Klimaanlæg problem MB
Fra : kenn

Dato : 03-10-03 21:07

Her på det sidste har mit klimaanlæget ikke fungeret optimalt på min MB
300-24v (124w) årgang 1991

Med andre ord den reagerer ikke på om jeg justerer på varmen; derimod har
den en konstant kold luft (ikke aircon kold). I perioder kan der pludselig
komme meget varm luft, selv om temp. kun er sat til 21 grader.

Hvad kan der være galt ?

Fra : Mathias

Dato : 03-10-03 21:31

kenn wrote:
> [...]
> har den en konstant kold luft (ikke aircon kold). I perioder kan der
> pludselig komme meget varm luft, selv om temp. kun er sat til 21

Der sidder en føler i loftet ved kabinelyset. Måske det er den der driller?

--
Mvh. Mathias

MB 300D W124 '91

Fra : Rene´

Dato : 04-10-03 08:08

Det kan også være dine dueventiler som skal tænde og slukke for vandet, det
er 2 magnetventiler som sider i højre side af motorrummet oppe foran
batteriet, skil dem ad og rens dem, der sider en spids som lukker ned i et
hul, den kan være slidt eller kalket til.

MVH Rene´

Fra : kenn

Dato : 04-10-03 20:48

Tak for begge råd.
Idag har den modsat igår virket helt fint? uden jeg har gjort nogen form for
indgreb; så nu venter jeg lige og ser om det bare var en "luftbobbel".
Begynder den på det igen, og så vil jeg prøve begge jeres råd af.

Fra : Rene´

Dato : 05-10-03 09:49

Hvis du er intereseret så har jeg en komplet værksteds bog over en 300D det
er en haynes, den kan du få billig.
Der i er beskrevet problemet du har.
giv mig et praj .....
MVH Rene´

300D
E 300 D
C 220 CDI

Fra : Mathias

Dato : 05-10-03 10:19

Rene´ wrote:
> Hvis du er intereseret så har jeg en komplet værksteds bog over en
> 300D det er en haynes, den kan du få billig.
> [...]

Hvis du ikke har solgt den, så er jeg interesseret.

--
Mvh. Mathias

MB 300D W124 '91

Fra : Rene´