Skærme
Fijala 3554
Olivetti LTV 17P med TV eller Medion 18.1 ~
Fra : Karsten Vest Nielsen

Dato : 04-10-03 12:50

Hej gruppe

Teledanmark har tilbud på en Olivetti LTV 17" tft med indbygget tuner til
kr. 3999,
250 cd/m2. 450:1 kontrast og 25-40ms responstime all-white - all-black
(ifølge manualen) TDC online skriver bare 25ms.
Jeg har fundet lidt (reklame?) omtale på
http://www.gearonline.dk/index.php/cover/product/id=82

Men ellers er det ikke lige nemt at finde noget på denne skærm.

Alternativet kunne være en Medion 18.1" til kr. 3499 + et TV-kort til pc'en
til ca. 500 kr.
Det kræver godt nok tændt PC ved TV-kiggeri...
Denne skærm er der vist mange der er glade for ift. prisen.

Er der nogle gode råd - eller endnu bedre nogle, der har erfaringer med den
'ukendte' Olivetti ?

tak
/Karsten

Fra : ehj

Dato : 04-10-03 22:01

> [...]
> Denne skærm er der vist mange der er glade for ift. prisen.
>
> Er der nogle gode råd - eller endnu bedre nogle, der har erfaringer med

Der findes eksterne tunere m. fjernbetjening. De koster omkring kr. 1000,-.
En af dem er Trusts Combi TV-PC Pop View. VGA udgangen understøtter dog kun
op til 768x1024. En 17-19" er på 1024x1280. Men nogle siger, at det ikke gør
noget at opløsningen ikke passer til monitorens fysiske opløsning. Pop View
har indgange til antenne, video, S-video, VGA og Audio. Og man kan se TV i
et vindue.

Ellers kan du kigge på den tyske side www.prad.de. De har testet nogle
småseje skærme, som jeg dog ikke ved om man kan købe i DK. Ellers tror jeg,
at året der kommer vil byde på en overflod af LCD TV/monitorer fra østen.
Kineserne, Taiwaneserne og Koreanerne bygger nye fabrikker i ét væk for
tiden.

Jeg har just købt sådan en Medion, og den er skam fin nok. Og så har den jo
indbyggede højtalere til TV-tuneren. Min har 3 pixelfejl, som man dog kun
ser i skærmtestprogrammer. Og så er det endda muligt at spille CS derpå,
selvom man bemærker slør. Men det skulle CS vist også være ret slem til. Jeg
fik en score på 53-24 i sidste bane, og vil i den forbindelse erklære mig
for uofficiel verdensmester i TFT-CS :)

mvh E