udstilling på skibhus 1748
Fra : KatjaStrofen

Dato : 04-10-03 09:30

Jeg læste i ugeavisen [hov vi taler odense] - at der ville være racekatte
udstilling i 1748 i skibhuskvarteret! - i samarbejde med kattens værn. Der
er tale om søndag den 5 oktober, 10-17 - hvor der vil være mulighed for at
se alle racer! - det skulle være et samarbejde med Jyrak også. Jeg har ikke
støt på informationen andre steder end.. i ugeavisen desværre. - vil gerne
vide mere.. hvis nogle ved mere?

katja

Never argue with an idiot, he will drag you down to his level and beat you
with experience

Fra : Louise Viborg

Dato : 04-10-03 09:55

Hej Katja!
Det er som sagt på Skibhus 17:48, Buchwaldsgade 48 i Odense C.
Udstillingen åbner for publikum kl 10 og lukker kl 18.
Jeg skal derover med vores to norkse skovkatte, TrueTrust Key Word og
Rimturser's BlueBell, og et af vores afkom, som nu er blevet voksen
skal da også vises frem Han hedder Shuno Zahra's Amadeus.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare fra d. 4/11-03

Fra : Camilla Baird

Dato : 04-10-03 10:22

On 04/10/03 10:30, in article blm0ep$h35$1@news.cybercity.dk, "KatjaStrofen"
> [...]

> støt på informationen andre steder end.. i ugeavisen desværre. - vil gerne

Jeg kommer fra Sjælland med 3 Korater - Prinsessen og to af hendes
killinger, der venter på at kunne komme til Sverige. Der burde være mere
info om udstillingen på www.jyrak.dk - studiekreds Fyn.
Mvh Camilla

--
Camilla Baird mail@korat.dk
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 04-10-03 10:36

Er der ikke nogen der vil fortælle lidt om hvordan sådan en
hobbyudstilling foregår? Jeg har jo aldrig været på hobbyudstilling
før Er det meget anderledes end almindelige udstillinger, hvor
kattene konkurrere i farvegrupper?

Fra : Camilla Baird

Dato : 04-10-03 11:38

On 04/10/03 11:35, in article 315tnvcaspnri65qghgt4ksev3cjq7tdv9@4ax.com,
"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> wrote:

> [...]
> hobbyudstilling foregår? Jeg har jo aldrig været på hobbyudstilling
> før Er det meget anderledes end almindelige udstillinger, hvor

En hobbyudstilling har ingen bedømmelse af kattene. Det er mere en
præsentationsdag af forskellige katte. Den eneste konkurrence er en
publikumsafstemning om publikumsfavorit.
Mvh Camilla

Fra : Pernille & Jesper

Dato : 04-10-03 12:15

Hej Louise,

jeg kan i hvert fald fortælle dig hvordan den her hobbyudstilling kommer
til at foregå...

Der er to dommere, som kattene er fordelt hos, mere eller mindre
tilfældigt. Hver dommer udvælger sine to sødeste killinger, ungdyr,
hanner, hunner, hankastrater og hunkastrater. Udstillingen slutter med
et sceneshow, hvor de to dommere i fællesskab placerer deres sødeste
katte, så vi finder sødeste killing 1, 2, 3 og 4 osv. osv. Desuden er
der præmier til ældste kat og yngste kat (så vidt jeg husker). Publikum
stemmer på deres favoritkatte, og vinderen bliver "Mis Kattens Værn".

Og så kommer der en masse publikummer og stiller en masse spørgsmål, og
det er velset hvis vi som udstillere svarer pænt og venligt,
selvfølgelig Det er jo også en slags PR- og informationsshow.

/Pernille

Fra : Louise Viborg

Dato : 04-10-03 13:53

Tak for det, Pernille & Camilla
Vi glæder os meget til vores første hobbyudstilling

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare fra d. 4/11-03

Fra : KatjaStrofen

Dato : 04-10-03 11:22

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kommer fra Sjælland med 3 Korater - Prinsessen og to af hendes
> killinger, der venter på at kunne komme til Sverige. Der burde være mere
> [...]

Tak for informationen - havde åbenbart ikke kigget godt nok! - bor selv et
stenkast derfra nemlig.. så har da overvejet lige at kigge ind.. på vej hjem
fra arbejde :)

Katja

Fra : Pernille & Jesper

Dato : 04-10-03 18:57

Hej Louise, Camilla og andre interesserede,

her er så lidt "insiderviden" om udstillingen jeg har nemlig været
oppe at sætte bure op m.m. i eftermiddag.

Der er god plads i hallen, og I behøver ikke slæbe stole med, vi har
fået lov at låne. Der er fuldstændig vilde mængder præmier, også til
ældste kat, yngste kat, katten der har rejst længst, m.m. Der er 66
katte tilmeldte - alle racer er ikke repræsenteret, men der er dælme
mange

Jeg glæder mig - vi ses i morgen!

/Pernille

Fra : KatjaStrofen

Dato : 04-10-03 20:04

"Pernille & Jesper" <nospam2@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ældste kat, yngste kat, katten der har rejst længst, m.m. Der er 66
> katte tilmeldte - alle racer er ikke repræsenteret, men der er dælme

Hej pernille: Er der præmieoverrækkelser jævnligt.. eller.. vil man kunne
"nøjes" med at komme ved en 16-17 tiden og derved nå at se de søde pus blive
præmieret! ?

katja

Fra : Pernille & Jesper

Dato : 04-10-03 21:03

Hej Katja,

kl. 11 præsenteres ældste kat, yngste kat, katten der har rejst længst
m.m., og "sødest in show" starter kl. 15.30, så det er kl. 15.30 man ser
alle dommernes yndlingsmisser

/Pernille

Fra : KatjaStrofen

Dato : 04-10-03 22:32

> [...]
>
> kl. 11 præsenteres ældste kat, yngste kat, katten der har rejst længst
> m.m., og "sødest in show" starter kl. 15.30, så det er kl. 15.30 man ser

Tak for din insiderviden :)

katja