Dværggurami
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 03-10-03 23:30

Er der nogen fisk dværgguramier absolut ikke kan gå sammen med - med hensyn
til temperament altså? Jeg har forelsket mig i en dværggurami som
dyrehandelen kalder Sky Blue - jeg fandt en amerikansk side hvor de også
blev kaldt Cobalt Blue.

Pt. har jeg i mit akvarie en tussegammel guldfisk, to neonfisk (har haft
fiskemandefald i mit akvarie for nogle måneder siden og er nu ved at
supplere op), tre Black Mollyer og en lille sugemalle.

Jeg lurer også på nogle maller der kaldes Hoplosternum - min bror har to og
de giver ingen problemer, men vi kan ikke rigtigt finde nogle oplysninger om
dem.

Desuden skal jeg have fundet mig nogle nye stimefisk og så en lille håndfuld
pansermaller - jeg har lært af skade at man ikke skal starte med to og så
senere supplere - hos mig har det altid resulteret i at de førstankomne har
dræbt de nye i løbet af en dag eller to - fat det hvem der kan.

Håber på nogle konstruktive forslag - også til nogle flotte stimefisk - jeg
elsker fisk med kraftige farver, blå, røde og grønne.

P.S. Hvilket (billigt) lysstofrør skal jeg finde som afløser for mit gamle
grolux der giver alger så det siger spar to? Jeg er meget fascineret af
farverne på saltvandsfisk og vil gerne opnå en lignende effekt med mine
ferskvandsfisk - også selvom det ikke just er naturligt.

Mvh Tina

--
www.gizzemissen.dk