CV forsikring
Fra : Jens

Dato : 03-10-03 21:15

Hej

Der er ofte spørgsmål (og svar) i gruppen omkring forsikring af
campingvogne.

Jeg har et (måske lidt spidsfindigt) af slagsen:

Hvilken forsikring dækker de skader en campingvogn forvolder på ting eller
personer når den IKKE er hængt bag en bil.?

Jeg så faktisk en løbsk campingvogn komme kørende ned af en bakke på en
campingplads i Italien (jeg tror den løb fra nogen da man var ved at bakse
den på plads.) - Nu endte den i et hegn og skadede kun sig selv, men hvis
den nu var kørt igennem mit fortelt, hvilken forsikring havde så dækket?

Mvh

Jens

Fra : sten

Dato : 04-10-03 02:52

Jens wrote:
>hvilken
> forsikring havde så dækket?
>
> Mvh
>
> Jens

Hej Jens

Den lovpligtige ansvarsforsikring på bil med krog dækker alle skader
som din CV, Trailer, eller hvad som helst, typegodkendt til at hænges
med bilen selvfølgelig, kan tænkes at gi af ulykker.( Du skal ikke gi
dig til at starte svæveflyvere ! vel ... Også hvis den ruller fra dig,
eller parkeret blæser hen og gir skader osv.

Interessant om den dækker hvis forteltet eller andre genstande blæser
hen på naboen, men det er måske en del af pladsens forsikring, som vi
betaler enten med pladsgebyr, eller via campingpasset ?

Spurgte på et tidspunkt min forsikring om ansvarsforsikringen på
krogen dækkede, hvis en gasbrand i min vogn bredte sig til andre
vogne - og man dækker selvfølgelig, uden kasko, ikke skaden på egen
vogn, men følgeskaderne på andres ejendom. Fik et helt klar svar Ja,.
på samme måde som hvis der gik ild i bilen og skete skader omkring
den.

Rimeligt, da du ikke på anden måde kan tegne ansvarsforsikring for det
"trukne" og nemt at administrere for alle parter.

--
mvh sten bo

---

Fra : T. Hartung

Dato : 04-10-03 16:52

"sten" <fjernfjernsgos@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dig til at starte svæveflyvere ! vel ... Også hvis den ruller fra dig,
> eller parkeret blæser hen og gir skader osv.

hmmm det kan vel tænkes at man ejer en CV UDEN og have bil !! så er der jo
ingen forsikring der dækker i ovenstående tilfælde - nej jeg mener ens egen
familieforsikring (ansvarsforsikring) dækker her - altså CV på bil dækker
"krogen" - cv af bilen = familiens ansvarsforsikring dækker - MEN det står
der ikke direkte i policen - måske fordi det er for teoretisk - hehe vil jo
ikke ske for alle de fornuftige campister der er.
--
mvh.
T. Hartung

Fra : Jørgen Ulm

Dato : 04-10-03 20:23

Det er da et interessant spørgsmål, jeg syntes ikke at det er spidsfindigt.
Men jeg vil da godt udvide spørgsmålet lidt.
Hvad med ansvaret når campingvognen er monteret med en "Mover" og den
derefter er blevet selvkørende, styret med en fjernbetjening.
Dette er ikke teoretisk, men er min nuværende situation.
Venlig hilsen
Jørgen Ulm

Fra : sten

Dato : 04-10-03 23:25

og T. Hartung wrote:

> [...]
> ansvarsforsikring dækker - MEN det står der ikke direkte i policen -
> måske fordi det er for teoretisk - hehe vil jo ikke ske for alle de

Kun en løsning - spørg forsikringen - Få det nævnt i polisen. Sikker
på at særbetingelser gerne medtages. Var engang med i en
boligforeningsbestyrelse, 77 rækkehuse, hvor man som lejer ikke kan
tegne forsikring på egne tilbygninger så som havestuer, drivhuse,
carporte og andet af beboerne opførte. Vi
påførte derefter uden ekstra omkostninger med xxx antal alle vores
da 17 carporte 15 havestuer 5 terrasser og 7 drivhuse + antenner i
vilkårene- pointet er at få det nævnt. Har man muver på vognen, få
det skrevet, og forlang at man dækker følgeskader. Min
forsikringsdame fremhævede utrykkeligt at man også dækkede når vognen
ikke er koblet til bilen

Branden var lige det jeg dengang ku komme i tanke om at spørge om.
Det med forsikring når man ikke har bil har også flimret lidt da jeg
prikkede i klikkerne i går. Men her dækker pladsens forsikring eller
campingpasset vel ? ......... Skal man ha campinpas når man er
fastligger ?

Forsikringsselskaber er vel som alle andre, skal presenteres for et
aktuelt behov før der sker noget. Altså, at man retter lyset på på
området for ikke at sidde i saksen bagefter. Stort set er de nok
intereseret i omsætning, og er det noget der ser pænt ud i vilkårene,
uden at ha volumen, altså chanse for blive dyrt - tas det sikkert
gerne med.

Mener, at løsøre i vognen ved tyveri dakkes af indboforsikringen - som
det gør for bilen. Men jeg har alligevel dækning af campingmøbler og
inventar i nævnt i vores kasko på CC´ en med et rummeligt beløb - men
det er måske kun hvis det smadres og ikke hvis det stjæles..
Spørg forsikringen, poliser og vilkår kan være meget forskellige.

--
mvh sten bo

---

Fra : Søren Uttrup

Dato : 06-10-03 12:29

> Hvad med ansvaret når campingvognen er monteret med en "Mover" og den
> derefter er blevet selvkørende, styret med en fjernbetjening.
> Dette er ikke teoretisk, men er min nuværende situation.

Så må du hellere få en ansvarsforsikring på CV, inden du kører den ud på
motorvejen

Nej det må være din fritids og ulykke forsikring der dækker der.
Hvis du ikke har sådan en, så må du selv betale.

Fra : T. Hartung

Dato : 06-10-03 16:29

"Søren Uttrup" <nospamsvu@ccieurope.com> skrev i en meddelelse

> Nej det må være din fritids og ulykke forsikring der dækker der.
> Hvis du ikke har sådan en, så må du selv betale.

njaaa det er næppe den forsikringstype der dækker. Fritids- og
ulykkesforsikringen dækker skader på dig selv - sportsskader, tænder,
klipper du en finger af og til tider også et lille beløb ved din død og
bortgang - men næppe skader du laver med CV.

Fra : Carsten Stage

Dato : 06-10-03 16:34

T. Hartung wrote:

> njaaa det er næppe den forsikringstype der dækker.

Enig. Måske vi lige skulle huske på at der er tale om en lovpligtig
ansvarsforsikring for et indregistreret motorkøretøj (!) - af hvilken årsag
jeg ikke kan forestille mig at bilens forsikring ikke dækker under påskud af
at den ikke var koblet til på et givet uheldstidspunkt.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : T. Hartung

Dato : 06-10-03 16:48

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> jeg ikke kan forestille mig at bilens forsikring ikke dækker under påskud
af
> at den ikke var koblet til på et givet uheldstidspunkt.

Nej det tror jeg du har helt ret i - men hvis nu naboen har solgt sin bil
p.g.a. særlige omstændigheder - men CV'en stadig står der - så skal den
flyttes med håndkraft eller Mover og han tromle ind i min fine CV og/eller
dyt med den - hvad så?? - der mener jeg det er din private
Familiebasis-forsikring der tager fat - da den netop skal (citat) "dække
sikredes juridiske erstatningsansvar for skade forvold på personer og ting".

Fra : Gismo

Dato : 06-10-03 21:24

Hvis den genstand der bliver beskadiget er forsikret er det den, der
dækker skaden.

Jeg hentede svigermor en morgen meget tidlig, hun skulle aflever
børnene i institution, på vejen hjem til os siger hun, jeg har det lige
som om jeg har tisset i bukserne, (gris tænkte jeg) da hun steg ud af
bilen var der en kæmpe stor rød plet, rødbede saft. Shit. Jeg
ringede til forsikringen og fortalte hændelsesforløbet og
forklarede at jeg ikke havde bedt om de forpulede rødbeder.

Forsikringen meddelte at hvis der var kasko på bilen skulle den
dække.

Nyt betræk, ny polstring og sædevarme. 4500.-

Nu aflevere jeg selv børnene.

Gismo

Fra : T. Hartung

Dato : 06-10-03 21:36

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis den genstand der bliver beskadiget er forsikret er det den, der
> dækker skaden.

arghhhhhhhhhhhhhh det forklarer alle "flugtbilister" fra P-skaderne - der er
jo ingen grund til at lægge navn og nummer når det alligevel er den
skadelidte der skal afholde alle udgifter incl. selvrisiko og præmiestigning
))))

nej den er vist ikke rigtig - du må have fat i svigermors ansvarsforsikring
den der hedder familiens basisforsikring - med mindre du da havde inviteret
hende for den dækker ikke ved "gæstebud" ... men igen hvem inviterer
svigermor *LOL*

Fra : Gismo

Dato : 06-10-03 22:27

T. Hartung wrote:

> [...]
> der er jo ingen grund til at lægge navn og nummer når det alligevel
> er den skadelidte der skal afholde alle udgifter incl. selvrisiko og

Lige præcis, ridser du en bil hend af hele den ene side
ved at bakke ud fra en p-bås og kan
leve med den lille skramme du selv fik i kofangeren, tjaa så har du ret.

> [...]
> mindre du da havde inviteret hende for den dækker ikke ved "gæstebud"
> ... men igen hvem inviterer svigermor *LOL*

Joo. den er god nok. Den der med at hvis hunden springer ud af vinduet i
bilen dækker bilens forsikring, hopper den ind ad vinduet dækker hundens
forsikring gælder ikke.
I øvrigt er gæstebud afskaffet. Sjovt nok var impliceret i skader aldrig
inviteret.

Jeg vil vædde en kasse pils på jeg har ret, Hvis en ting er forsikret dækker
tingens forsikring først.

Gismo.

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-10-03 12:17

Gismo baatnakkedummy @hotmail.com skrev dette:

[ ... ]
> Jeg vil vædde en kasse pils på jeg har ret, Hvis en ting er
forsikret
> dækker tingens forsikring først.

Da ikke hvis der er udført en ansvarspådragende handling.

Fik selv ridset bilen på en parkeringsplads. Vedkommende var så flink
at have efterladt navn, adresse, regeistreringsnummer, telefonnummer
og navn på forsikringsselskab.

Alt dette sendte jeg ind til min egen forsikring, der så sørgede for
alt papirarbejdet. Modpartens forsikringsselskab betalte naturligvis
det hele, og det kostede derfor hverken selvrisiko eller bonustab for
mit bedkommende, og min skadesstatistik hos mit forsikringsselskab
blev ikke belastet med skaden.

Mojn, - Dres fra Tynne - ICQ 108 480 093
--
http://www.synnejysk.dk/
http://www.synnejyskambassade.dk/

Fra : J S L

Dato : 07-10-03 14:56

"Gismo" wrote:

>Jeg vil vædde en kasse pils på jeg har ret, Hvis en ting er forsikret
>dækker
>tingens forsikring først.
>
> Gismo.

Så skal du sende en kasse god pils til undertegnede.

Vi havde besøg "inviterede", af nogle venner, de havde deres hund med.
Pludselig blev der meget stille ude i køkkenet. Hunden havde gnavet et stort
hjørne af en meget gammel skænk.

Vennernes familieforsikring dækkede de tusinde kr. skænken kostede. Og der
var på intet tidspunkt tale om "inviterede gæster el. gæster der bare kom
forbi"

Glæder mig til de gode pils 3:C)

Mvh Jaime

Fra : T. Hartung

Dato : 07-10-03 18:25

> Lige præcis, ridser du en bil hend af hele den ene side
> ved at bakke ud fra en p-bås og kan
> leve med den lille skramme du selv fik i kofangeren, tjaa så har du ret.

Nej, jeg må sige du er galt på den her - du mener hermed at man kun har
kasko for at få lavet de skader andre har påført dig?? Så skal jeg have
monteret en kængurugitter og ud og more mig - de andre betaler!

> Jeg vil vædde en kasse pils på jeg har ret, Hvis en ting er forsikret
dækker
> tingens forsikring først.

æhhh her kommer man så i tvivl om du lægger en fælde ud for at vinde den der
kasse øl, jeg drikker Carls for øvrigt, for hvis du mener "i første omgang"
og forsikringsselskabet bagefter gør regres mod skadevolders
forsikringsselskab - så har du ret.

PS: alle i andre ... fingerne væk det er min kasse !!!! ;))

Fra : Gismo

Dato : 07-10-03 21:21

T. Hartung wrote:

> [...]
> første omgang" og forsikringsselskabet bagefter gør regres mod
> skadevolders forsikringsselskab - så har du ret.

Så er vi enige...)

> PS: alle i andre ... fingerne væk det er min kasse !!!! ;))

Vi kan jo drikke den sammen så. altså os to ellers er der vist ikke
øl nok.

Gismo.

Fra : T. Hartung

Dato : 07-10-03 21:40

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vi kan jo drikke den sammen så. altså os to ellers er der vist ikke
> øl nok.

*LOL* gør vi så - men du køre ))

Fra : Gismo

Dato : 07-10-03 21:55

T. Hartung wrote:

> *LOL* gør vi så - men du køre ))

OK. jeg køre ud, du køre hjem )

P.S. de der Carlsberg er vel ikke non alkohol.
for så køre jeg ikke og vil ikke betale. deal.

Gismo.

Fra : Jørgen Ulm

Dato : 07-10-03 23:17

Er i ikke kommet lidt langt væk fra emnet?
Må man køre med campingvognen som har monteret mover i påvirket tilstand?
Ulm

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-10-03 23:35

Jørgen Ulm Ulm@ddf.dk skrev dette:

> Er i ikke kommet lidt langt væk fra emnet?
> Må man køre med campingvognen som har monteret mover i påvirket
> tilstand? Ulm

Hvordan bærer man sig ad med at få en mover i påvirket tilstand?

Fra : sten

Dato : 08-10-03 07:32

Andreas Falck wrote:

> Hvordan bærer man sig ad med at få en mover i påvirket tilstand?
>
> Mojn, - Dres fra Tynne - ICQ 108 480 093

Forstår ikke at du kan lede efter en påvirket mover, ville føle det
som en meget utryg sag. !!

Moveren her i huset blir yderst sjældent påvirket, syns hun blir
for fjollet, impulsiv, stridbar, mister kontrol, og vil, selv om jeg
sku miste det kølige overblik - ikke overtage
roret. Mener hun er bedst som co.-driver og kommandørkaptajn,
hvorfor sagen her er afgjort på forhånd -

Kører man påvirket knallert, kan man miste kortet, må også
gælde for dette "motordrevne" fartøj.

- Kan ikke pårbe sig privat område ved events - da færdselsloven
gælder på alle til formålet tilgængelige og indrettede områder. Samme
med
forsikringen, der aldrig dækker hvis man er spirituel

Ville ikke forsøge at udfordre skæbnen. - Tænk på rygtet hvis du
kommer
på gale veje

--
mvh sten bo

---

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-10-03 09:27

sten fjernfjernsgos@stofanet.dk skrev dette:

[ ... ]
> Ville ikke forsøge at udfordre skæbnen. - Tænk på rygtet hvis du
> kommer på gale veje

Det er vist allerede forsent, - altså det der med rygtet!

Mojn, - Dres fra Tynne - måske snart i Ravsted

Fra : sten

Dato : 08-10-03 10:11

Andreas Falck wrote:
> sten fjernfjernsgos@stofanet.dk skrev dette:
>
> [ ... ]
>
> Det er vist allerede forsent, - altså det der med rygtet!
>
> Mojn, - Dres fra Tynne - måske snart i Ravsted

Hej Andeas

Er der gået så lang tid siden mit kvajeri med din mailadr. at du kan
modtage en undskyldning. Ville vente lidt.
Men altså beklager.
Var selv en overgang op på 2-300 virus og spam mails i døgnet,
håber du klarede skærene. Stofanet mente, at jeg selv bedst kunne
finde kilderne og at det ville aftage hvis afsenderne fandt ud af at
de have virus. Ja altså - herlige tider.En IT sagkyndig bekendt hævder
at ha en virusfri udbyder. Sikke et tilbud - bare det også omfattede
spam.
--
mvh sten bo

---

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-10-03 10:27

> [...]

> Er der gået så lang tid siden mit kvajeri med din mailadr. at du
kan
> modtage en undskyldning. Ville vente lidt.

Jamen dog, - har jeg en undkyldning tilgode

jeg husker godt nok ikke at du skulle have gjort noget der skulle
fordre en undskyldning, men hvis så skulle være, da er du for lang
tide siden blevet tilgivet

negative ting gider jeg ikke huske på længere end blot få sekunder!

Fra : sten

Dato : 08-10-03 10:40

Andreas Falck wrote:

tilgivet

tak -

tilgivelse, er ikke en føleses, men viljesag. så - flot.

--
mvh sten bo

---

Fra : Erik

Dato : 08-10-03 12:49

> [...]
> med
> forsikringen, der aldrig dækker hvis man er spirituel

At forsikringen "aldrig" dækker, hvis man er spirituspåvirket er ikke korrekt.
Kun hvis uheldet er en direkte følge af spritussen, kan det komme på tale.

mvh
Erik

Fra : sten

Dato : 08-10-03 14:04

Erik wrote:

> At forsikringen "aldrig" dækker, hvis man er spirituspåvirket er
ikke
> korrekt. Kun hvis uheldet er en direkte følge af spritussen, kan det
> komme på tale.

Må være svært at agumentere omkring.
--
mvh sten bo

---

Fra : Jens

Dato : 08-10-03 20:59

> dækker

Jeg har et eksempel: En kammerat ville smide en skovlfuld sne op på min
forrude da jeg kom kørende hen i mod ham medens han skovlede fortovet fri
for sne. Uheldigvis smuttede skovlen fra ham og kan smarede hele forruden
med den flyvende skovl.

Han meldte det selvfølgelig til hans ansvarsforsikring (familieforsikring),
men nej nej - det var min bils kaskoforsikring der skulle dække - uden tab
af bonus og selvrisiko !!

Mvh

Jens

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-10-03 21:25

Jens lumombaNOSPAM@webspeed.dk skrev dette:

[ ... ]
> Han meldte det selvfølgelig til hans ansvarsforsikring
> (familieforsikring), men nej nej - det var min bils kaskoforsikring
> der skulle dække - uden tab af bonus og selvrisiko !!

Tror du ikke blot at din kaskoforsikring lagde pengene ud for dig til
reparationen, og de så efterfølgende krævede pengene ind fra mandens
ansvarsforsikring?

Fra : Jens

Dato : 08-10-03 21:59

> Tror du ikke blot at din kaskoforsikring lagde pengene ud for dig til
> reparationen, og de så efterfølgende krævede pengene ind fra mandens
> ansvarsforsikring?

Se det ved jeg ikke, hverken han eller jeg hørte nogen sinde mere til sagen.

Jens

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-10-03 22:07

> Se det ved jeg ikke, hverken han eller jeg hørte nogen sinde mere
til
> sagen.

Næh, for det ordnede forsikringsselskaberne jo indbyrdes! - så let og
elefant ordnes den slags ting når manhar et par gode
forsikringsselskaber

Fra : Gismo

Dato : 08-10-03 21:27

> Han meldte det selvfølgelig til hans ansvarsforsikring
> (familieforsikring), men nej nej - det var min bils kaskoforsikring
> der skulle dække - uden tab af bonus og selvrisiko !!

Det samme var tilfældet da jeg havde føromtalte problem med
rødbederne )

Gismo.

Fra : Hans Jørgen

Dato : 10-10-03 19:24

Hejsa
Hva søren, er i løbet trætte
Venlig hilsen - Hans Jørgen

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-10-03 19:51

Hans Jørgen hjh@(slet)campingstuff.dk skrev dette:

> Hejsa
> Hva søren, er i løbet trætte

Nej da, men i morgen tidlige skal jeg til Sønderjylland for at ordne
de sidste ting, og se huset en sidste gang, inden der skal skrives
under!

--
Mojn, - Dres fra Tynne, der nok snart flytter til Ravsted
Her kan huset ses: