassen rummer rimeligt meget temmeligt dyr olie, og at adskille
> den for skifte oliesi'en tager væsentligt mere end den halve time
> --

det vil jeg nu ikke sige der er selvføldig forskel fra mærke til mærke
men på wv som jeg skruver i skal man tage sig god tid for at bruge
over 30 min for at skifte filter på de fleste modeller

Fra : ENN

Dato : 04-10-03 17:57

Jeg syntes det lyder billigt - hvor f..... ville du få det lavet billigere.
(jeg gad i hvert fald ikke)

Fra : Babba-Papa

Dato : 04-10-03 19:35

On Sat, 4 Oct 2003 15:28:00 +0200, "KickAssCowboy" <lzk@jubii.dk>
wrote:

> [...]
>bremsekalibre på baghjul + olie- og filterskift på automatgearkasse +
>udskiftning af vandrør under motoren + stort service (kampagne tilbud til

Jeg synes at det lyder normalt (jeg var ved at skrive billigt, men det
ville være at gå for vidt)

Det er dyrt at have bil, så jeg valgte en knallert-45 i stedet, det
skulle være billigere.....Jo go'morgen !

På torsdag skal den til 15.000 km eftersyn og i den forbindelse, skal
den have skiftet bremseskiver for og bag, nye variatorruller, nyt
luftfilter, nyt tændrør + det løse + arbejdsløn....et overslag fra
Peugeot siger ca. 3000 kr (og da jeg kender Peugeot, kan jeg rolig
lægge 25-30% til den pris)

Ved 10.000 km var det en ny udstødning + det store eftersyn pris: ca.
3500 kr.....

Bevares, den kører ca. 22 km/l i snit men brændstoffet koster: 95
blyfri + 1 kr pga olien.....

Så set ift. kørte antal km, så er en bil sgu nærmest billig.

Derfor er mit råd til dig: Sælg bilen eller betal ved kasse 1 og nyd
så den luksus det er at have et køretøj.

- -
Babba-Papa

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 04-10-03 20:10

> [...]
> luftfilter, nyt tændrør + det løse + arbejdsløn....et overslag fra
> Peugeot siger ca. 3000 kr (og da jeg kender Peugeot, kan jeg rolig

Man kan vel selv gøre det for det halve?

// Troels

Fra : Henrik B.

Dato : 04-10-03 20:57

Babba-Papa wrote:
:: Det er dyrt at have bil, så jeg valgte en knallert-45 i stedet, det
:: skulle være billigere.....Jo go'morgen !

Øh nå.

[...]

Hvorfor handler du dog også hos en bilforhandler? De tror jo at det er en
bil de rep'er på.

:: Ved 10.000 km var det en ny udstødning + det store eftersyn pris: ca.
:: 3500 kr.....

Hmmm....køb en PGO T-Rex næste gang. Og husk! Køb den hos cykelhandleren.

M.v.h.

Fra : claus b. p.

Dato : 04-10-03 23:17

"KickAssCowboy" <lzk@jubii.dk> wrote in message
> [...]
> bremsekalibre på baghjul + olie- og filterskift på automatgearkasse +
> udskiftning af vandrør under motoren + stort service (kampagne tilbud til

Ref de andre der har svaret at det ikke er dyrt, - jeg synes f... også det
_er_ dyrt. Men det er altså prisen her i DK. Derfor gør jeg også det meste
selv. Det næstbilligste er at finde en baggårdsmekaniker og bruge uoriginale
stumper, eller at køre til Sverige eller Tyskland hvor man nemt får det
25-30% billigere.
/Claus

Fra : Lars G

Dato : 05-10-03 07:47

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
uoriginale
> stumper, eller at køre til Sverige eller Tyskland hvor man nemt får det

Ja det koster jo lidt at "købe" sig til hjælp!

Din påstand -25% på 5200kr = 1040kr !

Ok jeg kan tage en færge til 2 * ca 700 kr det var vist den besparelse !!

Eller jeg kunne tage over 2 broer til ?? men det var vist den besparelse !!

Nej så ville det nok være billigere at tage til tyskland der har jeg
2*127.5=255km

255km * udgifter pr km = ca 500kr

turen tager ca 3.5 time af min tid.

Jeg regner med at de arbejder i de samme timer som her i danmark ?

Så skal jeg jo have fri fra arbejde og det koster xxx kr

> eller at køre til Sverige eller Tyskland hvor man nemt får det
> 25-30% billigere.

Det holder altså bare ikke !!

Mvh Lars G

Fra : Jens Petersen

Dato : 05-10-03 11:48

On Sun, 5 Oct 2003 08:46:54 +0200, "Lars G" <lbg_sletmig_@adslhome.dk>
wrote:

>Din påstand -25% på 5200kr = 1040kr !

Det er DIN påstand, andre påstår at 25% af 5200 er 1300.

--
Jens callto://jensep

Enemy: Anyone who tells the truth about you.

Fra : Lars G

Dato : 05-10-03 12:09

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i en meddelelse

> Det er DIN påstand, andre påstår at 25% af 5200 er 1300.

Beklager, men det ændre ikke på at det hurtig bliver en dålig forretning at
køre langt efter det !

Mvh
Lars G

Fra : Jens Petersen

Dato : 05-10-03 12:38

On Sun, 5 Oct 2003 13:09:04 +0200, "Lars G" <lbg_sletmig_@adslhome.dk>
wrote:

>Beklager, men det ændre ikke på at det hurtig bliver en dålig forretning at
>køre langt efter det !

Og det har du da helt ret i.

Skal man køre langt til udlandet efter reservedele skal det nok
kombineres med ferie eller familiebesøg for at kunne forsvares.

--
Jens callto://jensep

New "PLAYBOY" for married men: Same centerfold every month.

Fra : claus b. p.

Dato : 06-10-03 14:45

> Ja det koster jo lidt at "købe" sig til hjælp!
>

> Det holder altså bare ikke !!
>
> Mvh Lars G

Rigtigt at hvis man kører kun efter det, er det ikke nogen besparelse, men
så kan man da få en gratis tur til udlandet, med mulighed for at kombinere
det med indkøb af andre ting, som af den ene eller den anden grund er dyrere
i DK. Men det er da tankevækkende at man kan få tingene så meget billigere i
landene omkring os!
/Claus