/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
valg af *DSL-leverandør
Fra : Bjarke Styr Rasmusse~


Dato : 03-10-03 16:35

Ohøj netfolk

Jeg vil gerne bestille et *DSL-abonnement til hus i landsby på Fyn. I
denne sammenhæng har jeg snakket med teledanmark/tdc, hvor der i
forvejen abonneres på telefonlinier. De glade sælgere jeg har snakket
med, hævder at det ikke er muligt at levere en *DSL-forbindelse, idet
der i forvejen anvendes to telefonlinier med to telefonnumre i huset -
for samtidig anvendelse af telefon og fax. Nu vil jeg gerne have et
godt råd eller to om hvad jeg skal gøre, og hvem jeg skal snakke
med/bestille hos for at kunne få den ønskede *DSL-forbindelse.

M.v.h. Bjarke Rasmussen

 
 
Knud Gert Ellentoft (03-10-2003)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 03-10-03 16:49

Bjarke Styr Rasmussen <bjarke@kampsax.dtu.dk> skrev :

>Jeg vil gerne bestille et *DSL-abonnement til hus i landsby på Fyn. I
>denne sammenhæng har jeg snakket med teledanmark/tdc, hvor der i
>forvejen abonneres på telefonlinier. De glade sælgere jeg har snakket
>med, hævder at det ikke er muligt at levere en *DSL-forbindelse, idet
>der i forvejen anvendes to telefonlinier med to telefonnumre i huset -
>for samtidig anvendelse af telefon og fax.

Hvis du har mulighed for at få adsl ved konvertering til isdn, så
skulle det være en mulighed.

Jeg kender en, der med en isdnlinje har det du ønsker.
--
Knud

Bjarke Styr Rasmusse~ (03-10-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Styr Rasmusse~


Dato : 03-10-03 17:45

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> writes:

> Bjarke Styr Rasmussen <bjarke@kampsax.dtu.dk> skrev :
>
> >Jeg vil gerne bestille et *DSL-abonnement til hus i landsby på Fyn. I
> >denne sammenhæng har jeg snakket med teledanmark/tdc, hvor der i
> >forvejen abonneres på telefonlinier. De glade sælgere jeg har snakket
> >med, hævder at det ikke er muligt at levere en *DSL-forbindelse, idet
> >der i forvejen anvendes to telefonlinier med to telefonnumre i huset -
> >for samtidig anvendelse af telefon og fax.
>
> Hvis du har mulighed for at få adsl ved konvertering til isdn, så
> skulle det være en mulighed.
>
> Jeg kender en, der med en isdnlinje har det du ønsker.

Det skal jeg nok have lidt vejledning for at forstå.

M.v.h. Bjarke Rasmussen

Helmar (03-10-2003)
Kommentar
Fra : Helmar


Dato : 03-10-03 16:52

Well jeg har lige skifted til cybercity, der var et lille poblem i starten
da linen ikke virked, de fandt ud af at det var en fejl med en ledning nede
på centralen, for uden den tekniker der kom ud til mig ringed de dagen efter
og spurte om jeg kunne bekræfte at fejlen var retted, det er sku det jeg
kalder for service. (eller mistillid til TDC)

Henrik Dalgaard

"Bjarke Styr Rasmussen" <bjarke@kampsax.dtu.dk> wrote in message
news:m3brsycp2b.fsf@quisling.kampsax.dtu.dk...
> Ohøj netfolk
>
> Jeg vil gerne bestille et *DSL-abonnement til hus i landsby på Fyn. I
> denne sammenhæng har jeg snakket med teledanmark/tdc, hvor der i
> forvejen abonneres på telefonlinier. De glade sælgere jeg har snakket
> med, hævder at det ikke er muligt at levere en *DSL-forbindelse, idet
> der i forvejen anvendes to telefonlinier med to telefonnumre i huset -
> for samtidig anvendelse af telefon og fax. Nu vil jeg gerne have et
> godt råd eller to om hvad jeg skal gøre, og hvem jeg skal snakke
> med/bestille hos for at kunne få den ønskede *DSL-forbindelse.
>
> M.v.h. Bjarke Rasmussen



Bjarke Hansen (03-10-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 03-10-03 17:29

"Bjarke Styr Rasmussen" <bjarke@kampsax.dtu.dk> wrote in message news:m3brsycp2b.fsf@quisling.kampsax.dtu.dk...
> Ohøj netfolk
>
> Jeg vil gerne bestille et *DSL-abonnement til hus i landsby på Fyn. I
> denne sammenhæng har jeg snakket med teledanmark/tdc, hvor der i
> forvejen abonneres på telefonlinier. De glade sælgere jeg har snakket
> med, hævder at det ikke er muligt at levere en *DSL-forbindelse, idet
> der i forvejen anvendes to telefonlinier med to telefonnumre i huset -
> for samtidig anvendelse af telefon og fax. Nu vil jeg gerne have et
> godt råd eller to om hvad jeg skal gøre, og hvem jeg skal snakke
> med/bestille hos for at kunne få den ønskede *DSL-forbindelse.

Bestil en telefonlinie mere, så er de nød til at grave vejen op, hehe Ellers kan du konvatere til ISDN, og køre adsl over det.
og så har du også 2 telefonnumre. Ved dog ikke om man kan konvatere de 2 nuværende almindelige numre direkte over til ISDN...

Grunden til at du ikke kan få adsl fordi du har 2 telefonnumre. Er sikkert fordi du har fået installeret en box, som skille 1 fysisk
linie til 2 linier... Det gør jo installeringen af en ny linie meget billigere, end at grave vejen op, hvis de har været så dumme
kun at terminere 2 tråde nede i vejen.

Men jeg har ellers fået afvide at Martin Højriis, for langt tid siden. at boksen benytter samme liniekodning som ISDN. og dermed
også burde kunne virke med et ISDN skillefilter til adsl...

Men ellers hvis du ikke vil lave nogen ændringer af dine telefonforbindelser, kunne du jo prøve med en Sonofon FWA linie



Martin Højriis Krist~ (04-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 04-10-03 16:06

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:Gthfb.3840$2v.3302@news.get2net.dk...
> Men jeg har ellers fået afvide at Martin Højriis, for langt tid siden. at
boksen benytter samme liniekodning som ISDN. og dermed
> også burde kunne virke med et ISDN skillefilter til adsl...

(Det er noget galt med din linjelængde)
Korrekt, det er samme linjekodning (2b1q), men der er andet i verden end
teknik (forretningsgange mm.)
Det eneste logiske i denne situation er at konvertere til ISDN. Det vil også
koste markant mindre end den nuværende løsning.

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Bjarke Hansen (05-10-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 05-10-03 20:02

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3f7f3814$0$83067$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i
en meddelelse
> news:Gthfb.3840$2v.3302@news.get2net.dk...
> > Men jeg har ellers fået afvide at Martin Højriis, for langt
tid siden. at
> boksen benytter samme liniekodning som ISDN. og dermed
> > også burde kunne virke med et ISDN skillefilter til adsl...
>
> (Det er noget galt med din linjelængde)

har jeg ikke skrevet! Hvad er det du vil sige?


> Korrekt, det er samme linjekodning (2b1q), men der er andet i
verden end
> teknik (forretningsgange mm.)

hvis altså hver linie, måske er hos 2 forskellige firmaere eller
hvad?

Men det har vel også noget at gøre med, at udstyret ikke er
testet med det udstyr der bliver brugt til at lave 1 linie til 2
analoge skod linier.


> Det eneste logiske i denne situation er at konvertere til ISDN.
Det vil også
> koste markant mindre end den nuværende løsning.

ja, det må det jo være



Martin Højriis Krist~ (05-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 05-10-03 22:47

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:sUZfb.1127$Tk3.724@news.get2net.dk...
> > (Det er noget galt med din linjelængde)
> har jeg ikke skrevet! Hvad er det du vil sige?

Jeg har ikke skrevet at du har skrevet det du skriver at jeg har skrevet at
du har skrevet.
Det jeg vil sige er at der er noget galt med din linjelængde

> > Korrekt, det er samme linjekodning (2b1q), men der er andet i
> verden end
> > teknik (forretningsgange mm.)
> hvis altså hver linie, måske er hos 2 forskellige firmaere eller
> hvad?

Det er sådan set ligegyldigt.

> Men det har vel også noget at gøre med, at udstyret ikke er
> testet med det udstyr der bliver brugt til at lave 1 linie til 2
> analoge skod linier.

Hvad snakker du præcist om her? Hvornår blev denne debat til en diskussion
om PCM2-fremførte analoge linjer? Jeg kan se en antydning af at du ikke
mener at disse linjer er af høj kvalitet. Vil du uddybe?

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Martin Højriis Krist~ (05-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 05-10-03 22:47

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:sUZfb.1127$Tk3.724@news.get2net.dk...
> > (Det er noget galt med din linjelængde)
> har jeg ikke skrevet! Hvad er det du vil sige?

Jeg har ikke skrevet at du har skrevet det du skriver at jeg har skrevet at
du har skrevet.
Det jeg vil sige er at der er noget galt med din linjelængde

> > Korrekt, det er samme linjekodning (2b1q), men der er andet i
> verden end
> > teknik (forretningsgange mm.)
> hvis altså hver linie, måske er hos 2 forskellige firmaere eller
> hvad?

Det er sådan set ligegyldigt.

> Men det har vel også noget at gøre med, at udstyret ikke er
> testet med det udstyr der bliver brugt til at lave 1 linie til 2
> analoge skod linier.

Hvad snakker du præcist om her? Hvornår blev denne debat til en diskussion
om PCM2-fremførte analoge linjer? Jeg kan se en antydning af at du ikke
mener at disse linjer er af høj kvalitet. Vil du uddybe?

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Bjarke Hansen (05-10-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 05-10-03 23:37

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3f809230$0$83047$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse
> news:sUZfb.1127$Tk3.724@news.get2net.dk...
> > > (Det er noget galt med din linjelængde)
> > har jeg ikke skrevet! Hvad er det du vil sige?
>
> Jeg har ikke skrevet at du har skrevet det du skriver at jeg har skrevet
at
> du har skrevet.
> Det jeg vil sige er at der er noget galt med din linjelængde

aha, jeg tænkte nu på linielængde for telefonforbindelsen!

> Hvad snakker du præcist om her? Hvornår blev denne debat til en diskussion
> om PCM2-fremførte analoge linjer? Jeg kan se en antydning af at du ikke
> mener at disse linjer er af høj kvalitet. Vil du uddybe?

Ja, dårlig båndbredde til analog modems



Bjarke Hansen (05-10-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 05-10-03 23:38

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
news:P11gb.1733$eH5.1476@news.get2net.dk...

> Ja, dårlig båndbredde til analog modems

Og støj på linien...

Den ene linie jeg har afprøvet med det lort installeret. var der en tydelig
højfrekvens støj. som dog ikke kan høres af ældre mennesker der ikke kan
høre over 10Khz



Martin Højriis Krist~ (06-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 06-10-03 06:16

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:V21gb.1740$VG5.1101@news.get2net.dk...
> > Ja, dårlig båndbredde til analog modems

Ja, der kommer et ekstra lag kvantiseringsstøj ind, men den digitale
fremføring på det lange stræk kan snildt kompensere for dette på lange
ledningsstræk i nogle situationer.

> Og støj på linien...

Det er ikke betinget af teknikken...

> Den ene linie

Du generaliserer ud fra 1 eksperiment?

> det lort

Hvorfor anvende så latrinære udtryk i dine meningstilkendegivelser?

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Ole Rasmussen (04-10-2003)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 04-10-03 15:47



Hej

Bjarke Styr Rasmussen <bjarke@kampsax.dtu.dk> wrote:

[Klip]
> De glade sælgere jeg har snakket
>med, hævder at det ikke er muligt at levere en *DSL-forbindelse, idet
>der i forvejen anvendes to telefonlinier med to telefonnumre i huset -
>for samtidig anvendelse af telefon og fax. Nu vil jeg gerne have et
>godt råd eller to om hvad jeg skal gøre
[Klap]

De pågældende sælgere 'vrøvler'. - *DSL forbindelse kører på samme
ledning som telefonen, så det er der intet problem i ! - Et problem kan
være hvis der er for lang kabelføring fra centralen og til det
pågældende hus. - Som tommelfingerregel siger man at max. er 5
kilometer.

Ring på nummer: 80808016 og sig at du gerne vil bestille et ADSL abb.
til telefonnummer xxxxxxxx i det pågældende hus. - De kan ofte samtidigt
måle på linien om det evt. skulle være problem med afstanden central -
hus.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Bjarke Hansen (04-10-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 04-10-03 16:46

"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> wrote in message
news:bsmtnvkekorffpmc9bhk6rv45fl082o0qo@130.133.1.4...

> De pågældende sælgere 'vrøvler'. - *DSL forbindelse kører på
samme
> ledning som telefonen, så det er der intet problem i ! - Et
problem kan
> være hvis der er for lang kabelføring fra centralen og til det
> pågældende hus. - Som tommelfingerregel siger man at max. er 5
> kilometer.

Hvad skulle grunden være til at sælgeren ville vrøvle? De vil vel
gerne sælge et produkt, hvis det kan lade sig gøre.

Grunden kan være det jeg har skrevet i mit indlæg.



Ole Rasmussen (05-10-2003)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 05-10-03 16:22



Hej Bjarke

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

>Hvad skulle grunden være til at sælgeren ville vrøvle? De vil vel
>gerne sælge et produkt, hvis det kan lade sig gøre.

Ja, det skulle man jo formode, men TDC er jo et 'stort hus' og det er
før hørt at man måske havner hos de forkerte, eller at der måske er tale
om at man ahr misforstået hinanden.

>Grunden kan være det jeg har skrevet i mit indlæg.

Jamen spørgeren skriver jo at:

>De glade sælgere jeg har snakket
> med, hævder at det ikke er muligt at levere en *DSL-forbindelse, idet
> der i forvejen anvendes to telefonlinier med to telefonnumre i huset

Og det må da være noget vrøvl, idet, som nævnt, at DSL forbindelsen jo
kører på samme ledning som telefonforbindelsen.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Andreas Falck (10-10-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 10-10-03 00:37

Ole Rasmussen newsfeed@melby-online.dk skrev dette:

> De pågældende sælgere 'vrøvler'. - *DSL forbindelse kører på samme
> ledning som telefonen, så det er der intet problem i !

Det er da ikke altid givet. Da jeg havde Tiscali skulle der være
ledigt kobber, altså 2 linier ind i huset, for at det kunne lade sig
gøre.

Mojn, - Dres fra Tynne - ICQ 108 480 093
--
http://www.synnejysk.dk/
http://www.synnejyskambassade.dk/
http://www.clubfes.subnet.dk/
http://www.sdanet.dk/ - http://skabelsen.info/


Rudi Stegen (10-10-2003)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 10-10-03 14:10

Hej Andreas Falck, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

>> *DSL forbindelse kører på samme ledning som telefonen, så det er
>> der intet problem i !
>
> Det er da ikke altid givet. Da jeg havde Tiscali skulle der være
> ledigt kobber, altså 2 linier ind i huset, for at det kunne lade sig
> gøre.

Det var før Tiscali (og CC for den sags skyld) fik TDC med til
aftalerne om delt kobber.

De anvender dog stadig frit kobber (mht. Tiscali dog kun for "Bredbånd
Plus"-produktet), hvis der er noget.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408520
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste