BB provokatør.
Fra : sten

Dato : 03-10-03 16:40

[BitSeN] wrote:
> On 3 Oct 2003 03:16:08 -0700, big.brother@jubiimail.dk (BB alias Big

> Det gør de folk som skal læse dine indlæg, hvis ikke det er en
> ordentlig tone, ryger du (sikkert) i kill-filtret....

ER sket - har set ham eller meget lignende i andre nyhedsgr, og der
er intet reelt i kommentarer - prøver bare at holde en masse snot
igang.
Starter tit lidt diskret for der efter som her at komme med flere og
flere svinerier for at hidse folk op -

Der er måske kapaciteter i gr. der kender hans aliaser, kan læse
headeren så vi kan blokere mails fra den kant i tide. Der er sikkert
mange navne i posen - men altså- vær på vagt og negliger det, hvis
provokatøren pludselig lægger ind under et nyt navn. Bare tilføj
ham/hende under spærret afsender fuldstændig som al det andet Spam vi
modtager. Meget herligt når Outlook så spør om alle mails med
afsenderen skal slettes. Gider ikke spilde tid på det.
Er der ikke noget om at man kan lukke ham ned hos udbyderen - Han
overtræder jo god tone på usenet -

Til dem der ikke har prøvet det før, er der i Outlook oppe i linien
for oven, under Meddelelse en funktion der hedder Bloker afsender
hvor a er understreget så det allerede er forberedt med en
genvejstast. Håber at alle lader være med at svare ham, så vi slipper
for at få hans gylle ind som citater der besvares. Beklager jeg ikke
strøg det hele sidst.
Håber at en konsekvent "stå sammen" får ham til at opgi gr. Pas på
ikke at gi ham/hende "ilt" gennem besvarelser.

--
mvh sten bo

---

Fra : Gismo

Dato : 03-10-03 23:13

sten wrote:
> [...]
> igang.
> Starter tit lidt diskret for der efter som her at komme med flere og

Jeg vil ikke spilde for meget tid på BB, hvis det er den samme
debattør som er nævnt andre steder på nettet, men kan oplyse
at DCU nu har fået nok af BB chikanerier, og vil gå rettens
vej for at stille ham til ansvar for hams udsagn.

Læs artiklen i sidste eller forrige nummer af camping-fritid
bagerst i bladet.

Gismo.

Fra : Carsten Stage

Dato : 04-10-03 16:41

Gismo wrote:

> Læs artiklen i sidste eller forrige nummer af camping-fritid
> bagerst i bladet.

Artiklen findes her -
http://www.camping-fritid.dk/indhold/webside.asp?articleGuid=4675 - og er ud
over hovedbudskabet ganske morsom:

DCU skriver:

"Når jeg trods karakteren af ovenstående alligevel spilder plads til at tage
til genmæle og overhovedet gider beskæftige mig med sagen, er det kun fordi,
denne ulidelige person tror, at han kan slippe godt fra at gemme sig bag en
PC-er hjemme i den trygge dagligstue, alt imens han sviner hæderlige
mennesker inden for den danske campingverden til. Her føler denne pjalt sig
åbenbart suveræn. Men en fair dialog »out in the open« tør han ikke
risikere."

Det morsomme er så at man kan sige det samme om både landsformanden og om
redaktøren - der begge om ikke gemmer sig bag et pseudonym, så har de kun i
ekstremt sjældne tilfælde svaret på direkte spørgsmål. Så den med "fair
dialog »out in the open« tør han ikke risikere" gælder altså også foreningen
DCU. Jeg selv sidder med en e-mail fra redaktøren hvor det direkte siges at
man ikke vil svare pr. e-mail.

DCU skriver videre:

"Under dække af at ville fremme campingsagen og rense DCU for pampere (?)
undergraver han i stedet
campisternes egen interesse-organisation.
I en personfikseret vendetta, specielt rettet mod DCUs folkevalgte formand,
som konstant nævnes ved navn, nægter denne BB samtidig tølperagtigt at
afsløre sin egen identitet, trods direkte opfordringer på samme retsider."

Under dække af.... Det er skam ikke noget dække! BB og flere andre har
stillet kritiske spørgsmål til flere af de ting der sker i foreningen som
meget godt kan forklares med "pamperi". Ligeledes har både BB og andre
forsøgt at få konkrete spørgsmål besvaret - heriblandt jeg selv på Kreds 2's
generalforsamling sidste år. Dette kulminerede med at landsformanden fra
talerstolen gjorde opmærksom på at nu gad han ikke svare på mere - trods at
han reelt ikke havde svaret på et eneste! Se her hvordan det foregik:
http://www.stage.dalbynet.dk/camping/gen2002.htm - så kan vi tale om hvem
det er der undergraver DCU!
Det er rigtigt nok - denne BB vil ikke frivilligt frem i lyset. Men han har
dog afsløret sig selv i flere omgange - og indlæg herom blev prompte slettet
på det nu lukkede forum. Man skal dog lige yde BB den retfærdighed at det
der i DCU sammenhæng er anstødsstenen primært er formen og ikke så meget
indholdet det er galt med. BB's meninger er i bund og grund rigtige nok og
det samme var mange af hans konklusioner - men tonen, måden at udtrykke sig
på lider voldsomt under at det er så primitivt.

DCU skriver videre:

"DCU har det godt med dialog og debat."

Igen en stor og direkte usandhed - DCU har det /ikke/ godt med dialog og
debat. Man indfører en moderatorfunktion som støtter sig til et regelsæt der
giver mulighed for at fjerne et hvilket som helst indlæg der ikke passer
foreningen - og det benytter man sig i stor stil af. Det har nu medført at
DCU's debatforum kun er en skygge af hvad det kunne have været hvis mange
brugere ikke havde valgt at flygte fra den meget udanske måde det blev
administreret på.

Nej, set udefra er DCU i dag en mastodont stramt styret oppefra og ikke som
der ellers er lagt op til via lovene. Med ansvarlige tillidsvalgte i
kredsene der fremførte det der rører sig blandt campisterne så ville det
være OK - men det virker ikke sådan i dag.

Til sidst... Dette er ikke et såkaldt korstog imod den forening der burde
kunne samle alle campister i Danmark. Det er nærmere et udtrykt håb om at
flere får øjnene op for hvad det er der sker og om at der meget snart sker
ændringer - og lad os endelig starte med toppen...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Gismo

Dato : 04-10-03 23:59

Carsten Stage wrote:

> Artiklen findes her -
> http://www.camping-fritid.dk/indhold/webside.asp?articleGuid=4675 -
> og er ud over hovedbudskabet ganske morsom:

Jeg har tidligere forsøgt at finde artiklen på nettet, men forgæves.
Vil du ganske kort beskrive hvordan du gjorde?

Gismo.

Fra : Carsten Stage

Dato : 05-10-03 00:03

Gismo wrote:

> Jeg har tidligere forsøgt at finde artiklen på nettet, men forgæves.
> Vil du ganske kort beskrive hvordan du gjorde?

Jeg var såmænd bare ikke i tvivl om at det var "siden sidst" artiklen i et
af de seneste numre. Dem kan du se uden login - at man også kan se de
artikler som ellers kræver login er en anden snak.

Fra : BB alias Big Brother

Dato : 05-10-03 13:08

Kære venner! jeg er fuldkommen målløs! Her kommer jeg ind i et forum
og skriver mit første indlæg og straks kaster 2-3 personer sig over
mig! FORDI JEG SKRIVER MED STORT! Nu får I "voske" mennesker
høreskader! ja nogle af jer må ligefrem skrue ned for PCen! Sig mig er
det voksne mennesker der skriver indlæg her? Helt tydelig forveksler i
mig med en anden person som åbenbart er meget kendt! Jeg kan se, at
jeg er havnet i en hvipserede fordi jeg har kaldt mig Big Brother! det
navn vil jeg straks ændre.
Men det er uforståeligt for mig at folk i den grad går i selvsving på
grund af nogle store bogstaver, og så kaster man sig over en ny
deltager i debatten! er det god netetikette? I er ikke min kop te så
hyg jer og pas på at i ikke får høreskader.

Hilsen
Big Brother

Fra : Tommy Hansen

Dato : 05-10-03 13:47

"BB alias Big Brother" <big.brother@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig med en anden person som åbenbart er meget kendt! Jeg kan se, at
> jeg er havnet i en hvipserede fordi jeg har kaldt mig Big Brother! det

Om du virkelig er den berygtede BB og dit Big Brother kan tolkes derhen er
sådant set lige meget, men at du ikke overholder nogle simple regler for
hvordan man opfører sig i en nyhedsgruppe er det der gør dig uønsket, hvis
det forsætter.

Helt i orden. Farvel.

Mvh Tommy

Fra : Carsten Stage

Dato : 05-10-03 13:54

BB alias Big Brother wrote:

> Helt tydelig forveksler i
> mig med en anden person som åbenbart er meget kendt!

Og er det tilfældet skal jeg beklage fejltagelsen!

Men hvis du havde deltaget i campingdebatten gennem de seneste år så ville
du også have forstået reaktionen. Den måde den omtalte BB har spoleret
enhver debat på er og var absolut uønsket.

Det der fremkaldte reaktionen har ikke noget med dit navn at gøre men med
din fremfærd og din klare holdning til /ikke/ at ville overholde
netiketten - altså ikke noget i relation til dit navn. Tag ikke fejl - det
handler ikke om du hedder det ene eller det andet men om måden...

Du og den omtalte BB er da begge velkomne her på lige fod med alle andre -
under forudsætning af at netiketten overholdes.

Fra : BB alias Big Brother

Dato : 03-10-03 23:49

"sten" <fjernfjernsgos@stofanet.dk> wrote in message news:<3f7d983a$0$23317$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...

> ER sket - har set ham eller meget lignende i andre nyhedsgr,

Hvorfor spreder du løgne på nettet? er det ikke imod god netetikette?
det gælder måske ikke for jer tre tåber?
Jeg har haft PC i fjorten dage, så du kan ikke have set mig mange
steder på nettet før.Det ville klæde dig at holde dig til sandheden.

Jeg var faktisk ikke klar over at der fantes en tåbelig edikette om at
man råbte når man skrev med stort? hvor tåbelig kan man være? En eller
anden computernørd har fastsat at man råber når man skriver med stort!
Dette har voksne selvtænkende normale mennesker taget til sig så de
ligefrem påstår at de får høreskader! ja at de ligefrem må skrue ned
for PCen! altså hvor latterlig må et voksent menneske være? har i
prøvet at tænke selv?

Så udråber du mig til provokatør! Hvis det provokerer dig at jeg skrev
med store bogstaver regner jeg dig ikke som et normalt tænkende
menneske.
Hvis det er at provokere dig når jeg belærer dig om din uvidenhed og
fortæller dig hvordan og hvorfor man ikke må løfte campingvognen i
sine støtteben, ja så er du jo ikke modtagelig for sund fornuft. At du
reagerer med at svine mig til fortæller mere om dig end om mig.

At du forkynder dine syge teorier til hele verden viser hvad du har
mellem ørerne, samt viser det jo også at god netetikette åbenbart ikke
gælder for dig du store geni kan svine folk til som det passer dig.

BB alias Big Brother

Fra : [BitSeN]

Dato : 04-10-03 01:22

On 3 Oct 2003 15:49:23 -0700, big.brother@jubiimail.dk (BB alias Big
Brother) wrote:

>Hvorfor spreder du løgne på nettet? er det ikke imod god netetikette?
>det gælder måske ikke for jer tre tåber?

Jeg går ud fra jeg er blandt de tre, da jeg er en af dem der har
kommenteret dit indlæg, men hvad er det der gør os til tåber ? At vi
er istand til at lære at bruge usenet, ligesom 99% af alle andre ?

>Jeg har haft PC i fjorten dage, så du kan ikke have set mig mange
>steder på nettet før.Det ville klæde dig at holde dig til sandheden.
>
>Jeg var faktisk ikke klar over at der fantes en tåbelig edikette om at

Først spørger du om et udsagn ikke er imod god netetikette, derefter
er du ikke klar over den fandtes. Men det tyder da trods alt på at
dine indlæg kun kan blive bedre, for så lærer du jo sikkert af dine
fejl på et eller andet tidspunkt.

Men hvis du kun har haft pc i fjorten dage, skal jeg gerne være den
første til at tilgive dig, hvis du bare vil love at læse om og lære
hvordan man begår sig på usenet (det har alle andre gjort), og nej det
er ikke ulovligt at være uenig.

Måske der også burde indføres kørekort til internet og usenet ?

mvh
Brian