tabel i xhtml 1.0
Fra : Jacob Larsen

Dato : 04-10-03 00:17

Hej.

Jeg er ved at lave noget xhtml 1.0 transistional men jeg har en
valideringsfejl jeg ikke kender. Den lyder som følger:

<start>
Line 64, column 34: document type does not allow element "table" here;
missing one of "object", "applet", "map", "iframe", "button", "ins", "del"
start-tag
<slut>

Siden ligger på http://www.pornofilm.dk/toplist/ (Tag jer ellers ikke af
fejlene i designet på denne topliste. Jeg er selvfølgelig ikke færdig.)

Kan man ikke bare lave en <table> i en div eller hvad? Hvis ikke hvad skal
jeg så sætte ind i stedet?
--
mvh. Jacob

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-10-03 01:16

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> skrev :

>Jeg er ved at lave noget xhtml 1.0 transistional men jeg har en
>valideringsfejl jeg ikke kender.

Jeg tror, at fejlen skyldes linjen 62, hvor du har <font> udenfor
Samtidig skal du have </font> inde i tabellen.

62: <td width="100%" style="border: 1 solid #294456" valign="top"> <font size="2">
63:
64: <table border="0" cellspacing="1">

Du bruger i forvejen css på siden, så hvorfor ikke være
konsekvent og bruge css også til fonts i stedet for forældede
tags?
--
Knud

Fra : Jacob Larsen

Dato : 04-10-03 13:32

> [...]
> Samtidig skal du have </font> inde i tabellen.
>
> 62: <td width="100%" style="border: 1 solid #294456"

Tak, nu validerer det.

> Du bruger i forvejen css på siden, så hvorfor ikke være
> konsekvent og bruge css også til fonts i stedet for forældede
> tags?

Det vil jeg også gøre
Det er gammel kode der bruges til toplisten, så jeg vil opdatere koden til
gældende standard, inden jeg tager noget af det i brug. Lige nu skal jeg
bare have designet ind på siden. Alt font-halløj skal selvfølgelig også
laves så det kan skaleres i henhold til folks browserindstillinger.
--
mvh. Jacob Larsen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 04-10-03 15:18

Nu har jeg desvære fået et andet problem. Det er ikke direkte relateret til
det første, men jeg ved ikke om folk helst vil have det bliver skrevet her,
eller i en tråd for sig selv. Derfor skriver jeg det her.

Jeg har eksperimenteret med z-layers i forbindsel med denne topliste.
Desværre vises det ikke rigtigt i IE(6). Den nederste grå boks, (som er
placeret med relative), dækker over menuerne i siderne, men I Mozilla vises
den korrekt og siden valideres også af w3c.

Jeg kan godt løse problemet ved at ændre størrelsen af den nederste div
(everything3) til kun at være lige så bred som selve indholdet minus menuer.
Jeg vil dog hellere løse problemet vha. z-layers. Er der nogle specielle
hensyn der skal tages i forbindelse med IE?

Siden ligger nu på følgende URL, da jeg ikke vil ændre i sidens rigtige
stylesheet endnu.

http://www.pornofilm.dk/test/newdesign/toplist/

Resten af designet er stadig ikke lavet så tag jer stadig ikke af de
underlig farver og den for brede div i midten
--
mvh. Jacob Larsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-10-03 22:42

Jacob Larsen skrev:

> Nu har jeg desvære fået et andet problem. Det er ikke direkte
> relateret til det første, men jeg ved ikke om folk helst vil
> have det bliver skrevet her, eller i en tråd for sig selv.
> Derfor skriver jeg det her.

Generelt råd - hvis du har et nyt spørgsmål som ikke er relateret
til det gamle, så start en ny tråd. Det kunne være at de folk der
vidste en masse om z-layers ikke opdagede dit nye spørgsmål når det
står i en tråd om tabeller og xhtml.

Jeg har desværre ikke nogen ideer til hvad dit problem skyldes.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 04-10-03 23:46

> [...]
> til det gamle, så start en ny tråd. Det kunne være at de folk der
> vidste en masse om z-layers ikke opdagede dit nye spørgsmål når det

Du har selvfølgelig ret. Derfor vil jeg skrive mit spg i et andet indlæg og
håber folk ikke bliver sure over det

> Jeg har desværre ikke nogen ideer til hvad dit problem skyldes.

Det er der nok nogle andre der har. Ellers laver jeg vel bare den anden
løsning.
--
mvh. Jacob Larsen