target attribute og html 4.01 strict
Fra : Thomas Due

Dato : 03-10-03 12:16

Hej,

Det er lige gået op for mig at target attributen er ulovlig i html 4.01
strict. Lige netop dette link vil jeg utrolig gerne have til at åbne i
et nyt vindue. Jeg vil også utrolig gerne have skidtet til at validere
som strict.

Så spørgsmålet er: Kan jeg omgå dette, evt. via. javascript?

--
Thomas Due
Software Developer

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-10-03 12:58

Thomas Due skrev:

> [...]
> have skidtet til at validere som strict.
>
> Så spørgsmålet er: Kan jeg omgå dette, evt. via. javascript?

Lav et pop op-vindue.

Brug evt. <http://www.echoecho.com/toolpopupgenerator.htm>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas Due

Dato : 03-10-03 14:11

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Lav et pop op-vindue.
>
> Brug evt. <http://www.echoecho.com/toolpopupgenerator.htm>.

Mjah, det er også min tanke, men jeg kunne nu godt tænke mig at undgå
javascript, men det kan jeg ikke vel?

Mange tak for linket i hvert fald. Det kan altid blive nyttig.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-10-03 14:20

Thomas Due skrev:

> Mjah, det er også min tanke, men jeg kunne nu godt tænke mig
> at undgå javascript, men det kan jeg ikke vel?

Hvis du vil have strict kode + åbning af nyt vindue er svaret
javascript.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lobais

Dato : 03-10-03 19:24

> Hvis du vil have strict kode + åbning af nyt vindue er svaret
> javascript.
Ja, men mange har window.open slået fra, og opera laver som
standart ikke adresse bar i popup vinduer.
Men ja, det er eneste metode.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-10-03 22:13

Lobais skrev:

> Ja, men mange har window.open slået fra,

Mange? Jeg har blokeret for pop op-vinduer i mine tre hovedbrowsere
(Mozilla, Opera og IE - de førstnævnte med deres indbyggede
blokkere, IE med Google toolbar) - men ingen af dem blokerer for
pop op-links.

> og opera laver som standart ikke adresse bar i popup vinduer.

Det kan man vel sætte den til hvis det er ønsket?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas Due

Dato : 06-10-03 07:20

> [...]

> (Mozilla, Opera og IE - de førstnævnte med deres indbyggede
> blokkere, IE med Google toolbar) - men ingen af dem blokerer for

Ok, jeg tror jeg har fået mine svar. Og så må jeg jo så finde mig i at
linket åbner i samme vindue hvis javascript er slået fra. Jeg siger tak
for svarene.