Datakabel Nokia 6610
Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 04-10-03 10:20

Er der en venlig sjæl der kan komme med et godt råd til hvordan jeg får
forbindelse med et datakabel mellem computeren og telefonen?

Jeg har en Nokia 6610, et datakabel der skal tilsluttes COM-porten og jeg
bruger Nokias software. Jeg har prøvet adskillige gange uden held, jeg kan
simpelthen ikke få de to endheder til at "finde hinanden". Håber nogen kan
hjælpe, på forhånd mange tak!

Morten Munk-Jensen

Fra : Jimmy

Dato : 04-10-03 11:00

"Morten Munk-Jensen" <munk-jensen@FJERNESgyxi.dk> wrote in message
> Er der en venlig sjæl der kan komme med et godt råd til hvordan jeg får
> forbindelse med et datakabel mellem computeren og telefonen?

Det ville være smart at fortælle hvilket datakabel du bruger

Mvh
Jimmy

Fra : TGO41

Dato : 04-10-03 12:47

"Jimmy" skrev d. 04-10-03 11:00 dette indlæg :

> "Morten Munk-Jensen" <munk-jensen@FJERNESgyxi.dk> wrote in message
>

> Det ville være smart at fortælle hvilket datakabel du bruger
>
> Mvh
> Jimmy

Tak for dit indlæg.
Kablet jeg bruger kan ses på
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3050354970&category=2
0366 og passer bl.a. til Nokia 6610.

http://www.kandu.dk/

Fra : sko12345

Dato : 04-10-03 13:20

Jeg synes at kunne huske at have læst, et eller andet sted, at Nokias
pc-suite kun kan bruges sammen med det originale Nokia DKU-5 kabel, men
måske tager jeg fejl???

Men for at bruge det originale kabel, skal det først installeres, du kan
finde driveren på nokias hjemmeside under tilbehør og datakabel til den
pågældende debiltelefon, og se om du med den kan få dit uoriginale kabel
til at forbinde med din telefon.

Søren.

http://www.kandu.dk/

Fra : Flemming Nielsen \(2~

Dato : 04-10-03 18:05

Ja, det lyder som et problem jeg havde da jeg købte mit DKU-5 kabel. Uden at
læse manualen puttede jeg kablet i, og fidusen viste sig at man først skulle
installere kabel software, derefter PC-suiten, så jeg måtte fainstallere min
suite og begynde forfra, men så kørte det også.
Skal for god ordens skyld nævne at det var en Nokia 6100, men det samme med
6610 og 7210

/dalager

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 04-10-03 18:31

"Flemming Nielsen (2860)" <frontsite_dkFJERN ES@msn.com> skrev i en
meddelelse news:blmulo$1qaj$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> suite og begynde forfra, men så kørte det også.
> Skal for god ordens skyld nævne at det var en Nokia 6100, men det samme

Der var ikke nogen software til mit kabel og jeg ret ret sikker på at det er
uorg. til den pris.

Fra : sko12345

Dato : 04-10-03 18:43

"Morten Munk-Jensen" skrev d. 04-10-03 18:31 dette indlæg :
> Der var ikke nogen software til mit kabel og jeg ret ret sikker på at
det er
> uorg. til den pris.

Jeg er 100 % sikker på dit kabel er uorginalt, da DKU-5 kablet er et
USB-kabel, og ikke som du skriver dit er, et com-kabel.

Der er noget lignende software, ala pc-suite, der hedder Oxygen et eller
andet, se indlæg om den nyeste version her i gruppen. Jeg aner ikke hvad
det evt. koster og om det evt. virker.

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 04-10-03 18:33

"sko12345" <sko12345.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> finde driveren på nokias hjemmeside under tilbehør og datakabel til den
> pågældende debiltelefon, og se om du med den kan få dit uoriginale kabel

Det vil jeg lige prøve, men mon jeg kan bruge den driver når mit kabel ikke
er et Nokia-kabel?

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 04-10-03 18:40

> [...]
> finde driveren på nokias hjemmeside under tilbehør og datakabel til den
> pågældende debiltelefon, og se om du med den kan få dit uoriginale kabel

Jeg har nu forsøgt at finde den omtalte driver på Nokias side uden held,
kunne jeg få dig til at komme med et hint mere? Jeg har også søgt efter den
uden held. På forhånd tak!

Fra : Jimmy

Dato : 04-10-03 18:53

> Jeg har nu forsøgt at finde den omtalte driver på Nokias side uden held,
> kunne jeg få dig til at komme med et hint mere? Jeg har også søgt efter
den
> uden held. På forhånd tak!

Det er spild af tid.
Nokia udvikler ikke software til kopiprodukter.

Derimod kan du bruge tredieparts programmer - mener Oxygen kan.

Min erfaring med kabler uden en lille sort kasse på er, at de ikke virker.
Andre har haft held til med XP at bruge programmer "userport" til at "åbne
nogle porte".

Mvh
Jimmy

Fra : sko12345

Dato : 04-10-03 19:03

"Morten Munk-Jensen" skrev d. 04-10-03 18:40 dette indlæg :

> [...]
held,
> kunne jeg få dig til at komme med et hint mere? Jeg har også søgt

Se her:

http://www.nokia.com/nokia/0,8764,5447,00.html eller her:
http://www.nokia.dk/support/phones/dku-5/index.php

Jeg har set indlæget om der er en der mener det ikke virker, men det er
da forsøget værd.

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 04-10-03 21:08

> [...]
> http://www.nokia.dk/support/phones/dku-5/index.php
>
> Jeg har set indlæget om der er en der mener det ikke virker, men det er

Mange tak for de to links! Jeg har nu installeret softwaren, men lige lidt
hjælper det. Jeg har både prøvet med Oxygen og Nokias PC Suite - jeg kan
ikke få forbindelse med nogle af dem. Kan det virkeligt passe at folk sælger
kabler til mobiltelefoner som rent faktisk ikke virker? Så synes jeg det er
gotesk.