Cybercity??
Fra : Rene Larsen

Dato : 04-10-03 00:03

Hejsa..

nu skal jeg have internet ved cybercity. Fik min pakke med router og al det
dersens dingel dangel.. og nu kommer spørgsmålet.

Jeg vil gerne have routeren til at stå ved min computer og telefonstikket er
inde på (børneværelset)

Hvad er mest hensigts mæssigt at trække?

10 Mtr telefon ledning fra skilleren til routeren

eller

10 Mtr twisted pair net kabel

Kom gerne med jeres råd for og imod de to løsninger?

(og tåbelige ideer med at flytte computeren tættere på telefonstikket
frabedes der kan ikke laves om på den indvendige kabling i huset)

Mvh

Rene

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-10-03 00:13

Hej Rene Larsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Hvad er mest hensigts mæssigt at trække?
>
> 10 Mtr telefon ledning fra skilleren til routeren

Jeg ville bruge denne løsning.

Dels er der i forvejen så meget kabel på routerens WAN-side, at 10
meter fra eller til intet betyder. Det *kan* drille på LAN-siden.

Dels er det rart at have routeren indenfor synsvidde. (Man kan holde
øje med dioderne, hvis noget indimellem virker sært, når/hvis man
ændrer opsætning og genstarter... o.m.a.)

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Calle.

Dato : 04-10-03 00:16

Rudi Stegen wrote:

> [...]
> øje med dioderne, hvis noget indimellem virker sært, når/hvis man
> ændrer opsætning og genstarter... o.m.a.)

Det har han jo i begge tilfælde, det er kun modem der blir ved stikket.

--
Calle

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-10-03 00:38

Hej Calle., du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Det har han jo i begge tilfælde, det er kun modem der blir ved
> stikket.

Det er muligt, CC har ændret det (?). Men ellers har de ligesom Tiscali
hele tiden anvendt routere med indbygget ADSL-modem.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Calle.

Dato : 04-10-03 08:47

Rudi Stegen wrote:

> Det er muligt, CC har ændret det (?). Men ellers har de ligesom
> Tiscali hele tiden anvendt routere med indbygget ADSL-modem.

nå ok, det var jeg ikke klar over, de ADSL udbydere jeg har, eller vennerne
har er alle seperate enheder

--
Calle

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 04-10-03 00:37

Rudi Stegen wrote:
> Dels er der i forvejen så meget kabel på routerens WAN-side, at 10
> meter fra eller til intet betyder. Det *kan* drille på LAN-siden.

*kan* - nej det burde det ikke før man snakker 150 meter, hvis vel og
mærke at kablet er er ok kvalitet, og det er svært ikke at finde idag.

Det er nok lidt hip som hap om man tager det ene eller andet, dog kunne man
argumenterer for at et telefonledning er tyndere og nemmere at trække/
montere end et netkabel.

--
Morten!

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-10-03 00:46

Hej Morten Kjaer Nielsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> *kan* - nej det burde det ikke før man snakker 150 meter, hvis vel
> og mærke at kablet er er ok kvalitet, og det er svært ikke at
> finde idag.

O.k. Jeg vidste egentlig ikke, hvor meget der skulle til, før det
muligvis kunne røre en drillegrænse.

> Det er nok lidt hip som hap om man tager det ene eller andet, dog
> kunne man argumenterer for at et telefonledning er tyndere og
> nemmere at trække/ montere end et netkabel.

Og formentlig også billigere. (Hvilket korrekt ikke har den store
betydning i overvejelserne på det område).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 04-10-03 08:10

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in message

> O.k. Jeg vidste egentlig ikke, hvor meget der skulle til, før det
> muligvis kunne røre en drillegrænse.

Standarden siger 90m. Personligt har jeg dog et 125m kabel som virker uden
problemer...

MVH
Thomas

Fra : J.

Dato : 04-10-03 07:42

> Hvad er mest hensigts mæssigt at trække?
>
> 10 Mtr telefon ledning fra skilleren til routeren
>
> eller
>
> 10 Mtr twisted pair net kabel

Der jeg boede før, havde jeg selv ca. en 10 m. telefonkabel indtil
router'en. Nu boede jeg også selv tæt på centralen og havde en meget
støjsvag linie. Men køb da 10 m. telefonkabel og prøv, at se om det kan gå,
inden du borer huller i div. vægge.

John.