Kan det virkelig passe
Fra : Kim Bengtsson

Dato : 03-10-03 11:36

Hej

Jeg har et katte problem der er ved at vokse mig over hoved.
Situationen er at jeg er nød til at skulle af med mine 2 dejlige katte. Det
er absolut ikke noget jeg har lyst til men der er vist ingen anden udvej
((
Jeg sidder alene tilbage i mit hus efter en skilsmisse. Huset er på vej på
tvang da jeg ikke kan sidde i det alene. Problemet er jeg ikke aner hvor jeg
skal bo når jeg ikke kan være her mere. Der er jo absolut ikke nogen garanti
for jeg kan have mine katte med mig.
Desværre er de næsten det eneste jeg har lige nu så det er godt nok svært.
Det lyder måske nok dumt, men sådan er min situation.
Jeg har haft dem på vildkat.dk i over 3 mdr, uden resultat. Der har været en
interesseret, men da jeg spurgte om hvilke forhold kattene ville leve under
hørte jeg aldrig mere fra personen. Jeg kan ikke forstå folk bare tror man
vil forære sine elskede dyr væk, uden og vide noget om deres fremtid.
Jeg vil gerne have de kommer samme sted hen hvilket jo ikke gør det nemmere.
Da den ene er en britte og den anden er en alm huskat, har der været nogle
få henvendelser på britten. Skal jeg afvige for det på trods af de er
utrolig glade for hinanden ?

Håber meget der er nogle er jeg katte kloge folk der har et godt råd.

Mvh Kim

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 03-10-03 11:52

Kim Bengtsson skrev i en meddelelse...

> [...]
> utrolig glade for hinanden ?
>
> Håber meget der er nogle er jeg katte kloge folk der har et godt råd.

Hej Kim

Hvorvidt jeg hører til mellem de kloge kattefolk ved jeg ikke, men jeg kan
da fortælle dig hvad jeg ville have gjort - og på sin vis har gjort.

Jeg ville for intet i verden skille mig af med de katte nu - og da slet ikke
når det er dem der på sin vis får din hverdag til at køre rundt. Sådan har
jeg det med mine egne katte og jeg har svært ved at undvære dem hvis de er
to dage i pension.

Jeg mener at du skal forsøge at holde jeres lille treenighed samlet, kattene
sammen fordi de kender hinanden og dig sammen med dem fordi det giver dig
glæde i hverdagen. Tænk på hvis du fik dem afsat i morgen og så om en uge
finder ud af at du kan flytte i en ny bolig hvor du gerne må have dem. Hos
mig ville det udløse spekulationer og fortrydelser resten af livet.

Og hvis du nu flytter et sted hen hvor du ikke må have dem - for eksempel en
anvist bolig fra kommunen - har du så ikke eventuelt mulighed for at få dem
passet af venner og familier indtil du finder en bolig hvor de må være -
eller har du jernvilje nok til at have et par ulovlige dyr til at bo hos
dig? Jeg kan sige at mine tre misser er utroligt meget ulovlige - i min
boligforening må vi ikke engang have dyr på besøg - og jeg har nu haft katte
i lejligheden i knap et år uden problemer (og jeg bor endda i stuen hvor
kattene ofte ligger og soler sig i køkkenvinduet).

Jeg ved godt at jeg nok ikke just gjorde din situation lettere, men jeg
taler fra hjertet og hvis det havde været mig havde jeg ikke givet slip på
mine højtelskede dyr - og da slet ikke når man allerede mens de stadig er
hos en går og spekulerer over om folk er helt ærlige når de taler om de nye
leveforhold.

Jeg krydser fingre for at du får ordning på din situation på en god måde og
kan komme videre med dit liv. Hvis der er noget du har behov for at tale om
må du hjertens gerne skrive privat til mig.

Mvh Tina - og de ulovlige misser - der ikke ville være hinanden - eller
mig - foruden
--
Besøg Tina, Gizmo, Freya og Devi på:
www.gizzemissen.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 03-10-03 12:06

"Kim Bengtsson" <kim.frydendahl@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3f7d5110$0$54827$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> skal bo når jeg ikke kan være her mere. Der er jo absolut ikke nogen garanti

Hvor er det trist, at du udover problemer med fremtidig bolig
også skal være bekymret for, hvad der skal blive af dine katte!
Jeg har set dem inde på "Vildkat", hvor er de bare dejlige!
Desværre kan jeg ikke tilbyde dem et hjem, da jeg allerede har 3 katte
og kun en 2.værelses lejlighed.
Kender du slet ingen - venner eller familie, der kunne have kattene i en periode?
Måske får du hurtigt noget at bo i, hvor du gerne må have misserne
og så ville det jo være ærgeligt, hvis de havde fået nyt hjem!

> [...]
> hørte jeg aldrig mere fra personen. Jeg kan ikke forstå folk bare tror man
> vil forære sine elskede dyr væk, uden og vide noget om deres fremtid.

Det forstår jeg heller ikke!
Selvfølgelig vil man da vide, hvordan ens dyr får det i fremtiden.
Hvis folk ikke kan forstå eller acceptere dette, så er det ikke
det rigtige hjem for dine to dejlige katte!

> [...]
> Da den ene er en britte og den anden er en alm huskat, har der været nogle
> få henvendelser på britten. Skal jeg afvige for det på trods af de er

Jeg synes bestemt, du skal holde fast i, at de skal ud sammen,
når de er glade for hinanden!
Indrømmet, det gør det ikke nemmere, men hvis det er de rigtige mennesker,
så tager de dem begge, når de får at vide, at de er knyttet til hinanden!

> Håber meget der er nogle er jeg katte kloge folk der har et godt råd.

Gode råd?
Ja, havde jeg bare det, for jeg kan levende sætte mig ind i din situation!
Jeg håber du finder en udvej - måske nogen vil tilbyde dine katte
ophold indtil du får noget nyt at bo i ?

Alt det bedste ønskes for dig om misserne!

mvh Eva

Fra : Leyna

Dato : 03-10-03 17:49

On Fri, 3 Oct 2003 12:36:06 +0200, "Kim Bengtsson"
<kim.frydendahl@mail.dk> wrote:

>Jeg har haft dem på vildkat.dk i over 3 mdr, uden resultat. Der har været en
>interesseret, men da jeg spurgte om hvilke forhold kattene ville leve under
>hørte jeg aldrig mere fra personen.

Jeg har skam haft kig på de to dejlige misser, og ville såmænd gerne
have givet dem et nyt hjem, men... de er indekatte, ikke vant til
hverken børn eller hunde, og så begynder det altså at knibe.
> [...]

>Da den ene er en britte og den anden er en alm huskat, har der været nogle
>få henvendelser på britten. Skal jeg afvige for det på trods af de er

Nej, det mener jeg ikke at du skal, og lige som tingene står nu ville
jeg gøre alt hvad der stod i min magt for selv at beholde kattene.
Ville det måske være en ide at få dem "passet" indtil du har fundet
dig et sted at bo hvor du kan have dem?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Kim Bengtsson

Dato : 03-10-03 18:34

Hej

Jeg vil starte med at takke jer for jeres gode råd. Det er rart at folk er
så hjælpsomme herinde. Det kan godt være jeg lige skal tage den med ro og se
tiden lidt an. Er bare lidt nervøs for at pludselig komme i en situation
hvor jeg skal af med kattene i en fart. Men jeg finder nok en løsning på det
hele. I skal i hvertfald have tak fra både misserne og mig.
Mvh Kim