Skærme
Fijala 3554
Dot p[ TFT/sk;rme
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 04-10-03 01:40

Hej med jer!

Jeg vil lige høre om det er iorden at købe en TFT-skærm med 29 dot fordi jeg
tænker på almindelige CRT-skærme har generelt langt lavere dot til rimelige
priser f.eks. 24 dot eller 20 dot. Men til 29 dot er CRT-skærme generelt
mere billigere.

Jeg kan se på TFT-skærme er der de allerfleste med 29 dot så jeg vil høre
omd et er i orden at købe en TFT-skærm med 29 dot eller er det bedst med 27
dot?

Hvordan er billedekvaliteten og skrapheden på TFT-skærme med enten 27 eller
29 dot?

Venlig hilsen Bart

Fra : Bart Bendtsen

Dato : 04-10-03 03:16

Hej igen

Jeg læste lige om Samsung SyncMaster 191T TFT-skærmen og kan se der kun er 1
watt højtalere i denne skærm hvilket jeg undrer mig over fordi jeg tror det
er for svage højtalere det er tale om. Jeg undrer mig også over at der er så
mange ms (repons tid) nemlig 25 ms hvilket jeg tror er for højt? og dermed
give dårligere billedekvalitet i spil m.v.?

Jeg har læst om repons time i denne gruppe og kan se at 16 ms er rimelig men
jeg er lidt forvirret hvad dette egentlig betyder og hvor mange ms skal jeg
f.eks. se efter af TFT-skærme til internet-brug, kontor-brug og
tegneprogrammer som Adobe Photoshop.

Venlig hilsen Bart

Fra : E. Jensen

Dato : 06-10-03 11:50

> [...]

jeg
> f.eks. se efter af TFT-skærme til internet-brug, kontor-brug og

Du kan godt nøjes med 25-30 ms til dit brug. Hvis du skal spille actionspil,
skal panelet helst være af ips-typen, eller opdateringshastigheden være på
16-20 ms. Ang. 191T så findes der masser af reviews på nettet, brug Google
og newsgroup.google.

mvh E

Fra : David T. Metz

Dato : 09-10-03 01:00

Bart Bendtsen skriblede:
> [...]
> fordi jeg tænker på almindelige CRT-skærme har generelt langt lavere
> dot til rimelige priser f.eks. 24 dot eller 20 dot. Men til 29 dot er

Og hvad så? Der er også forskel på 22 karat guld og 22 karat diamant ....

"Dot-pitch" er en ligegyldig oplysning ved TFT-skærme.

> Jeg kan se på TFT-skærme er der de allerfleste med 29 dot så jeg vil
> høre omd et er i orden at købe en TFT-skærm med 29 dot eller er det
> bedst med 27 dot?

Hvor ser du det?

> Hvordan er billedekvaliteten og skrapheden på TFT-skærme med enten 27
> eller 29 dot?

Den samme. (En prik er en prik er en prik i TFT)

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923