ang. download og email via SET310 fejl
Fra : Odense

Dato : 04-10-03 09:04

Jeg er overgået til tdc mobil og kan ikke downloade og sende mail via mobil.

Der står " forkert navn til adgangspunkt ( APN ).

Har snakket med tdc mobil og tdc internet og vi har sat alle opsætningerne
op flere gange.

Hvad er der galt og hvad skal jeg gøre ??

Mvh. Bente

www.flintstones.webbyen.dk

Fra : JMo.

Dato : 05-10-03 12:46

"Odense" <bente76@"FJERN"privat.dk> wrote in

> [...]
>
> Har snakket med tdc mobil og tdc internet og vi har sat alle
> opsætningerne op flere gange.
>
> Hvad er der galt og hvad skal jeg gøre ??

Den GPRS-opsætning/profil du har angivet er formodentligt til MMS eller til
WAP. (APN = "mms" eller "wap")

Du skal have opsat en profil for hver af de funktioner du ønsker at
benytte. Den profil der skal bruges til at sende/modtage mail skal have
APN indstillet til "internet"

Fra : Odense

Dato : 05-10-03 12:57

Hej..

Disse opsætninger ligger på min mobil nu..

TDC WAP GPRS
TDC EMAIL GPRS
TDC Mobil
TDC Mobil MMS
WAP

Der hvor der står APN ved opsætning er APN adresse og ikke APN navn som der
står på nettet.

Bente

Fra : JMo.

Dato : 05-10-03 13:10

> Disse opsætninger ligger på min mobil nu..
>
> TDC WAP GPRS

Til WAP-brug - burde have APN = "wap"

> TDC EMAIL GPRS

Er APN "internet" på denne? Sørger du for at vælge denne som forbindelse,
når du tjekker mail?

> TDC Mobil
> TDC Mobil MMS

Til at sende MMS-er. Burde have APN = "MMS"

> WAP

Denne er nok ikke nødvendig, hvis den øverste virker

> Der hvor der står APN ved opsætning er APN adresse og ikke APN navn
> som der står på nettet.

Burde være det samme

Fra : Odense

Dato : 05-10-03 13:17

Hej..

Har lige tjekket det og det står rigtigt.

Når jeg vil tjekke mail står der forkert navn til APN og når jeg vil
downloade ,står der at jeg ikke kan komme ind på den url

Fra : JMo.

Dato : 06-10-03 20:25

> Har lige tjekket det og det står rigtigt.
>
> Når jeg vil tjekke mail står der forkert navn til APN og når jeg vil
> downloade ,står der at jeg ikke kan komme ind på den url

Hmm.. Pas!

Hvis der er angivet det rigtige APN, men den stadig siger at APN er
forkert, og det ikke er fordi den bruger den forkerte profil, så har jeg
ikke lige noget bud...

Fra : Odense

Dato : 07-10-03 18:27

Hejsa..

Efter at ha` snakket med tdc mobil og internet og tdc mobil igen engang fik
jeg at vide ,
at der var noget galt med T310 på gprs serveren hod tdc. De sagde at jeg
skulle ringe til support S.E og høre dem. De kendte intet til nogle
problemer.
Ringer derefter til tdc mobil og denne gang er det en kvinde der tager tlf
og hun ved med det samme hvad problemet er. De har glemt at skrive et eller
andet på min gprs server hos dem og får det ordnet med det samme.

Mit gprs virker nu ,efter at ha` snakket med en kvinde g

Hvor dum kan man være hos TDC ??

Bente