Køb af campingvogn i tyskland
Fra : Tillgaard

Dato : 04-10-03 13:37

Hej alle sammen

Som det står i overskriften ville jeg gerne vide om det er tilladt at købe
en campingvogn i Tyskland?
Koster det ekstra i told eller moms.
Er CV overhovedet billigere i Tyskland??

Mvh.

Lars

Fra : Carsten Stage

Dato : 04-10-03 13:48

Tillgaard wrote:

> Som det står i overskriften ville jeg gerne vide om det er tilladt at
> købe en campingvogn i Tyskland?

Det er det skam... )

> Koster det ekstra i told eller moms.

Nix - du betaler tysk moms og det er så det. Der er ikke
registreringsafgifter på campingvogne.

> Er CV overhovedet billigere i Tyskland??

Ja, bestemt! En besparelse på 15-30.000 på en nyvognspris i Danmark på
125.000 er vist ikke ualmindeligt.

Der er andre der har importeret både nye og brugte vogne. De skal nok dukke
op med nærmere forklaring på hvad man skal tage højde for, for der er en
række formalia der skal være i orden.

Ellers kan du selv bruge GoogleGroups hvor alle tidligere indlæg i gruppen
findes:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&newwindow=1&group=dk.fritid.camping -
her kan du via søgefunktionen finde de informationer du søger.

God fornøjelse - men husk at de danske Isabellatelte langt er at foretrække
for de telte som ofte ses i Tyskland.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Søren Uttrup

Dato : 06-10-03 12:46

> God fornøjelse - men husk at de danske Isabellatelte langt er at
foretrække
> for de telte som ofte ses i Tyskland.

Hvorfor egentlig det, hvad er det Isabella kan som de andre ikke kan ?

Jeg har selv et tysk fortelt, og det er da rigtig nok at det ikke er ligeså
pænt.
Men til gengæld virker det tyske noget mere rubust, og kan holde til at
blive brugt hele året.
Det skal hertil lige siges at jeg kun har afprøvet det en weekend endnu !

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 04-10-03 19:42

"Tillgaard" <tillgaard@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en campingvogn i Tyskland?
> Koster det ekstra i told eller moms.
> Er CV overhovedet billigere i Tyskland??

Hej Lars

Vi undersøgte selv marked i Tyskland og der er klart penge at spare men du
skal lige være opmærksom på at danske vogne køre med et andet gastryk, det
danske gastryk er på 30 mBar mens de tyske er på 50 mBar.
Hilsen
Anja

Fra : Carsten Stage

Dato : 04-10-03 20:09

Jesper Pedersen wrote:

> Vi undersøgte selv marked i Tyskland og der er klart penge at spare
> men du skal lige være opmærksom på at danske vogne køre med et andet
> gastryk, det danske gastryk er på 30 mBar mens de tyske er på 50 mBar.

Det er delvis rigtigt. Siden engang i slutningen af 90'erne har også
tyskerne kørt med de samme 30 mbar som os - og selvfølgelig er det en sådan
vogn man skal vælge. Danske regler på området tillader kun brug af 30 mbar.

Fra : Bongo

Dato : 09-12-03 22:53

Hej
Jeg skal til at købe en CV, og har lige læst at Tyskland er en mulighed hvis
man vil spare.
Hvad med Sverige/Norge ? Er udstyret også billigere i udlandet ?
(Jeg har stort set bestemt mig for en Dethleffs Lifestyle SK560 til ca.
189.000 i DK inkl. udstyr).
Og hvis man nu alligevel vil købe i DK, hvor meget er det realsistisk at
presse en forhandler på en nyvognspris (sælgeren i mit tilfælde har helt af
sig selv tilbudt 5000 kr ud af 189000)
mvh Jesper

Fra : flemming

Dato : 09-12-03 23:38

det er 3% af salgsprisen

i tyskland er der mindst 9% at spare
og køber du om vinteren skal der nok være en ekstra besparelse at hente

VH
Flemming

cv bulemand

Fra : flemming

Dato : 09-12-03 23:40

Fra : phk

Dato : 10-12-03 11:51

"flemming" <hamselv@t-online.de> skrev i en meddelelse
> det er 3% af salgsprisen
>
> i tyskland er der mindst 9% at spare

Har du læst det i DCU-bladet - fordi det er det tal de kan komme frem til
når de skal skrive om det.

Tallet er nærmere 30%!

--
Per, Esbjerg

Fra : Jaks

Dato : 10-12-03 00:20

> [...]
> Og hvis man nu alligevel vil købe i DK, hvor meget er det realsistisk at
> presse en forhandler på en nyvognspris (sælgeren i mit tilfælde har helt

Jeg tog lige en lille tur på en enkelt tysk hjemmeside og fandt dette
http://www.dethleffs.de/templates/caravans_daten.php?id_fahrzeuge=00068374&i
d_lang=1&id_modelljahr=43&Dethleffs_FO=ab453a498b9c0b7b12acbbfdf4863f5d

15599 euro x 7.5 = 116992,50 kr, og i runde tal må det blive ca. 38 %, dog
plus div. udstyr, men der skulle jo også være plads til lidt forskelligt, så
som f.eks et dejligt dansk Isabella fortelt

Held og lykke
Jaks

Fra : Flemming Udbj?rg

Dato : 10-12-03 15:02

Jeg er sikker på, at der er gode penge at spare - men du skal være
opmærksom på, at der gælder andre garantiregler for vogne købt i
Tyskland end i Danmark.

Jeg vil foreslå dig, at købe vognen gennem en dansk forhandler, som
kan levere vognen i Tyskland - og så tage en snak med forhandleren om
at få dansk garanti og service på vognen.

Fredensborg Caravan - www.fredensborgcaravan.dk - sælger faktisk en
god del af sine nye vogne via Tyskland. Og der er garanteret andre
forhandlere der gør det samme.

Og de vil jo alle gerne gøre en god forretning, så der kan sikkert
også forhandles om garantien.

/Flemming U

Fra : Jan Kofod

Dato : 10-12-03 22:13

Bongo,

Jeg HAR været i Tyskland og hente min "nye" vogn. En Dethleffs 560 SK.
Hentede den i Düseldorff.
Ingen problemer.
Den blev købt brugt. Privat. Den er fra Apr 2002, vi hentede den Apr 2003.
Det er et af kravene hos bilinspektione at en vogn der bliver importeret
privat skal have været på udenlandske plader i mindst 6 måneder før du blot
kan omregistrere den. Du skal medbringe "Fahrzeugshein" ( tysk registrering
attest ) og en frisk veje seddel til synet.
Jeg har fået skiftet strømforsyning på garantien ( vognen var 1 år og 3
månede gammel på det tidspunkt)
Hvad angår besparelsen. Tjaa jeg gav 108000 kr for vogne i Tyskland. Incl
fortelt, tæppe, Springmadras, Advantage pakke, satelit pakke, en Tysk
gasflaske (tom) mm.
Men så var vognen jo også et år gammel :) Og købt privat.
Min Kone og jeg brugte en weekend på at hente den.
Vi er ved at klargøre den til víntercamping.

Jan

Fra : Søren B. Andersen

Dato : 10-12-03 23:14

Jeg HAR også været i Tyskland. Sidste år ganske vidst.
Jeg hentede en fab.ny Hobby 560. I den forbindelse havde bilinspektionen da
ikke nogle krav om at den skulle have været på udenlandske plader i mindst
et
halvt år. Er det noget nyt eller hwa´.

Mvh. Søren

Fra : Jørgen L

Dato : 11-12-03 01:43

> [...]
da
> ikke nogle krav om at den skulle have været på udenlandske plader i mindst

Nej det er som du skriver at du kan få en ny vogn indregistreret med det
samme, du skal bare have lidt flere papire såsom typegodkendelse.

Hilsen Jørgen

Fra : jens jørgensen

Dato : 11-12-03 13:39

> [...]
> Og hvis man nu alligevel vil købe i DK, hvor meget er det realsistisk at
> presse en forhandler på en nyvognspris (sælgeren i mit tilfælde har helt

Hej held og lykke med det, men prøv at få fat i det nye penge &
privatøkonomi der skulle være en artikel om køb af ny campingvogn i
tyskland.
Hvis der en nogle der er interreseret så er der netop åbnet en ny adria og
tec forhandler i industriområdet på den modsatte side af vejen ved Otto
Duborg, også vidt jeg kunne se var der også en hobbyforhandler på samme vej.
MVH¨
Jens