Brændstoføkonomi 525 tds
Fra : Ryan clausen

Dato : 04-10-03 04:10

Hej

Jeg har kig på en Bmw 525 tds fra 1992. I den forbindelse kunne jeg godt tænke
mig at vide langt sådan en fyr går på literen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.249.77.155)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-10-03 08:37

Ryan clausen wrote:

> Jeg har kig på en Bmw 525 tds fra 1992. I den forbindelse kunne jeg
> godt tænke mig at vide langt sådan en fyr går på literen

Bilen er sat til 14,2 km/ltr - 13,8 med aut.

Det reelle forbrug vil afhænge vildt af din kørestil. Hvor lange stræk du
kører og hvor hurtigt.

Er bilen velholdt og i orden, er det en suveræn komfortvogn.

--
Jan W Nielsen

Fra : T. Hartung

Dato : 04-10-03 17:23

> Er bilen velholdt og i orden, er det en suveræn komfortvogn.

ja helt enig og en pæn vogn særlig som st.car - men man skal dog vedkende
den er ikke med helt fremme når det gælder sikkerhed.
--
mvh.
T. Hartung

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-10-03 20:38

T. Hartung wrote:

> ja helt enig og en pæn vogn særlig som st.car - men man skal dog
> vedkende den er ikke med helt fremme når det gælder sikkerhed.

Det er klart, at bilen er 15 år gammel i sin konstruktion, og at der de
samme 15 år er sket en hel del på netop sikkerhedsområdet. Min opfattelse er
dog, at at BMW 5-serien scorer fint i sikkerhed målt med samtidens målestok.

Er dette korrekt...?

--
Jan W Nielsen

Fra : T. Hartung

Dato : 05-10-03 16:36

> [...]
er
> dog, at at BMW 5-serien scorer fint i sikkerhed målt med samtidens

Bestemt - BMW hørte også dengang til i den tunge ende, men må nok lide lidt
under møde med en "ny model" - men ved møde med andre fra samme årgang vil
den klare sig godt.

Så fra 1. parket i Sverige i 2000 en BMW 525 dog model E28 kører frontal ind
i Volvo V70 med ca. 90 km/t - UFFFF det klarede Bimmer skidt - V70 så farlig
krøllet ud udefra - men inden i lignede den en fabriksny - dog var
"ballonen" fremme i rattet. I passagerside var en bagudvendt barnestol - her
grinede ungen bare - ingen problemer - I BMW'en sad en mand med åben
lårbensbrud og mange knubs. Rattet var skubbet langt ind i bilen - og den
var endda ramt i passagersiden - heldigvis var der ingen her for så......
!!!

Da de ramte hinanden løftede baghjulene sig højt op over vejbanen - og
bilerne stod under en vinkel på vel 30 - 40 gr. Chrysler foran mig røg i
grøften for at undgå kollision herefter kom jeg med en undvigning forbi -
BMW'en skyld !! men ikke sjov med en skrigende familie i bilen og så
bagefter op og trække folk ud af rygende vrag - hehe ved ik' hvorfor, men
man sætter sikkerhed lidt højere med en sådan oplevelse ))

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-03 08:26

> Da de ramte hinanden løftede baghjulene sig højt op over vejbanen - og
> bilerne stod under en vinkel på vel 30 - 40 gr.

Lyder vildt..

> ved ik' hvorfor, men
> man sætter sikkerhed lidt højere med en sådan oplevelse ))

Det tror jeg på. Der er sket meget i den tid. Tør slet ikke tænke på, hvordan ens
egen gamle slæde ville klare at få en på skrinet fra en Volvo V70.. Yrf..!

Jan W Nielsen, Århus
Vectra 2.0, 1990

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.137.194.64)