S55 og dataforbindelse.
Fra : John Pedersen

Dato : 04-10-03 10:22

Hej Gruppe
Når min S55 er slukket og bliver tændt igen, har jeg lagt mærke til, at den
foretager et dataopkald. Hvad er det og hvorfor gør den det? På min
telefonregning optræder der termen dataopkald og de er forholdsmæssige dyre.
Jeg bruger kun GPRS sammen med min IPAQ 5550.
mvh
John

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 04-10-03 16:21

Hej

"John Pedersen" <vandmand@loveletters.dk> wrote:

> [...]
>telefonregning optræder der termen dataopkald og de er forholdsmæssige dyre.
>Jeg bruger kun GPRS sammen med min IPAQ 5550.

Hm, det lyder lidt underligt, men må antagelig skyldes at du har sat
telefonen op til automatisk at hente/checke eet eller andet ? mail ?. -
Prøv at gå din telefon opsætning igennem.

Har selv 2 stk. S55, og ingen af dem foretager nogen opkald ved tænding,
den ene er sat op til GPRS.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Claus Andersen

Dato : 04-10-03 16:37

Har også en S55 og har tidligere brugt denne med en IPAQ og dette lyder
underligt.
Jeg er nok tilhænger af Oles ide med at opsætningen er sat til automatisk at
hente et eller andet.

Hilsen
Claus

Fra : John Pedersen

Dato : 05-10-03 09:42

Hej Ole og Claus

Jeg har benyttet de indstillinger, som TDC automatisk har sendt til
telefonen.
Efter jeres mail har jeg være inde i menuerne "dataforbindelser -
dataservice - MMS, WAP - WAP GPRS - CSD-data". (der er X i GPRS)
Under CSD-data er der feltet dial-up number. Nummeret er identisk med det
nummer, der fremkom på displayed. Jeg har nu slettet nummeret.
Har efterfølgende tændt og slukket telefonen et par gange og nu er der ingen
unoder. GPRS via IPAQ virker og så fint.
Tak for hintet.

mvh
John

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 05-10-03 12:40

> [...]

>Under CSD-data er der feltet dial-up number. Nummeret er identisk med det
>nummer, der fremkom på displayed. Jeg har nu slettet nummeret.

For nu at forfølge det lidt: - Kommer til at tænke på at da jeg omkring
1 Juli ((TelmoreGratisGprsDagStart)) var igang med at få min til benytte
GPRS, så skete der faktisk også noget 'underligt' - Det viste sig
faktisk at den foretog et dataopkald til et nummer i Norge ! = dyrt, Et
nummer som jeg aldrig har lagt ind ! - Kan det komme med i den opsætning
som TDC sender ud ?.

Fik dog hurtigt rettet det, og den gjorde det ikke automatisk ved
tænding.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"