Opsætte netværk til spil
Fra : Langkjær

Dato : 03-10-03 15:37

Hej

Vi er to personer som ønsker at spille Age of Empire, som netværk via
TCP/IP. Vi kan ikke få det til at virke, og derfor søger jeg lidt hjælp her.

Lidt baggrund:

Maskine A: Kører XP, og er tilsluttet internettet via en ADSL forbindelse
ved Cybercity.
Maskine B: Kører Win98, og er tilsluttet internettet via Stofanet.

Begge maskiner kører altså med dynamisk IP, og vi kan godt pinge hinanden,
begge veje.

Det eneste mærkelige vi kan se, er at Age of Empire på maskine A, fortæller
at maskine A har en anden IP end den den rent faktisk har fået tildelt ved
tilkoblingen til internettet? På maskine B stemmer den aktuelle IP, godt nok
med hvad Age of Empire fortæller.

Hvad kan vi gøre/har vi overset?

Er der problemer med at "komme ud" af stofanet?
Er der noget med at XP har indbygget firewall, der skal slås fra? (Vi kan
godt pinge hinanden).

/Langkjær

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 03-10-03 20:35

> Hvad kan vi gøre/har vi overset?

Det lyder som om der er en router på A-maskinen

> Er der problemer med at "komme ud" af stofanet?
> Er der noget med at XP har indbygget firewall, der skal slås fra? (Vi kan
> godt pinge hinanden).

Ja, men den er nok ikke slået til. Jeg tror at routeren er problemet. Du
skal finde ud af hvilke porte der skal bruges, og så forwarde dem til
computerens IP. Routeren har en IP, maskinen har en anden. Der skal
forbindes til routerens IP, som så forwarder til den rette computer via de
porte du har åbnet. Hvordan du gør, må du få CC til at hjælpe dig med.

Der kan dog også være et problem i Stofa-enden, men det finder I nok ud af.

Fra : Langkjær

Dato : 03-10-03 20:43

"Jacob Herold Nielsen" <jacob@boomtown.net.invalid>

> Det lyder som om der er en router på A-maskinen

Du har ret. Vi er igang med at se på den omkring forwarding af porte.

Tak for input.

/Langkjær

Fra : Langkjær

Dato : 05-10-03 07:01

Så virker det!

Det var forwarding af de rigtige porte i routeren, der skulle til.

/Langkjær

Fra : Ole

Dato : 04-10-03 09:21

"Langkjær" <langkjaer@nospam.mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der problemer med at "komme ud" af stofanet?
> Er der noget med at XP har indbygget firewall, der skal slås fra? (Vi kan

De fleste MS spil bruger Direct X , det er derfor nødvendigt
at de rigtige porte er åbne.
Kan i spille på Zonen ?

Ole