Ikke helt vild med denne køler
Fra : rashans

Dato : 03-10-03 10:19

Hej gruppe

Jeg er i færd med at samle pc.
Har købt en Athlon 2600+ processor, hvor køler følger med.
Da jeg åbner kassen ser jeg dette:
http://www.frederikssundsygehus.dk/koeler031003.JPG
- En, synes jeg, 'snasket' køler med en lille defekt i fabrikantens
'køler-pasta'.
Umiddelbart har jeg ikke den store lyst til at sætte strøm på.
Skal den ikke tilbageleveres eller kan den anvendes?

Hilsen Kenneth

Fra : Martin Petersen

Dato : 03-10-03 10:31

rashans (rashans@tdcadsl.dk) skrev følgende:
> [...]
> http://www.frederikssundsygehus.dk/koeler031003.JPG
> - En, synes jeg, 'snasket' køler med en lille defekt i fabrikantens

Du renser vel det af alligevel og bruger noget velegnet kølepasta?

> Skal den ikke tilbageleveres eller kan den anvendes?

Jeg tror de griner af dig hvis du tilbageleverer.

> Hilsen Kenneth

- Martin

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-03 10:50

"rashans" <rashans@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Umiddelbart har jeg ikke den store lyst til at sætte strøm på.
> Skal den ikke tilbageleveres eller kan den anvendes?

En BOX køler er ALDRIG af særlig fed kvalitet. Sådan er det. De larmer, er
grimme, og køler ikke ret godt. Ville selv se det som spild af penge og tid
at sende den tilbage, da det ikke engang er sikkert de vil returnere
pengene/give en ny.
Fjern den termiske tape, læg noget ordenlig pasta på, og sæt den i.
Ellers køb en langt bedre køler som denne. Der får du virkelig meget for
pengene.

http://www.shg.dk/produkter/list2.asp?mode=&katid=138&rnd=0,4022821

Det er den der hedder WhisperRock IV, lavet af Spire..

Mvh. Mikkel

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 03-10-03 19:24

Mikkel Westh wrote:
> http://www.shg.dk/produkter/list2.asp?mode=&katid=138&rnd=0,4022821
>
> Det er den der hedder WhisperRock IV, lavet af Spire..

Den er i hvert fald rigtig vild. Den koster 100,- kr. og køler fint uden det
store støj til gene. Har den selv, og holder lige pt. min AMD Athlon XP
2400+ på 41 grader. Rumtemperaturen er 22,8...

--
Martin K

Fra : rashans

Dato : 03-10-03 11:59

> [...]
> Umiddelbart har jeg ikke den store lyst til at sætte strøm på.
> Skal den ikke tilbageleveres eller kan den anvendes?

Tak for jeres hurtige svar.
Behøver ikke yderligere svar.

Kenneth

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 04-10-03 02:09

"rashans" <rashans@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "rashans" <rashans@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for jeres hurtige svar.
> Behøver ikke yderligere svar.

Hvis du bare har tænkt dig at skrotte den Box-køler, vil jeg gerne købe den
af dig!

Den er nemlig ren faktisk glimrende og meget støjsvag.
Tidligere var AMD box-kølere noget af det værste.
De larmede som en turbine og havde ikke for gode køleegenskaber.
De nye derimod med kobberbund er slet ikke så ringe, og de siger næsten ikke
en lyd.

Jeg kunne godt bruge sådan en køler som erstating for den gamle standard
køler, der sidder i min stuePC, og jeg har brug for en, der ikke er for
stor!

Så mail mig bare på jniSNABELAtdcadsl.dk
Så finder vi en pris.

Frodo Nifinger
aka
Jesper Nielsen

Fra : rashans

Dato : 04-10-03 15:34

"Frodo Nifinger" <jni@nejtaktdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stor!
>
> Så mail mig bare på jniSNABELAtdcadsl.dk

Hej Jesper

Min tanke var nu ikke at skrotte box-køleren - næ, jeg venter til min
leverandør kommer hjem fra weekend, så kan han få lov til at installere
grejet - han har også noget kølepasta!!
Tøsedreng vil nogen sige, men jeg har een gang oplevet, hvordan en brændt
processor lugter (gudskelov var det ikke min egen skyld!!).

Hilsen Kenneth