Fiskeri ved korsør
Fra : Lis Hansen

Dato : 10-04-01 20:22

Jeg har været ude at fiske ved korsør utrolig mange gange, men har aldrig
rigtig haft heldet med mig. Hverken med torsk eller fladfisk. Så er det jeg
vil spørge om der er nogle af jer som har nogle erfaringer fra Korsør, enten
med fiskeri efter torsk eller fladfisk.

Karl Hansen

Fra : Anders og Berit

Dato : 11-04-01 10:49

Der er mange muligheder. Med hensyn til fladfisk er det nok stadig på dybere
vand de overvejende findes. Desuden er hunrødspætter med rogn stadig fredet
her indtil 30/4. Og for hunskrubber gælder det til 15/5.

Ellers har jeg fanget fladfisk neden for Klarskovgård i hullet lige nord for
den store høfte. Et andet sted er molerne på den gamle bilfærgehavn.

Mht. torsk er der fanget pænt følgende steder: I Korsør Havn, på stranden
lige syd for marinaen, under klinten ved Korsør Lystskov og ved Vr.
Bøgebjerg/Eskildstrup Overdrev. Start lige før det bliver lyst. Disse steder
er der også mulighed for en sidegevinst i form af en ørred.

Mvh
Anders

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 15-04-01 11:30

Der er i den sidste tid fanget pænt med fladfisk og torsk, både i halskov
færgehavn og ved molerne ved Halskovbroen. Området ved den gamle banegård er
også gode steder.
Kysten syd for Halskov Camping er også et meget populært sted, idet der er
meget dybt vand helt ind til stenene. Her fanges især ørred og torsk i
forårs- og sommermånederne.
Brug børsteorm på dit forfang, det tiltrækker både fladfisk og torsk.

Med venlig hilsen

Jørgen