Margareta Jörgensdotter Anker/Henrik Glörf~
Fra : Steven

Dato : 04-10-03 12:05

Jeg søger oplysninger om Margareta Jörgensdotter Anker, født 13. mar. 1638
(ved ikke hvor), død 11. maj 1706 i Malmö, Sverige og begravet 20. maj 1706
i St. Peders Kyrka, Malmö, Sverige

og hendes mand:
Henrik Glöfeldt

Hvad angår Henrik Glörfeldt har jeg ingen oplysninger overhovedet. Jeg har
på et tidspunkt fået oplysninger om at han kunne være i familie med en slægt
Gloerfeld fra Tyskland, men har ikke kunnet få denne oplysning bekræftet
noget sted.

Er der nogen her i gruppen som måske ved noget mere om denne familie?

Med venlig hilsen

Steven

---

Fra : Per Schroeder

Dato : 05-10-03 19:27

Til Steven,

Den danske Gløerfeldt slægt stammer fra en Thomas Gløerfeldt
som var svensk postmester i Assens f ca 1706 og død 22 apr 1760
i Assens og mulig bror til en notar i Karlskrona Jöran Glöerfeldt.

Efterslægt af Thomas Gløerfeldt er beskrevet i et lille hæfte trykt
i Odense 1923 og forfattet af E. Juel-Hansen. Jeg har hæftet, hvis
der ønskes yderligere oplysninger.

Dette kunne muligvis føre til Henrik Gløerfeldt's afstamning.
Med venlig hilsen
Per Schrøder

Fra : Steven

Dato : 05-10-03 13:39

Tak til Per Schrøder for svar.

Jeg har dog selv det lille hæfte, du henviser til. Det var desværre ikke dér
jeg kunne finde brugbare oplysninger om anerne i Sverige og deres
oprindelse.
Det var derfor, at jeg ville se om der eventuelt var nogen, der havde
oplysninger om Margareta Jörgensdotter Anker, og så ad den vej finde
yderligere oplysninger om Henrik Glörfeldt's fødsel, død osv.

Anker-slægten er jo ret kendt her i Danmark, så det var da en mulighed.